Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Renault 1,2 16v - počítač hlásí vyměň olej - ujeto 5100 Km

30. 8. 2006 09:37
Renault 1,2 16v - počítač hlásí vyměň olej - ujeto 5100 Km
Je tohle normální, že by nový motor hlásil už po ujetých 5100 km výměna oleje, když původně měl napsáno výměna oleje až po 30000 km? On tam má nějaké čidlo kvality oleje? A když si ho vyměním sám, tak to auto pozná že byl vyměněný i bez zásahu servisu do palubního počítače? Moc našim servisům nevěřím, že mi ho vymění nebo jen vynulují počítač a naúčtují pálku za olej a filtr. :x
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "saco1"
30. 8. 2006 09:48
Re: Renault 1,2 16v - počítač hlásí vyměň olej - ujeto 5100
no určite to normálne nie je , jedine, že by si tie 5100 km najazdil za 2 roky /keď máš v serv. knižke výmena až po 30000 km alebo 2 roky, lebo to počíta aj čas/ ale pravdepodobnejšie je ,že to ukazuje blbosti. Keď máš auto v záruke, mal by si všetky serv. úkony robiť v servise, aby si neprišiel o záruku a potom keď budeš olej ,meniť sám, v knižke máš návod ako vynulovať počítanie po výmene oleja / napr. na 307 stlačíš knoflík na pár sek, a je to/
neregistrovaný "Mitsi"
30. 8. 2006 11:27
Re: Renault 1,2 16v - počítač hlásí vyměň olej - ujeto 5100
Není tam žádné "čidlo kvality oleje", to jen ŘJ sleduje řadu veličin souvisejících s provozem. Já bych si spíše tipnul, že to bylo špatně nastavené od začátku, nebo byl nějak zfixlován časový údaj (např. Ty považuješ své auto za úplnou funglovku, zatímco ono někde rok stálo na placu...).

Pokud jde o první variantu, v praxi jsem se s ní už setkal: služební Oct.01 2,0 si žádala nový olej každých cca 6,5 tis. km, aby se nakonec zjistilo, že to si jen značkový servis chtěl přivydělat, tak to příslušným způsobem "naprogramoval"... >:-[]
30. 8. 2006 12:00
olej
Aha, to mě nenapadlo, bylo koupeno v únoru a fakt mohlo být vyrobeno v srpnu a stát někde na parkovišti továrny. No nic, servis mě asi nemine >:-[] A fakt jsou v servisním intervalu u Renaultu 2 roky a ne rok?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Gogo1"
30. 8. 2006 12:16
Bez nadpisu
- Když prolezeš auto, hlavně motor, tak se dá narazit tu a tam na nějakej štítek, kde je napsaný datum - prej by to pro hrubou orientaci ohledně data výroby mělo stačit. Jináč prej dle vinu, ale takhle dalece jsem po tom nepátral...

- Já mám sice jinej motor, ale taky mám dle servisky výměnu oleje 30.000 km nebo 2 roky - mezitím jsou jednou ročně (nebo 15.000 km) předepsaný jakýsi jiný prohlídky - ale jde vpodstatě jen o vizuální kontrolu a o doplnění kapalin. Nicméně renaultí servisy velmi rády ty oleje mění už po 15.000 km, když se neozveš, tak ti ho rovnou vymění - kšeft je kšeft...
Rozbalit vlákno
0
30. 8. 2006 15:31
Bez nadpisu
1. Lukso,Lukso,proč si dřív než se tady začneš rozčilovat nepřečteš manuál-servisní knížku k tvému vozu???Kde jinde bys chtěl servisní intervaly zjistit... 8-s

2. Servisní intervaly výměny oleje byly u benziňáků Renault do podzimu 2005 30tkm nebo 2 roky,od konce roku 2005 (souvisí to s nástupem výroby motorů s EURO4) byl servisní interval zkrácen na 1 rok,30tkm zůstalo.Blbá varianta je ta co mám já,když motor mám ještě EURO3 (11/05),ale servisní interval už mám v servisce zkrácen na 1 rok,což mě jen letos bude zbytečně stát 4,5tKč za zbytečnou servisní prohlídku,jelikož už mám serv.knížku dodávanou následně k autům s EURO4 >:-[] .

