Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: 1,8 Benzin versus 2.0 Diesel 81kW

neregistrovaný "karnek"
26. 12. 2006 15:56
1,8 Benzin versus 2.0 Diesel 81kW
Zdravim,

Idem kupit Mazdu 5. Uz sa na nu velmi tesim, ale mam jeden problem. Neviem sa rozhodnut ktory motor. 1,8 benzin alebo 2,0 Diesel (ten slabsi 81kW). V autach sa moc nevyznam. Nieco som si precital, ale chcem sa spytat Vas, ktory tie motory pouzivaju. Je ten diesel dost silny na to auto?

Idem to kupit bez dane takze cenovy rozdiel v tych motoroch bude len 50.000Sk. Oplati sa to? Rocne nenajazdim viac ako 15000km

Dakujem za rady.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "skejpa1"
28. 12. 2006 18:36
Re: 1,8 Benzin versus 2.0 Diesel 81kW
to mas tezky. kdyz najezdis min nebo okolo 15000 vyplati se ti benzin. kdyz vic tak diesel. pak dalsi strankou je jak to jede. asi by sis to musel zkusit. pro M5 hovori diesel lepsim kroutakem vsak ja bych volil radsi benzin... ani jeden z tech motoru nebude zadna strela. diesel bude mit mensi spotrebu ale zase vyjde draz a je s nim procentualne vic potizi nez s benzinem. ikdyz u mazdy zase tak casto potize nebyvaj... :)
neregistrovaný "Snake1"
4. 1. 2007 13:19
Re: 1,8 Benzin versus 2.0 Diesel 81kW
Treba si to dobre premysliet, ak nechces na tom aute chodit rychlo, netreba ti rychlu akceleraciu tak kludne nafta. Ale zase ak chces to obcas poriadne prezenut, vytocit do otacok tak benzin :)
neregistrovaný "ITAL 1"
4. 1. 2007 14:28
1.8 benzín versus 2,0 disel
Mazdu 5 osobně neznám, znám však Mazdu 6 2,3 benzín, mají to šéfové v zaměstnání Nejede to špatně ale přeci jenom to chce točit a pak je to hlučné a spotřeba je vyšší. Jízdní vlastnosti hodnotím jako lehce nadprůměrné. Osobně vlastním Fiat Stilo 3 dv 88 Kw disel a výkonově je to ve zrychlení stejné jako ta 2,3 benzín, v pružném zrychlení je to lepší a v max. rychlosti je 2,3 mazda rychlejší asi o 15 - 20 km/h. Jízdní vlastnosti Fiatu jsou lepší a lépe se s ním jezdí . Je ale pravdou že když jezdím hodně rychle a to kolem 200 i více tak jezdím s diselem za 6,5 litru s Mazdou výrazně přes 10 litrů. Zkus to s něčím jiným za podobných podmínek. Po Praze si v zimě disel vezme max. do 7 litrů. Ono to v životě není jenom o ekonomice, ale také o pocitech a radostech. Takové pocity ze zrychlení a jízdní pohodu v benzínu jistě nezažiješ, pokud nemáš miliony na Ferari, Porsche apod. Osobně bych již nikdy do benzínu nešel, ale každý je jiný. Pokud rád jezdíš rychle, pohodově a levně, tak je disel v moderní podobě velmi vhodný. Není však každý stejný a je třeba vybírat dle konstrukce nikoliv dle značky. Přeji hodně štěstí při rozhodování , Ital.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "skejpa1"
4. 1. 2007 15:40
Bez nadpisu
nevidel bych to tak jako tady pan. fiat stilo neni zadny sportak a na M6 se ani nehrabe. ano, ve spotrebe je o kus lepsi ale jizdni vlastnosti a vykon motoru je uplne nekde jinde. i v papirových hodnotách M6 toho fiata drtí... hold nekdo neuzna ze jejich auto neni to nejlepsi...

to ze se musi tocit je pravda ale pak tam sou ty sportovni emoce kdyz to krasne ŘVE :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
4. 1. 2007 15:47
Bez nadpisu
Ale on netvrdí nic o tom, že je Stilo lepší, jen o charakteristikách motorů ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "T.E.CH"
4. 1. 2007 16:19
Bez nadpisu
zde je něco o motorech:

[odkaz]

