Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Buzerace od policie

neregistrovaný "tutin"
4. 3. 2007 20:43
Buzerace od policie
Může mi policie odstavit auto, když mi praskla žárovka v jednom tlumeném světle ve dne a z důvodu nepřístupnosti nejsem schopen ji ihned vyměnit? V manuálu je přímo upozornění, že by to měl dělat autor.servis a měnit řidičem to NEDOPORUČUJÍ. Jedná se o RM II.
Rozbalit vlákno
3
4. 3. 2007 22:03
Re: Buzerace od policie
Taky me napadlo co s tim udelam, az mi praskne zarovka a servis siroko daleko nikde...a bez vymontovani svetlometu to vymenit nejde...leda zavolat zluty andely
neregistrovaný "miroslav.kucera"
5. 3. 2007 16:00
Re: Buzerace od policie
u RMII zarovka samozrejme vymenit jde. A to docela snadno. Jenom to chce vedet jak (a urcite to nedelat pres podbeh kola, jak doporucuje manua =)
neregistrovaný "tutin"
5. 3. 2007 18:39
Re: Buzerace od policie
m.kučera:Předem děkuji za radu jak teda na to, pokud s tím máš zkušenost.
Avatar - JOB
4. 3. 2007 22:09
Bez nadpisu
No nedávno jsem řešil něco podobného. Jednalo se o povinnou výbavu mezi kterou patřej i žárovky. Řekl jsem policajtovi že je nemám a že by mi stejně byly na prd protože je bez náředí nelze vyměnit a nářadí není povinná výbava. On to uznal jako argument a nechal mě jet .Myslím ale že to byla jeho dobrá vůle a že by se spíš měla upravit vyhláška. Opravdu u většiny moderních aut tu žárovku prostě na silnici nevyměníš. ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jenyk1"
4. 3. 2007 22:16
Re: Re:
Nesvítící levé světlo je tuším důvodem k odebrání techničáku "on the spot" (na místě).
neregistrovaný "cread1"
5. 3. 2007 16:56
Bez nadpisu
Je to fakt debilne udelany, nedokazu se predstavit jak krehka mlada divcina ma zvedlou kapotu a vymenuje zarovku v minisukynce.. je fakt ze by ji spousta ridicu rada pomohla ale sama nevim nevim :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "krtek86"
5. 3. 2007 17:52
Bez nadpisu
no, pokud nesvítí světlo na levé straně jde opravdu o odebrání tp a žárovky i nářadí je povinná výbava. nářadí na okamžitou opravu též vyhláška přikazuje. a navíc výměna žárovky lze, sice vyžaduje pevné nervy, ale lze. a nejsem si jist, ale pokud je na vozidle zjištěna závada, kterou řidič může na místě opravit, musí to učinit. ovšem na druhou stranu, pokud to manuál nedoporučuje...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sprint
5. 3. 2007 18:18
Bez nadpisu
Vyměnit žárovku podle mě musí zvládnout každý průměrně zručný člověk.

A je jedno u jakýho auta. Chce to alespoň "jednu ruku pravou". :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Golman"
5. 3. 2007 18:54
Bez nadpisu
No opravdu jsem slyšel o tom, že u některých aut je lepší zajet na výměnu žárovky do servisu. Já jsem to u mého auta dělal na poprvé asi 30 minut. Pak to člověk vychytá, ale asi musí člověk po zakoupení vozu jít hned zkusit měnit žárovku >:D Ale když vidím ty hovada, co jim nesvítí skoro žádné světlo nebo pouze jedna parkovačka, tak bych střílel, na tyhle lidi by se měli zaměřit policajti a né na ty, kterým prdna jedna žárovka a člověk si toho nevšiml >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JOB
5. 3. 2007 19:28
Bez nadpisu
"nářadí na okamžitou opravu též vyhláška přikazuje." ???

Tak to by mě celkem zajímalo. Co je to okamžitá oprava ? Čeho oprava ?