3. PP mi začal hlásit "Brzy vyměnte olej" před pár dny (cca 10měs. po koupi,když připočtu nějaký čas na dopravu a samotnou výrobu auta,tak se dostanu cca k 11měs. které uplynuly od výroby auta),takže tvé auto bylo zřejmě vyrobeno dřív a stálo nějakou dobu ve skladu.

4. U Megana stačí po výměně oleje podržet pár sec. nulovací tlačítko kilometrovníku,aby PP hlášku vynuloval a nastavil znova 30tkm,což je btw. taky napsáno v manuálu... ;-)
Rozbalit vlákno
1
30. 8. 2006 22:30
Re: Re:
jj když všechno selže, vezmi návod ;-)
30. 8. 2006 23:33
Bez nadpisu
Mě hlásila Laguna "Change Oil Soon" zhruba při 14.000 km a asi tak po 10 měsících provozu.. Nebudu se pouštět do spekulací o tom, jak to má který servis nastaveno, ale není možné, že by existovalo čidlo, které skutečně zkoumá kvalitu oleje? :?:

Mimochodem já jsem už týdny před tím, než to začalo hlásit, přemýšlel o výměně oleje tak jako tak, neboť mi přijde při záběhu motoru interval výměny až po 30.000 km trochu přehnaný.. ;-)
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Mitsi"
31. 8. 2006 10:29
Re: Re:
O žádném takovém "čidle" jsem nikdy nic neslyšel. Ale pokud skutečně existuje, tak ho chci - HNED!
neregistrovaný "oddie"
31. 8. 2006 10:47
Re: Re:
Takové čidlo existuje, jmenuje se "zkušebna" >:D odneseš tam vzorek, a oni ti udělají rozbor ;) Jinak si nedovedu představit, co by takové čidlo mělo hlídat, a jak, kvalita oleje není jen jeden nějaký přesný a snadno popsatelný (a hlavně měřitelný) parametr. Ten interval se určuje z vnějších podnětů - čas, počet startů, charakter provozu... maximálně by šlo udělat čidlo na vodu, ale to je stejně na rozbor málo.
neregistrovaný "Mitsi"
31. 8. 2006 11:03
Re: Re:
Ale takovéhle "čidlo" já znám taky! :-! Jen kdyby ten rozbor nestál tolik, co výměna oleje - tedy v osobáku, u lodního motoru se to určitě vyplatí... :roll:
Avatar - RobodCi
1. 9. 2006 22:36
Re: Re:
Tak takéto čidlá sa v autách používajú ale väčšinou u vyšších tried a asi len u niekoľkých extra značiek - zatiaľ. Ale nemusí to stáť žiaden "mailand" - aj keď pre zákazníka už áno. A mimochodom tuším i niektoré Octavie TDi sú s premenlivým servisným intervalom - ale ide tam vlastne i jednoduche meranie nejakého "spriahnutého" parametra - ktorý sa viaže na určitý stav - môže to byť vodivosť, pH, alebo ďalšia snáď desiatka iných - ide o to, že napr. olej potrebuje istú alkalickú rezervu nato, aby bol schopný v požadovanom rozsahu rozpúšťať karbón /inak kryštalizuje a potom čau trecie plochy/, čierne vysokoteplotné kaly, nízkoteplotné šedé kaly, splodiny síry z paliva a rôzne iné z aditív paliva - ktoré spolu "defraudujú" olej - resp. jednu z mnohých požiadaviek ktoré musí spĺňať(a ktoré sú často i protichodné napr.aditíva pre vysokonamáhané oleje pre benzínové a súčasne dieselové motory - iné palivo=iné splodiny horenia) a tak už nie je plnohodnotným ochrancom motora, aj keď mazať ho stále "vládze". Takže nasýtenie olej karbónom môže nastať po povedzme pri 30tkm na dlhých trasách na jeden "šup"(štart-cieľ), ale povedzme aj po 6tisíc km pri roznáške tovaru po meste - od dverí k dverám obchodu... - keď motor väčšinu práce vykoná mimo žiadúce pracovné teplotné pásmo. Potom je takýto snímač veľmi užitočný, lebo nám dá šancu nechať motor pracovať takpovediac najdlhšie ako je to možné. Mnohým by sa otvorili oči.