Až pozdě jsem si všiml že jdeš do M5.(myslel jsem M6)Ten diesel bude dostatečný a hlavně úsporný, ale závodník to nebude.Ber ale v potaz, že nafťák je háklivý na kvalitu nafty a mohou nastat problémy.Spíš bude vhodny asi ten diesel, méně se řadí, subjektivně lépe táhne.Záleží taky kolik najezdíš.
Rozbalit vlákno
0
6. 1. 2007 01:17
Bez nadpisu
Hehe chlapi, zkuste ty svoje miláčky hodnotit aspoň trochu střízlivě. Při jízdě přes 200 bych chtěl vidět spotřebu 6,5 litru, i u toho nejdýzlovatějšího dieselu. Benzín má samozřejmě taky svoje výhody, ale 85kW dvoulitr od VW je zrovna moc nepředvádí. Diesel vůbec nemusí znamenat horší akceleraci, i ten "slabý" 81kW v M5 má 310 Nm při 2000 rpm (benzín 1.8i 165 Nm / 4000). Neznám zpřevodování, ale lepší výsledky 0-100 km/h pro benzín byly často způsobeny tím, že u dieselu se muselo jednou navíc řadit. Výkon při 6000 rpm je hezké číslo, může to i pěkně frčet, ale jak často to člověk využije? Pro mně je důležitej průběh krouťáku v běžně používaných otáčkách, protože na něm záleží, co se stane když šlápnu na plyn nebo když přijde kopec. Výkon = krouťák x otáčky.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Snake1"
6. 1. 2007 08:34
Re: Re:
mal som tu cest mat viacero benzinovych a aj naftovych motorov, a moj nazor je taky, ze naftu uz nikdy. Nehovorim ze naftovy motor je zly, ale oproti benzinovemu je "lenivejsi" a ta spotreba u naftoveho motora nie je zasa az taka velmi priazniva...rozhodne benzin je zivsi oproti nafte, a je to dost citit aj na plynovom pedali. Ale toto bol len moj nazor, je na kazdom aky motor si zoberie.
6. 1. 2007 12:33
Re: Re:
Prepáč Snake, ale mám obavu, že můj "lenivý" dvoulitrový diesel dá tvému "živému" dvoulitrovému benzínu na * kdykoli a kdekoli, ačkoli veze o pár metráků víc a musí protlačovat vzduchem výrazně větší škatuli. Nic ve zlém >:D >:D:D
neregistrovaný "m4lcolm"
6. 1. 2007 12:52
Bez nadpisu
Hádal bych, že má Pup pravdu, hlavně u té krabice, o které se tu diskutuje, bude rozdíl ve spotřebě výrazný >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "skejpa1"
6. 1. 2007 14:28
Bez nadpisu
hh pan pup je zastance dieselu... jak muzes srovnavat tu benzinovou dvoulitrovou sragoru od VW s jejich vyspelymi diesely ? srovnej si normalni vyspely dvoulitr v benzinu s dieselem. Diesel ma sice peknej kroutak a to kolem 2000 otacek ale kdyz prijde na vec tak uz zadne vyrazne zrychleni neprijde. kdezto u benzinu muzes jezdit s malou spotrebou na nizkych otackach a kdyz prijde na vec tak ten tvuj diesel roztrha jak malyho jardu. sice za cenu vyssi spotreby ale roztrha :-) a neduní, není tak těžký jako dieselový agregát, a je mnohem živější :-) (a ve vysokych otackach ma krasnej zvuk. ne jak ten dieselovy traktor :-) )

to jen tak na obranu benzinu :)

jinak u M5 je asi z tohoto vyberu lepsi diesel protoze to auto je dost veliky a bude potreba vetsi silu. Kdyby byly penize na dvoulitr uz bych bral benzin... naproti tomu u M6 bych bral radsi 1,8 benzin misto slabsiho dieselu...
Rozbalit vlákno
3
6. 1. 2007 14:45
Re: Re:
kdezto u benzinu muzes jezdit s malou spotrebou na nizkych otackach a kdyz prijde na vec tak ten tvuj diesel roztrha jak malyho jardu. sice za cenu vyssi spotreby ale roztrha

vzdy zalezi oba od vykonu, cize 150k benzinak to 150konovemu naftaku nenatre a plati to aj naopak. Pritom ale naftak bude uspornejsi, ale zasa na druhu stranu viac vibruje, viac huci a cela jeho technika je nachylnejsia na poruchu.

Takze si to treba dobre vypocitat (vratane cien servisnych prehliadok), spravit skusobne jazdy a potom sa rozhodnut.

PS: ak planujes vacsinu jazd spravit s nalozenym autom, priklanam sa k naftaku, ten zataz zvlada lepsie.
6. 1. 2007 18:05
Re: Re:
Hehe, Pup je sice zastánce dieselu, ale nemá nic ani proti benzínu. Snažil jsem se Snake-ovi vysvětlit, že jeho VW 2.0 85 kW není zrovna zářným příkladem dobrých vlastností benzínu a že obecně říci, že diesel je líný a benzín živý je taky nesmysl.

Jinak sorry Skejpo, ale nemám strach z roztrhání "jak malýho Jardu". Jak jsem psal níže, záleží hlavně na průběhu krouťáku v rozumně využitelných otáčkách. Můžu tě ubezpečit, že můj diesel jede slušně od 1500 otáček, od 2000 pak velmi slušně až do cca 4000. No, a pak prostě přeřadím, ze šesti kvaltů už si nějak vyberu.