Kromě heveru a klíče na kola mít nic nemusíš. Co když máš xenony ? U mího auta musíš vyndat baterku aby jsi se dostal ke světlu,proč bych to měl dělat na silnici. ;-)

Nikdy jsem nejezdil s prasklou žárovkou déle než jeden den od doby kdy jsem si toho všiml a vím že na to spousta lidí kašle, ale nemůžeš ode mě čekat že budu provádět opravy na silnici. ;-)
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2007 21:10
Bez nadpisu
Znalci práva - hlavně krtek86 - tak mi řekněte, na základě čeho je možno ""on the spot" (na místě)." odebrat "techničák"? A kde je uvedeno, že vozidlo musí být vybaveno nářadím na okamžitou oprvavu? Rád si to přečtu 8)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jareth"
5. 3. 2007 21:37
Bez nadpisu
Zkusil někdo na místě měnit žárovku třeba u Focusu?? I v servisu s tím mají problém a i zkušený technik má pak podřenou ruku :-(

A když nechám vyměnit žárovku na jedné straně, tak během dalšího měsíce prdne zase na druhý >:-[] >:-[] By se na to jeden vy...
Rozbalit vlákno
2
5. 3. 2007 21:42
Re: Re:
A kdo mne donutí vozit s sebou výbojku do xenonu a měnit jí venku na silnici?
neregistrovaný "tutin"
6. 3. 2007 16:41
Re: Re:
Pepek:Výbojky mají vyjímku, tu mít nemusíš. Jen není taky jasné, že když ti přestane jedna svítit, tak musíš zavolat odtahovku a pokračovat v jízdě až po opravení v servise, protože pochybuji o tom, že to zvládnou třeba žlutí andělé spravit na místě.
neregistrovaný "136L1"
5. 3. 2007 22:05
Bez nadpisu
[odkaz]

jestli je tohle platné, tak opravdu musíme vozit to nářadí a xenonovou výbojku vozit nemusíme.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "tutin"
6. 3. 2007 16:24
Re: Re:
Holt pánové poslanci zase něco nedomysleli a máme tu další paskvil. Já nevidím důvod, proč bych si měl za jakéhokoliv počasí hrát na opraváře, když selským rozumem vzato ve dne 1 prasklá žárovka neohrozí ani mne a ani ostatní řidiče. A v zimě ve dvacetistupňovém mrazu nebo v létě za bouřky bych rád viděl toho hlupáka, který se bude hrabat ve světle?! Naštěstí tehdy i POLICAJTI JSOU NĚKDE ZALEZLÍ V TEPLE. Taky nevidím problém rozsvítit na nezbytně dlouhou dobu /na dojetí / přední mlhovky a tlumená světla vypnout. Bohužel ale co u nás není napsáno přímo v zákoně, tak to se nějakému řadovému policajtovi dá těžko vysvětlit.
Avatar - JOB
6. 3. 2007 00:09
Bez nadpisu
No já nevím jestli to ještě platí ,ale evidentně je to vymyšlené ještě v době ,kdy se běžně žárovky v koncových a směrových světlech museli měnit tak že se musel odšroubovat kryt daného světla. Nikdo nepočítal s tím že se budou jednou vozy vyrábět tak aby se muselo s každou prkotinou na dílnu. Já si dělám veškeré opravi sám ale už vidím nějakého kravaťáka nebo ženskou jak někde na silnici berou brašnu s nářadím a jdou vyndat vzduchovej filtr a baterii aby se dostali ke světlometům. >:D

Navíc máme přeci žlutý anděli >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "136L1"
6. 3. 2007 00:16
Re: Re:
Souhlasím s JM , je to blbost, ale o tom přeci naše zákony jsou, nebo ne? >:D Mimochodem, mě v a atoškole tvrdili, že jsem povinen mít i žárovky do kontrolních svítilen na palbní desce.... tak nevim, jestli s sebou někdo vozí i SMD LEDky a pájku :)
neregistrovaný "tv"
6. 3. 2007 14:49
Bez nadpisu
Nezvaloval by som vinu na zakon (aj ked v ramci technickej evolucie by ho mohli updatnut, napr. tie tacha, ale zase na druhej strane ak nesvieti akakolvek kontrolka, tak to moze znamenat mierne az zvysene nebezpecenstvo a clovek je povinny sa o to postarat, nakoniec pri zapnuti zapalovania sa vsetky kontrolky z tohto dovodu musia rozsvietit a vodic by to mal skontrolovat), ale skor na vyrobcov aut, ze auta navrhuju tak, ze vymena bezneho spotrebneho materialu pripomina lekarsku operaciu a podla druhu operacie dokonca z roznych oddeleni :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kacer donald"
6. 3. 2007 15:32
přizpůsobit automobilky?
To tv: když tvuj příspěvek dotáhnu ad absurdum,tak když zákon nařídí,že kolo musí jít spravit hřebíkem,vrutem a kladivem,tak budou automobilky dávat auta na dřevěný loukotě.To snad ne.