P.S. až 45% opotrebenia motora (od jeho montáže v automobilke po stav "opotrebený") pripadá na stav od naštartovania po dosiahnutie nominálnej pracovnej teploty... Ak teda motor urobí povedzme 300tkm - tak ak by to teoreticky bolo od naštartovania trvale pracujúce zariadenie malo potenciál zvládnuť 435tisíc km.
neregistrovaný "IT"
5. 9. 2006 12:45
Re: Re:
Také ŘJ tuším sleduje i počet startů a čím je vyšší(zpravidla studené starty=vyšší nároky na mazání a větší znehodnocování oleje), tak to interval zkrátí, bez ohledu na čas a km.

Nicméně číslo 5100 je hodně málo. Někde se vloudila chybička.

Ale on i interval 30 tis/2 r u Renaulta není nic moc ideálního. To jsou ty slavné long life oleje.Prostě je nesnáším,netajím se tím,hodně lidí s tím má špatnou zkušenost a vždy jde okamžitě pryč.

Extrémem je případ kamarádky, kdy ve 30 tis(2.výměna) jí do O1 TDI dali nějaký podobný olej,vychvalovali při předávání auta(předem nesdělili,to by mi byla zavolala,litr asi 750,-Kč a dostali by zákaz to tam dát).Výsledkem bylo,že téměř hyper podařený motor,který se choval skoro jako nějaké HDI,tichounký,malá spotřeba,prostě paráda...tak ten motor po asi 10 tis běžel hodně divně, sice olej šel ven(po 10 tis), dává se tam dávno jiný, 15 tis interval, ale už to není ono. :'-(
31. 8. 2006 15:15
Bez nadpisu
hledáte v tom moc velkou vědu >:D

Jediné z čeho auto vychází jsou km a doba od poslední výměny/resetu PP resp. výroby auta (a nalití oleje do motoru,datum prodeje s tím nemá co dělat).Jelikož km do výměny ještě auto nedosáhlo,hlásí to na základě druhé veličiny a to času.Olej se má měnit po roce,tudiž auto s předstihem hlásí "Change Oil Soon" - Brzy vyměň olej.To je celá věda. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PetaC5"
5. 9. 2006 13:25
Peta
Spousta věcí na autech mi nějak přijde mimo logiku :-)

U tohodle renaulta se určitě nejedná o proměnlivý interval, buď km nebo doba. U proměnlivého intervalu se zásadně nic nekontroluje ani neměří (ani PH ani jakákoli veličina :-) ) vše vypočítává ŘJ na základě jí známých veličin - start, teplota, vstřikovací dávky apod. Na základě toho stanoví, kdy měnit olej. zda je tento systém ideální, lze polemizovat :-) Taky např. dlouho nebyl VW LongLife pro ČR uvolněn -byť byl v autě implementován - auta byla nastavena ne pevný interval. Že by věděli proč pro ČR ne ?

Ty věci mimo logiku jsou, že např. auto po signalizaci nedostatku oleje sleduje, zda byla fyzicky otevřena kapota a to mu stačí a chvíli dá pokoj. Mimo logiku také je, že např. na kontrolce mazání lze přes ŘJ nastavit, při jakém tlaku má signalizovat. A jak s údaji dále pracuje, je mi záhadou. Když jsem měl vvypadlý kabel od čidla, tak se kontrolka rozsvítila až po několika km, o volnoběhu nemluvím. Kdyby to opravdu nemazalo, byl už motor dávno v háji. Takže věřím jen svým očím a selskému rozumu a zrovna na tyhle elektronické vyfikundace, co hlásí tuhle toto a vypočítávají tuhle ono, moc nevěřím.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
5. 9. 2006 13:41
Re: Peta
IT, Peta: Naprostý souhlas! Raději obyč. olej a častěji měnit, než se spoléhat na tyhle kra.iny a muset tam lít olej s rozptýleným zlatým prachem... :'-( >:-[] >:-[]
neregistrovaný "Adam6"
16. 9. 2006 20:20
Bez nadpisu
Clio žádnou kontrolku kvality oleje nemá. Servisní interval se nastavuje v přístrojové desce na 30 000km. Je tam nastaven i čas na výměnu oleje, který zřejmě uplynul. Stačí jen vynulovat páčkou od blinkrů a může se jezdit vesele dál ;-)
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57