Pokud se podívám na oficiální údaje, má M6 1.8i a M5 2.0 105kW (moje >:D >:D:D) psanou stejnou maximálku 197 km/h, z nuly na sto mám 10.4 s, M6 v benzínu 10.7 s. To nevypadá na velký trhání...
neregistrovaný "Snake1"
6. 1. 2007 18:50
Re: Re:
Pup - mozme si to hocikedy rozdat,ten tvoj naftak by som chcel vidiet ako ti to pekne toci..:P Mne nemusis nic vysvetlovat,kazdy si chrani svoje,ale ako som uz vravel, kazdy ma na to svoj nazor,takze je na kazdom aky motor si vyberie...Ja jednoznacne benzin...Benzin ma svoje vyhody aj nevyhody takisto aj nafta, nehovorim ze je to pravidlo ze kazdy benzinovy motor je silnejsi ako naftovi..to nie je pravda...moderne naftove motory su dost silne, ale proste benzin je benzin ;-)
neregistrovaný "skejpa1"
6. 1. 2007 16:00
Bez nadpisu
no my krome na dovoleny (2-3x do roka) moc nalozeny nejezdime takze sme chteli benzin. ale je to i proto ze s dieselem sme meli jiz dvakrat problemy (s benzinem ne...) a tak sme si rekli ze uz NE ! :)
Rozbalit vlákno
2
6. 1. 2007 17:03
Re: Re:
a ake mas priemerne spotreby a akym stylom jazdis?
neregistrovaný "skejpa1"
8. 1. 2007 19:02
Re: Re:
2matus: Prumerna spotreba na cestach do zahranici je okolo 10 l / 100 km protoze jezdime "sviznym stylem" ve ctyrech lidech + rakev. vetsinou po dalnicich a tak kolem 150km/h az 200km/h jak to jde, jaka je situace a provoz. jinak ve meste mame tak okolo 8,5l/100km a po okreskach "sviznym" tempem okolo 8l/100km. kdyz sme jezdili na spotrebu nebyl problem se dostat pod 8l/100km ve meste a 7l/100km na okreskach...
neregistrovaný "zapo"
6. 1. 2007 18:03
Bez nadpisu
Už název tématu předurčil, že se toto téma změní na nafta versus benzin. Ačkoliv jsem zastáncem benzinu a naftu prostě neskousnu v případě Mazdy M5, bych asi doporučil oba dva motory vyzkoušet a pak volit. Sama M5 se přeci jako MPV předurčuje spíš k bezpečné a pohodlné přepravě osob a ne ke sportovnímu stylu jízdy. Přeju šťastnou ruku při výběru a následnou spokojenost.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Peto.Fiat1"
6. 1. 2007 19:31
hmm
Tak sa tu porovnava neporovnatelne.Snake povedal spravne ze benzin je zivsi a nafta je obrazne povedane lenivejsia(nejde tak do otacok),Ale zacali ste porovnavat benzin 2,0 85kw (VW) z roku raz dva s modernimy dieslami.Sak sa zamyslite z akej doby je ten benzin a porovnajte to s TD z tej doby.Nafta nema sancu.Porovnajte si nove benziny s novymi dieslami.A nemoze vyjst ak ide nafta x benzin naplno nafta pri tom istom objeme vyhra.A dalje nafta jednu velku vyhodu oproti benzinu.Ma TURBO.Takze napr. JTD M-jet 150k vs 2,0 16v Turbo (kol 200k) z Lancie Delty Integrale.Diesel nikdy nevyhra.Ptroti dieslu nic nemam,ako ekonomicke riesenie je to super.Ale benzin je benzin.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Snake1"
6. 1. 2007 19:35
Re: hmm
spravne si to vystihol,naprosto suhlasim. Nafta rozhodne nie je na pretekanie, moj nazor - nafta do traktorov.
neregistrovaný "Peto.Fiat1"
6. 1. 2007 19:48
Re: hmm
:lol: >:D >:D
6. 1. 2007 21:39
Bez nadpisu
no chlapci, potlapkali ste sa navzajom, zvysili si ego, a teraz by ste uz mohli aj nieco k teme napisat.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Peto.Fiat1"
7. 1. 2007 11:31
Re: Re:
precitaj si 2-3 prispevky dole...asi si chybal na hodine ked ste sa ucili citat :)
7. 1. 2007 23:17
Bez nadpisu
Hehehe, aspoň je tu sranda. Už vím, kde se berou loajální zákazníci naší drahé domácí automobilky. Hlavně, že jsme všichni se svými miláčky spokojeni.

Nafta jenom do traktorů:

[odkaz]

benzín do závoďáků:

[odkaz]

Muhehehehehe.....................HOWGH.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lukin1"
7. 1. 2007 23:59
Bez nadpisu
To Pup:

To s tím 24h Le Mans ma fakt super vypovídajíci hodnotu. Tobě Ty podmínky připadaji fér? Mě by zajímalo, jak by ty TDi dopadly, kdyby neměly turba a měly stejný počet válců jaky ty benzíny a nebo naopak měly ty benzíny aspoň ty turba. To je jako srovnávat 100Kw parní "motor" a motor ze staré Škodovky. Podotýkám, že nejsem odpůrce nafty, ale chce to porovnávat porovnatelné.
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2007 10:17
Re: re
To s tím 24h Le Mans ma fakt super vypovídajíci hodnotu. Tobě Ty podmínky připadaji fér? Mě by zajímalo, jak by ty TDi dopadly, kdyby neměly turba a měly stejný počet válců jaky ty benzíny a nebo naopak měly ty benzíny aspoň ty turba. To je jako srovnávat 100Kw parní "motor" a motor ze staré Škodovky. Podotýkám, že nejsem odpůrce nafty, ale chce to porovnávat porovnatelné.

zasa sa debata posuva niekam inam, ale neda mi to.

Dobre, nech su pre oboch rovnake podmienky, ale nech sa teda robi nafta, ktora ma rovnaku vyhrevnost ako benzin, lebo teraz je nafta ukratena. A nech sa teda nafte zakaze turbo ale nech sa jej dovoli, aby mala rovnake otacky ako benzin (t.j. pouzitie kozmickych materialov na piesty a klukovku)

Chapes?

Tymto dvom nikdy nespravis rovnake podmienky, pretoze sa jedna o rozlicne koncepcie. Je to ako keby si porovnaval paroplynovu elektraren a jadrovu...

