Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: rozsirenie napravy

neregistrovaný "mateone"
25. 4. 2004 10:17
rozsirenie napravy
Ahojte!

Mate niekto skusenosti s rozsirenim naprav na Peugeot 307? Je to bezpecné? pocul som ze napravy su viac namahane a skorej odidu... :'-( A este jednu radu: akou farbou mozem nastriekat brzdy(prasiatka)?...su na to nejake specialne farby...poslite kontakt na predajcu
Rozbalit vlákno
4
26. 4. 2004 13:31
Re: rozsirenie napravy
Nehral by som sa s napravami Peugeotu 307, v ziadnom pripade :)
neregistrovaný "campagnolo"
30. 4. 2004 13:01
Re: rozsirenie napravy
Nejlevnejsi je aplikace podlozek (vcetne delsich sroubu), budes mit stale nahozeny boky auta a musis ssebou neustale vozit kratke srouby, kdyby jsi nahodou pichnul. Muze s tim byt potiz na STK, o zahranicnich cestach nemluve. Aby to k necemu vypadalo, chtelo by to rozsireni blatniku. Nic krome vizualniho efektu to neprinese. Autu to spis ublizi, nez prida ;-)
neregistrovaný "campagnolo"
30. 4. 2004 13:03
Re: rozsirenie napravy
Prasatka, no prece ruzovou :P
neregistrovaný "Alfa147"
10. 5. 2004 11:18
Re: rozsirenie napravy
Měl jsem na své 307 podložky 20mm na přední i zadní nápravě. Ůdajně to byly orginály....

Výsledek - špatně sjeté pneu a pri vyšších ryclostech okolo 120 - 130km/h

mi tahal volant ruce jak se třásl....

Proto vřele nedoporučuji!!!!
neregistrovaný "magic1"
17. 5. 2004 17:03
Bez nadpisu
Rozsirit napravy lze. Da se to udelat dodatecnym mezikusem poloosy u prevodovky, musi se ale udelat kompletne jiny tehlice, jiny spojovacky a vyrazny zmeny v zaveseni. Vyjde to asi na padesat az sto litru u aut bez posilovacu a u aut s posilovacem je to nekdy az neresitelny z duvodu kmitani napravy, zvlaste pak u McPhersonu bez napravnice. Vypodlozeni kola neni rozsireni napravy, ale pouha napodobenina takoveho zasahu. Zvetsi se rameno = moment vuci zaveseni, zvysi se opotrebeni naprav, cepu a rizeni. Zaroven se trochu snizi ucinnost tlumice perovani. Zalezi hlavne na tom, jak je naprava dimenzovana a jak je navrzeno rizeni. V nekterych pripadech muze takovy zasah vyvolat zvyseni sklonu ke kmitum, razy do rizeni a dalsi neprijemnosti. U nekterych naprav ale nejsou zadne negativni dusledky (vetsinou u litych nebo kovanych ramen; bohuzel vetsina aut ma dnes ocelove vylisky z tenkostennych plechu). Vzdy by se po implantovani podlozek mela delat geometrie, protoze puvodni hodnoty se vyrazne zmeni. Lepsi cetou je koupit sirsi kola (rozklad sily na pochu = zmenseni narustu momentu vuci ulozeni o temer polovinu proti podlozkam) a kvalitnejsi pneumatiky. Podlozkovani kol neprinese zadny vyrazny efekt na jizdni vlastnosti a vetsina obycejnych takto "vytunenych" aut pusobi trapne. Nvic kola lezou do lemu blatniku a sktraji o ne, takze je zapotrebi udelat zmeny v perovani, ktere mohou mit jak silne pozitivni, tak i silne negativni ucinky. Optimalni odpruzeni podvozku umi auto hodne zrychlit, predstavuje vsak ponekud vyssi investici nez trapne podlozky. Nejvice auto ovsem zrychli brzdy - jejich upravy mohou spocivat ve vymene kotoucu a desticek (napr. za OMP nebo kotoucu Sparco a destiek ferodo Racing), dale lze vymenit hadicky za silikonove nebo kompletni vymena trmenu za pevne, vicepistkove s velkymi kotouci, atd. V takovem pripade se jedna o vyrazne smysluplnejsi, ale mnohem vyssi investice...
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57