Vždyt zákony by měli kopírovat vývoj automobilů.Už jen povolování vyšších rychlostí na dálnicích.Dnes přeci máme vozy,které bezpečně zvládnou vyšší rychlosti než před 30ti lety,tak se mírně upraví limity.Pochopitelně vše s ohledem na bezpečnost (viz. současná 50kmh ve městech proti 60). Nevidim žádný problém aby bylo v zákoně,že pokud ti nesvítí světlo,tak si to opravíš na místě,nebo si zajistíš odtah a nebo si zavoláš žlutý anděli a policajti ti na tu (byt krátkou) dobu zadrží techničák.Opravíš to,zkouknou vrátěj.Auto je na odtahovce,vrátěj.Přijede žlutej anděl,opraví,vrátěj.Když budeš chtít ušetřit,voz to ssebou.Když si to zaplatíš,tak to netahej.Stará,nesmyslná část zákona,ale direktivně nařizovat automobilkám.... Chtěl bych tě vidět,až bys přijel do servisu a tam ti řekli: Aha,vy chcete přední světlo.Hm,ale v ČR máte tenhle debilní zákon a speciálně pro vás děláme světla,takže světlo pro EU je za 5000,ale pro vás je za 13000.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
6. 3. 2007 16:44
Bez nadpisu
Kacer - ano, absurdne by to mohlo byt, keby to takto bolo. Suhlasim s Tebou, ze ked je nejaky problem a ak by vodic nevedel sam co robit, no vedel by zaistit napravu na mieste (zlty anjel a tie ostatne kategorie), tak nech pockaju s nim na mieste a ked to bude hotove, moze sa ist dalej. V pripade nie prilis zavaznych chyb nech mu pripadne zadrzia technicak (ale u nas nie je co zadrzat, lebo uz mame iba jeden papier o registracii auta a ten sa zadrzat neda), kym to nepride ukazat opravene. Neviem, nejdem dalej spekulovat na tuto temu, lebo mojim nazorom je, ze tento spotrebny material (hlavne ziarovky vo svetlach), by mal byt uzivatel schopny vymenit sam za primeraneho usilia. To primerane usilie je asi tak 10% z toho, co treba vyvinut na vymenu prednej ziarovky v Megane, to je moja predstava.

Tie ziarovky v tachu su samozrejme v tej kategorii technickych prezitkov spolu s nahradnou svieckou ci vstrekovacom u dieslov. Tu by sa naozaj doporucoval zakon zmenit.

PS: raz mi odisla predna ziarovka na Peugeote 605 v Nemecku. Zastavil som na pumpe, boli cca 3 hodiny rano, za mnou slusne zastavili policajti, pockali kym som dotankoval a zaplatil a potom sa ma opytali, ci viem, ze mam lampa-problem. Nevedel som, tak mi to ukazali a spytali sa, ci mam nahradnu ziarovku. Mal som, vymenil som a kym to nefungovalo, nepohli sa odo mna. Myslim si, ze keby som to nevedel na mieste urobit, asi by som si musel zhanat niekde ubytovanie a pockat do dalsieho dna na servis.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tutin"
6. 3. 2007 18:21
Bez nadpisu
Je pravda, že lampa-problém v noci je mnohonásobně nebezpečnější než ve dne.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kacer donald"
7. 3. 2007 08:25
výměna
to tv: Ano,s tím,aby se "základní žárovky" dali za rozumného úsilí vyměnit na místě naprosto souhlasím,ale přijde mi to spíš o vůli výrobců,než o regulaci zákonem.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "shi"
7. 3. 2007 19:01
Bez nadpisu
To že zákon nepředepisuje mít v autě nářadí ještě neznamené, že vozidlo nemusí vyhovovat technicým předpisům, které povolují jeho provoz na pozemních komunikacích. Pokud nějaký předpis říká, že když nesvítí levé tlumené světlo, tak že auto nesmí na silnici, tak je irelevantní jestli v autě máš nebo nemáš nářadí. Auto buď je, nebo není způsobilé k provozu. Pokud způsobilé není a řidič ho není schopen bez použití nářadí zprovoznit, tak je to problém řidiče a nikoliv díra v zákoně.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "krtek86"
7. 3. 2007 20:14
Bez nadpisu
ono s tím zákonem je to složitý... naši zákonodárci zapomínají, že de pokrok kupředu a je třeba úpravy jejich výmyslů... takže záleží asi nejspíš na pochopení policie, kterýho bych se teda vážně bál...