Preto moj pohlad na vec je, dolezity je vykon a spotreba, a akym sposobom sa k tomuto motor dopracuje je mi jedno.
neregistrovaný "Anonymous"
8. 1. 2007 11:27
benzin vs. diesel
MatuS to vystihol velmi presne. Motor V10 TDI asi tazko kupis v obchode. Tak skusme porovnat porovnatelne a to napr. motory z koncernovej palety 2.0 TFSI a 2.0 TDI. Oba maju totiz preplnanie a tak tento suboj bude aspon trosku ferovy. Je jasne ze benzin ma vyssi vykon 200k vs. 140k, vacsi rozsah pouzitelnych otacok a lepsie sa "toci". Naproti tomu diesel ma vyssi krutak 320Nm vs. 280Nm a je uspornejsi (priemer 5.7 vs 7.7) udaje mam zo stranky oficialneho importera.

Je to teda uz len na Vas ake vlastnosti preferujete. Ci sportovejsi styl jazdy a kultivovanejsi chod, alebo dostatocny vykon pri nizsej spotrebe.

Buducnot bude este velmi zaujimava s prichodom viacerych preplnanych benzinovych motorov (napr. koncern fiat chysta benziny 1.4 M-JET 120k a 150 k, 1.6 M-JET 200k, VW ma svoj 1.4TFSI turbo+kompresor 170k)...
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2007 11:56
Re: benzin vs. diesel
Tak skusme porovnat porovnatelne a to napr. motory z koncernovej palety 2.0 TFSI a 2.0 TDI. Oba maju totiz preplnanie a tak tento suboj bude aspon trosku ferovy. Je jasne ze benzin ma vyssi vykon 200k vs. 140k, vacsi rozsah pouzitelnych otacok a lepsie sa "toci". Naproti tomu diesel ma vyssi krutak 320Nm vs. 280Nm a je uspornejsi (priemer 5.7 vs 7.7) udaje mam zo stranky oficialneho importera.

no tu je prave vidiet, kde je sila benzinaka :)

Je sice pravda, ze disel ma vyssi krutiak o nejakych 40Nm, ale dizel ma spravidla tazsie prevody o 1/3 ako benzin (ale neviem ako preplnovany benzin) takze naftovych 320Nm je akoby 245Nm benzinovych. A hlavne tfsi bude mat plochu krivku kr.momentu, zatial co naftak tam bude mat slusny kopec.

Podla mna keby sa niekto rozhodoval medzi tymito dvoma motormi, tak nieje o com a benzinak je vitaz, hlavne ked dokonca aj novinari hovoria, aky je tdi traktor (v tom sa proste od minulych verzii tdi nic nezmenilo.)

Este aj spotreba toho tfsi je na vybornej urovni, staci pozriet co pisu chalani na OII fore.
8. 1. 2007 12:44
proboha!
ježiš tady člověk položil zcela konkrétní dotaz a co je z toho zase za nesmyslou diskuzi.... Podle mě do auta typu Mazda 5 je diesel jasně lepší variantou... Přece takové auto si člověk nekupuje, aby ho honil ve vysokých otáčkách někde na okreskách! Od takového auta chci, aby mě plynule a co nemenší spotřebou pohodově vozilo - a k pohodlné plynulé jízdě patří dobré pružné zrychlení bez nutnosti podřazovat a točit motor... Diesel je pro Mazdu 5 určitě lepší volba, teď už jenom spočítat, kolik ročně najedu a jestli se mi to vyplatí... (ono i stou 1.8 se bude jezdit hezky a pokud najedeš málo km ročně, tak ten diesel se asi fakt nevyplatí....) Navíc jestli s autem bude třeba jezdit i manželka nebo přítelkyně, určitě se jí bude s dieselem jezdit líp, protože 90% ženských má docela hrůzu z toho, že by měly motor nějak točit, takže s tou 1.8 budou jezdit v nízkých otáčkách, budou se bát předjíždět atd. Jinak mě fascinuje, jaké bláboly je někdo schopný do diskuze napsat - třeba ten Fiat Stilo JTD se spotřebou 6,5 na sto při 200 km/h, to je teda gól :roll: Jo teď jsem si všimnul že kolega nehodlá najet víc než 15 tisíc km ročně - to už by spíš zvýhodňovalo ten benzín... (navíc pokud hodláš jezdit převážně po městě, tak ten benzín má výhodu v tom, že je o nějakých 120 kg lehčí, takže opotřebení přední nápravy bude v jeho případě pomalejší....).
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2007 13:41
Bez nadpisu
Nechtěl jsem srovnávat vůbec nic, jenom jsem reagoval na příspěvky typu "nafta do traktoru, benzíny jsou závoďáky páč se líp točej". Diesely se dávají i do letadel a nevedou si vůbec špatně:

[odkaz]

Vůbec tady převažuje názor, že diesel je vhodný jen pro pomalé poklidné ježdění, je hlučný, kouří atd. Já vám zase naopak říkám, že 105kW diesel v M5 je slušně tichý a výkonu má na dost svižnou jízdu. Výkon = krouťák x otáčky, zkuste se nad tím zamyslet. Pokud mám krouťák, nepotřebuju tolik otáček. Je lepší mít 105kW při 3500rpm, nebo při 6000rpm? Proč byl VW 1.8 20V tak nenažranej krám a s turbem najednou velmi slušnej motor? Výkon na 6000rpm je hezký číslo, ale pokud to budete často používat, nedoplatíte se za benzín ani opravy, tyhle auta opravdu nejsou na závodění stavěný.

Co se týče hlučnosti, CR není PD a VW není nutně etalon. Na dálnici při 140km/h tacho mám 2500rpm a motor není skoro slyšet, což se rozhodně nedá říci o spoustě benzínů, které v této rychlosti točí i ke 4000rpm. Takže opět, zdaleka ne vše je tak jednoduché a jednoznačné.

Nemám nic proti benzínu, ženě jsem koupil taky benzíňáka, ale dieselová technologie udělala v poslední době velké pokroky a nemůžete soudit dnešní motory podle toho, jak se vám jelo s 10 letým starým TDi. Měl jsem předtím DiTD, vím o čem mluvím.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Anonymous"
8. 1. 2007 14:48
Re: Bez nadpisu
Presne tak!!!Mnoho lidi, totiz v poradnem aute s modernim CR ani nesedelo a vse posuzuji od dieselu, ktere zde jezdili nekdy po revoluci a se soucasnymi motory maji spolecneho jen to, ze spaluji naftu.Tot vse!!!
neregistrovaný "Snake1"
8. 1. 2007 18:53
Re: Bez nadpisu
Ja mam osobne naftovy motor 2.0 HDi a mam benzin VW 2.0. Ten VW je o 5 rokov starsi, ale táhne líp...Ale je to podla toho, komu vyhovuje aky motor. Mne viac benzin.
neregistrovaný "sss"
8. 1. 2007 20:46
Re: Re:
Pup: "Výkon = krouťák x otáčky, zkuste se nad tím zamyslet. Pokud mám krouťák, nepotřebuju tolik otáček. Je lepší mít 105kW při 3500rpm, nebo při 6000rpm?"

Pup: "Na dálnici při 140km/h tacho mám 2500rpm a motor není skoro slyšet, což se rozhodně nedá říci o spoustě benzínů, které v této rychlosti točí i ke 4000rpm."

Pre mna je lepsie mat 105kW pri 6000ot. Ked idete po dianici tych 140km/h tak zrejme nemate plynovy pedal "na podlahe". Odhadujem, ze je stlaceny tak na 1/3. Takze vyuzivate asi 1/3 vykonu, dostupneho pri danych otackach. Plny vykon vsak potrebujete pri akceleracii. A tu je dost dolezite ako je motor schopny ist do otaciek, ci je nutne podradit pred predbiehanim, pouzit lahsi prevod a vyuzit vacsi rozsah otaciek alebo pockat na nabeh turba, preradovat pocas predbiehania a pouzivat tazsi prevod.

Dieselovy motor je tazsi a vascia masa materialu sa tazsie roztaca a ma vacsiu zotrvacnost. Navyse pouziva tazsie prevody. Ak pisete, ze vase auto toci pri 140km/h 2500ot oproti 4000ot benzinu, znamena to, ze je tam pomer prevodov 1:1.6. To znamena, ze ak vas motor ma napriklad tocivy moment 300Nm pri 2500ot a zoberieme, ze ma teoreticky prevod 1, tak na kolesach bude 300Nm. Ale benzin s tocivym momentom 200Nm/4000ot na motore bude mat 320Nm na kolesach.

Preto sa vseobecne hovori, ze diesel je vhodnejsi na jazdu ustalenou rychlostou a menej mu svedcia nahle zmeny rychlosti.

Co sa tyka vhodnosti typu motoru tak to hlavne zalezi od sposobu jeho vyuzivania, ci uz pocet kilometrov,naklady na servis versus nakupna cena, styl jazdy majitela. To si musi rozhodnut kazdy sam, aky motor mu vyhovuje. Len ak diesel, tak prosim nesetrit za kazdu cenu, filter pevnych casti by mal byt samozrejmostou.
8. 1. 2007 22:15
Bez nadpisu
sss: Tvoje úvahy jsou povětšinou správné, ale ne ve všem. Právě jsi spočítal, že točivý moment na kolech u benzínu a dieselu bude plus minus srovnatelný, tak proč by měl být nějaký rozdíl v reakci na plynový pedál? O něco vyšší setrvačné hmoty v motoru to těžko ovlivní, při této rychlosti už vůbec ne. Snadno si spočítáš, že maximální rychlosti necelých 200 km/h odpovídá řekněme 3700 rpm (výše uvedených 140 km/h je tacho, otáčkoměr snad moc nekecá). Mezi 1500 a 3800 rpm je všude minimálně 250 Nm. Není podstatná absolutní hodnota otáček, ale poměr maxima a minima rozsahu. Jinak řečeno, pokud já pojedu mezi 2000 a 3000 rpm s dvakrát těžším převodem a dvojnásobným krouťákem, než ty mezi 4000 a 6000 rpm, nebude v dynamice jízdy rozdíl.

Jestli mi nevěříte, že ten motor je fakt dost tichej a kultivovanej a živej zkuste si přečíst test, kterej dělali shodou okolností tady na serveru:

[odkaz]

Filtr pevných částic to má taky, ale to není zrovna světlá kapitola.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "sss"
8. 1. 2007 23:26
Re: Re:
Pup: "tak proč by měl být nějaký rozdíl v reakci na plynový pedál? O něco vyšší setrvačné hmoty v motoru to těžko ovlivní, při této rychlosti už vůbec ne."

To vobec nie je pravda. Zrychlenie a brzdenie je ovlivnene hmotnostou pri akejkolvek rychlosti. A to jednak hmotnostou statickych casti motora a jednak hmotnostou rotujucich casti motora. Ked si zoberiete auta z otazky v tomto fore, tak Mazda 5 1.8i 85kW ma pohotovostnu hmotnost 1470kg a Mazda 5 2.0CD 81kW ma 1610kg. Zrychlenie 0-100 1.8i je potom 11.4s oproti 12.9s 2.0CD a to napriek 310Nm u dieseloveho motora.