ale pravdou zůstává, že pokud se jedná o přejetí přes den s prasklou žárovkou v podstatě o nic nejde. jenže jistí lidé nějak zapomínají na kontrolu před vyjetím, která se učí v autoškole. ano, kdo z nás ji dělá?! já se přiznám, že jednou za 14dní auto oběhnu. ale pochybuji, že to tak dělá každý. co tím chci říci? že sem potkal jedno hov*do, ve 22h a jaksi si nevšim, že má poruchu na levým světle. jenže šlo o poruchu jak parkovacích tak potkávacích... a za tohle bych teda dával tvrdý tresty...

by mě zajímalo, co by se dělo v případě nehody, kdybych začal předjíždět auto, který by jelo předemnou a jeho sem sejmul...

já a znalec zákona?! nemyslím, že se to ke mně hodí. jen sem dělal po celou střední řidičáky a něco si člověk zapamatuje 8)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
7. 3. 2007 22:45
Bez nadpisu
Ano, na to by mali (nielen) "Tvorcovia automobilov" mysliet nejako defaultne, ze niektori ludkovia nie su moc ochotni bezat s kazdou prkotinou do servisu. Ale to by sme chceli vela.

Casto stretavam auta, ktorym vypadli na jednom reflektore obe ziarovky. Povedal by som, ze to je cca 5% vsetkych "jednookych".

Ale to je vsetko nic. Uz som to tu niekde na tomto serveri pisal, ze som raz v Madarsku dohonil kamion, ktory si to rezko vykracoval o tretej rano pri svite mesiacika (esteze bol v splne) UPLNE BEZ SVETIEL!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Zdenekold"
8. 3. 2007 08:51
Směrnice
Možná o tom nevíte, ale od loňského roku platí nějaká evropská směrnice, která nařizuje výrobcům aut, že vadná žárovka ve světlometu musí jít vyměnit na místě a potřebné nástroje musí výrobce dodat s vozidlem. Byla to reakce právě na to, že u některých aut se musí lézt do podběhu ap.

Na druhou stranu je to ukázka arogance výrobců, kteří si musí být vědomi, že výměna žárovek je asi nejčastější problém u auta a přesto z této činnosti dělají horor.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tom69"
8. 3. 2007 10:37
Re: Směrnice
Neni nic horsiho, nez potkat v noci ci zhorsene viditelnosti (dest,mlha) na neosvetlenem useku auto, kteremu sviti pouze prave svetlo. Zamena s motorkou je tu hned.

Osobne bych ale jizdu s "jednim okem" kvuli vlastni bezpecnosti neriskoval a radeji se ponoril do podbehu.

Zarovka mi odesla uz dvakrat, pokazde jsem vymenu resil pres servis ..

Jinak, zarovka se pry da menit i ze shora, avsak musite sundat plastove kryty branici pristupu.

V lete urcite neni problem vytocit kolo a ponorit se do podbehu, v zime na odpocivadle ale asi nic moc 8-s ( nemyslim tuhle zimu >:D )
neregistrovaný "metalrat"
8. 3. 2007 12:18
ad vyrobci aut
samozrejme na tom neco je, ze se snazi aby clovek musel s kazdou ptakovinou do servisu, ale na druhou stranu musi vyrobci plnit cim dal tim prisnejsi normy na vsechno a k tomu bojovat proti konkurenci, tzn musi instalovat do motoru vic zarizeni, izolaci, tim padem je auto tezsi a musi do toho dat vetsi motor...nechci je omlouvat, asi by zrovna svetla mohli vyresit inteligentneji, ale neni to jen jejich vina ;)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "krtek86"
8. 3. 2007 21:16
Re: ad vyrobci aut
ano, je fakt, že se tady perou dvě věci. zdali dopřát servisům ten monopol na výměnu žárovek bo jestli zamněstnat návháře na lepší rozmístění místa v motoru. ale na rovinu, já sem škrt a navíc z technický školy a tak nějak mě připadá postavený na hlavu jet do servisu si nechat vyměnit žárovku... ale s xenonem bych asi nenadělal. jináč, výměna žárovky je jednou z mnoha když se dělají testy na řidičák a nevím jak je to jinde, ale já ji dostal a komisař chtěl vidět jak ji deontuji a dám nazpět. ovšem, já jezdil s feldou... na otcovým scéniku sme nad tím taky špekulovali poměrně dlouho, páč mu jednu chvíli poměrně výrazně praskaly...

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57