Pup: "Není podstatná absolutní hodnota otáček, ale poměr maxima a minima rozsahu."

Podstatne je aka je hodnota momentu pri otackach, ktore budete pouzivat. Sam ste napisal, ze u dieselu musite preradit viac krat ako u benzinu a to tiez ovlivnuje akceleraciu. Najlepsie je ked sa pozriete na grafy, napriklad skodovka ich ma na webe. Octavia 2,0 FSI 110 kW 6-stup. mech. ma maximalny tc 200Nm, a o 20Nm menej teda 180Nm je k dispozicii v rozsahu asi 4000 otaciek. Octavia 2,0 TDI PD DPF 103 kW 6-stup. mech. max. tc 320 Nm a o 20 menej - 300 Nm ma k dispozicii v rozsahu asi 1800ot.

Rozdiel hmotnosti je tam oproti mazde naozaj minimalny iba 25kg a tiez rozdiel v zrychleni je oproti mazde maly iba 0.3s.

Takze hmotnost zohrava podstatnu ulohu pri dynamike, najme vtedy ako porovnavate auta s vykonovo podobnymi motormi. Navyse mi tu porovnavame iba zrychlenie, k dynamike patri aj brzdenie, odstredive sily v zatackach a 140kg rozdielu pri mazde je celkom dost.
9. 1. 2007 00:31
Re: Re:
Vyšší hmotnost celého auta pochopitelně vliv na dynamiku má. Promiň, ale z věty "Dieselovy motor je tazsi a vascia masa materialu sa tazsie roztaca a ma vacsiu zotrvacnost" jsem nepochopil, že máš na mysli toto. Asi jazyková bariéra v případě termínu "roztáča" >:D >:D:D

Tvoje údaje ohledně 1.8i 85kW / 2.0d 81kW sedí, ale zajímaly by mě i hodnoty pružného zrychlení. Zajímavé v této souvislosti je, že 2.0d 105kW má oproti 2.0i 107kW lepší (o kousíček) maximálku i zrychlení, ačkoli vyšší výkon má ten benzín a přitom diesel veze papírově o 135kg víc.

Souhlasím i v tom, že podstatná je hodnota krouťáku v používaných otáčkách. V této souvislosti by mě zajímalo, při jakém stylu jízdy využiju rozsah 4000 otáček. Že bych jako začal na 2000 rpm, vytočil to do 6000 a pak přeřadil o 3 kvalty nahoru??? Jak sám píšeš, papírové hodnoty maximálky a zrychlení jsou prakticky stejné, takže ani při závodění to k ničemu není, logicky. A druhá věc je, že není důležitý rozdíl, ale poměr, tedy podíl. Mám 1.6x těžší převod, jak jsi niže spočítal, takže rozsahu 4000 rpm u mě odpovídá rozsah 2500. Ty čísla neber doslova, 2.0 FSI asi netočí 4000 při 140, ale princip sedí.

Jestli sedí i hmotnosti na webu škodovky, tak to vypadá, že v tomto případě padá i výhoda benzínu v nižší hmotnosti motoru.
neregistrovaný "sss"
9. 1. 2007 01:49
Re: Re:
Pup: "Dieselovy motor je tazsi a vascia masa materialu sa tazsie roztaca a ma vacsiu zotrvacnost" jsem nepochopil, že máš na mysli toto."

Myslel som to presne tak ako som to napisal. Aj staticku hmotnost a aj zotrvacnost pohyblivych casti motora, ktora je u diesela vacsia nez u benzinu.

Pup: "Tvoje údaje ohledně 1.8i 85kW / 2.0d 81kW sedí, ale zajímaly by mě i hodnoty pružného zrychlení."

Tak ich skuste najst alebo zmerat. Zaujimavy test Octavie RS TDI, ktory ukazuje na rozdiel v zprevodovani vysiel v AMR na CT1.

[odkaz]

Ked tam porovnavaju s RS benzinom, tak rozdiel v jazdnych vlastnostiach a spotrebe som celkom ocakaval, ale prekvapil ma udaj o zrychleni. Kym 0-100 je ocakavany rozdiel 1.6s v prospech silensieho benzinu, co ukazuje na podobne prevody do rychlosti 100km/h, pri zrychleni 0-200km/h je rozdiel viac ako 17s v prospech benzinu. Tu sa podla mna prejavil nedostatocny rozsah otacok a z toho plynuce tazsie prevody u dieslu.

Pup: "vytočil to do 6000 a pak přeřadil o 3 kvalty nahoru???"

Vy po predbiehani zostanete na maximalnej rychlosti, ktoru ste dosiahol?

Ja osobne zase spomalim aby som sa priblizil rychlostnym limitom nasich ciest, pretoze pocas predbiehania je moje auto schopne tie limity znacne prekrocit, najme ak tocim motor do 6000ot.
neregistrovaný "skejpa1"
9. 1. 2007 07:48
Bez nadpisu
je taky zajimavy ze ackolv v M5 je "silnejsi" diesel miniaturne rychlejsi nez 2,0i tak M6 uz rychlejsi neni a to dokonce v maximalce o 6km/h... proste co dokaze udelat aerodynamika a typ motoru je zajimavy...

a dalsi vec je ze ackoliv ma diesel v primce hodnoty opravdu kvalitni neverim ze je stejne dobry jako benzin i v zatackach protoze 135 kg na predku navic se proste v kazde zatacce pozna :)
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2007 12:02
Bez nadpisu
Hehe, promiň, ale 0-200 je už trochu extrém. Nepřekvapuje mně, že benzín je na tom líp, asi bych nečekal, že o tolik. Bude to asi proto, že:

- benzín má o 30 koní více

- benzín má větší rezervu (40 km/h) oproti dieselu (24 km/h), při odporu rostoucím se čtvercem rychlosti se zrychlování výrazně snižuje, pokud se dostávám na doraz

- křivka krouťáku se u dieselu rychle zlomí, prostě to v určitých otáčkách zdechne

- benzín je pro závodění (honění motoru na doraz) lepší, všimni si, že jsem nikdy netvrdil opak

....ale rozhodně toho zrychlení nedosáhli tím, že by to tahali z 2000 na 6000 rpm, naopak kromě rozjezdu tu stoupající část na grafu výkonu rozhodně vynechali. Předpokládám, že u 2.0 TFSI vůbec nezařadili šestku.

Tolik k závodění, teď k normálnímu ježdění.

- moderní diesel není nutně traktor, který hlučí, kouří, smrdí a nejede

- diesel a benzín o stejném výkonu mají zhruba srovnatelné jízdní výkony

- na závodění je lepší benzín

- 6000 rpm není častý režim běžné jízdy, dost to žere, hlučí a dlouho nevydrží

- i s dieselem se dá jet víc než svižně, i když tolik netočí

- benzín je na stejných otáčkách zpravidla tišší

- diesel obecně míň žere

- diesel motor je obvykle těžší

- u dieselu jsou obecně asi vyšší náklady na údržbu

- u dieselu je obecně asi vyšší riziko závady, která může stát dost peněz

To je všechno obecně, pak samozřejmě taky záleží na implementaci.

Skejpo, ty už zase závodíš.....4 lidi v autě a rakev na střeše se v zatáčce pozná ještě víc, přesto s tím umíš žít.
Rozbalit vlákno
19
neregistrovaný "skejpa1"
9. 1. 2007 12:34
Re: Re:
to si me spatne pochopil. my takhle nalozeny nejezdime casto. jen na dovolenou a to se do zatacek moc nevrhame :D. takhle se vrhat do zatacek jde jen nekdy a nesmi byt plny auto :)
neregistrovaný "sss"
9. 1. 2007 12:37
Re: Re:
Pup: "- benzín má o 30 koní více"

30 koni a 17 sekund?

Pup: "- benzín má větší rezervu (40 km/h) oproti dieselu (24 km/h),"

16km v maximalnej rychlosti a 17 sekund? Tych 17 sekund je v rade 4. mocniny oproti rozdielu na 100km/h, nie v druhej mocnine. Ja viem, ze sa vam to nepaci, ale zamyslite sa nad tym, ci to nie je aj v tej prevodovke.

Pup: "- křivka krouťáku se u dieselu rychle zlomí, prostě to v určitých otáčkách zdechne"

Pup, netvrdil tu niekto, ze ked ma krutak, nepotrebuje otacky?

Pup: "- benzín je pro závodění (honění motoru na doraz) lepší,"

Vidim urcity posun vo vasom mysleni. Este nedavno ste pisal:

"Nechtěl jsem srovnávat vůbec nic, jenom jsem reagoval na příspěvky typu "nafta do traktoru, benzíny jsou závoďáky páč se líp točej"."

"ale mám obavu, že můj "lenivý" dvoulitrový diesel dá tvému "živému" dvoulitrovému benzínu na * kdykoli a kdekoli"
11. 1. 2007 00:16
Re: Re:
sss: Už naposled, protože tvoje výroky se pohybují od rozumných, přes demagogie až po naprosté nesmysly. Navíc se tady míchá několik věcí, především běžný styl jízdy s extrémním ježděním na doraz možností motoru.

Proč by měl být rozdíl 0-200 druhou mocninou rozdílu 0-100 vážně nechápu. S druhou mocninou rychlosti roste odpor, který je při "zanedbatelných" 16 km/h rozdílu vyšší skoro o 15%. Když to přeženu, při testu 0-225 bude rozdíl nekonečný. Velký náskok benzínu bude způsoben tím, že diesel se dostal za špičku, od které začne krouťák rychle klesat. To je slabina dieselu oproti benzínu, kterou jsem již zmínil, ale ani při dost svižné jízdě mě nebolí.

Tvrzení, že když má krouťák, nepotřebuje otáčky, stále platí. Co píšeš je blábol. Výše uvedená slabina je způsobení právě tím, že prudce klesá krouťák. Výkon = krouťák x otáčky, kde otáčky se udávají v radiánech za sekundu. Pro úplnost, jedna otáčka má dvě pí radiánů. To, co mi způsobuje zrychlení, je právě výkon, tedy práce dělená časem, která se částečně spotřebuje (odpor vzduchu, tření) a zbytek se promění na kinetickou energii. Její přírůstek v čase, tedy rozdíl dělený časem, odpovídá právě tomu výkonu. Kinetická energie pak je hmotnost x kvadrát rychlosti / 2, z čehož jasně vyplývá, že hodnota zrychlení se vzrůstající rychlostí výrazně klesá. Pořád fyzika maximálně gymplu, stíháš??? A teď mi vysvětli ty tvoje mocniny!!!

Benzín je skutečně na honění na doraz lepší, ale kdo jezdí normálním autem na doraz? Vezmi si takové auto na okruh, odděláš spoustu věcí během chvíle. Z benzínu se líp udělá závoďák, ale normální benzínový auto, respektive motor, závoďák prostě není. Při normálním, i dost svižném ježdění je lepší 105kW při 3500 rpm, protože leží v normálně použitelných otáčkách, než při 6000 rpm, což je pro běžný produkční benzín prakticky doraz. Chápeš???

Můj "lenivý" dvoulitrový 105kW diesel dá VW dvoulitru 85kW na * už proto, že má o 20kW víc. Asi jediná situace, kde to nemusí být pravda, je jízda rovně maximální rychlostí po dálnici, nejlépe proti silnému větru a možná ještě z kopce. To byla reakce na poněkud chlubivý příspěvek Snake-a. Úplně stejně jsem reagoval na příspěvek kohosi jiného, kdo vykládal o spotřebě dieselu 6,5 litru při rychlosti 200. Mimochodem, právě ten VW 2.0 85kW má poměrně blízko k dieselům, nejvyšší krouťák 170Nm má už při 2400rpm.
neregistrovaný "skejpa1"
11. 1. 2007 09:31
Re: Re:
to je sice pekny ale myslim ze s tim svym dieselem 105 KW od VW by si nedal benzinak se 105 KW... Ano jezdis ekonomicteji, a takto vetsinu casu. to ti neberu ale jakmile se tu jedna o vykony nemuzes v krajnich mezich motoru tomu benzinu konkurovat uz prave kvuli rozsahu otacek...

diesel totiz neni zavodak. je to volba rozumu... (a jestli chces jezdit ekonomicky nebo chces jezdit dráž ale zase mas z toho vetsi radost je na tobe. ja bych radsi benzin ale kdovi - az budu mit rodinu treba se zase obratim na diesel jako vyhodnejsi...)
11. 1. 2007 10:46
Re: re
to je sice pekny ale myslim ze s tim svym dieselem 105 KW od VW by si nedal benzinak se 105 KW...

nedal, a ani benzinak by nedal naftak. Akurat by sa pretahovali, t.j. raz by bol v predu naftak a potom zasa benzinak. No a na maximalku by vyhral benzinak.

diesel totiz neni zavodak. je to volba rozumu...

a benzin je zavodak? :)

oba pojmy su tak siroke, ze sa to neda takto povedat.
11. 1. 2007 12:14
Re: re
nedal, a ani benzinak by nedal naftak. Akurat by sa pretahovali, t.j. raz by bol v predu naftak a potom zasa benzinak.Presne tak. A preto je dost tazke rozhodnut, ci vybrat naftak alebo benzinak. Vyhodu benzinaku vidim najma v tom, ze ponuka zabavnejsi sposob jazdenia. Sice sa tak neda jazdit stale, ale ani na dovolenku nechodime na 12 mesiacov v roku. Naftak zase slubuje ekonomickejsiu prevadzku. Ak vsak ide o ekonomicky pohlad na vec, je konkretne rozhodovanie o zohladneni vsetkych financnych aspektov (kupna cena, cena udrzby a prevadzky, riziko poruch, spotreba, poistky, ...), nielen spotreby. A to uz naftak vobec lepsie vyjst nemusi...
neregistrovaný "Anonymous"
11. 1. 2007 22:34
Re: re
Pup, to je dobre, ze naposledy, lebo sa stale viac zaplietate vo svojich kecoch.

Pup: "Proč by měl být rozdíl 0-200 druhou mocninou rozdílu 0-100 vážně nechápu. "

Pretoze ste napisal: "při odporu rostoucím se čtvercem rychlosti "

Pup: "Velký náskok benzínu bude způsoben tím, že diesel se dostal za špičku, od které začne krouťák rychle klesat."

Pup, mam pocit, ze vam stale nedoslo od coho je prevodovka. To je taka vec v aute, ktora sluzi na to, aby motor mohol pracovat v optimalnych otackach pri roznych rychlostiach. Tvrdenie, ze dieselovemu motoru zacne klesat rychle tocivy moment je sice spravne, ale vo vasom pripade sa jedna o alibizmus, pretoze neospravedlnuje tak velky rozdiel v zrychleni. Aj pri benzinovom motore je potrebne pomocou prevodovky udrzat motor v otackach s najvyssim vykonom a paradoxne, najvyssi vykon toho dieseloveho motoru je v 4200 otackach, co je niekde pred omedzovacom. Namiesto kopirovanie vasej ucebnice by ste sa mali zamysliet nad tym co pisete. V jednej vete pisete

1. "Velký náskok benzínu bude způsoben tím, že diesel se dostal za špičku, od které začne krouťák rychle klesat."

a v druhej

2. "To, co mi způsobuje zrychlení, je právě výkon"

a v tretej

3. "inak řečeno, pokud já pojedu mezi 2000 a 3000 rpm s dvakrát těžším převodem a dvojnásobným krouťákem, než ty mezi 4000 a 6000 rpm, nebude v dynamice jízdy rozdíl"

S vetou 2 suhlasim. Veta 3 hovori ze je jedno ake otacky tocim, pokial mam rozne prevody. A veta 1 popiera vetu 3. Tak co vlastne chcete? Alebo tvrdite, ze ten diesel tocili nad 4200 otaciek a schvalne tam nedali vyssi rychlostny stupen? Ja uz prestavam, aby som pouzil vas vyraz "blabolom" rozumiet. Do kazdeho prispevku pisete nieco ine podla toho, co vam prave vyhovuje.

Raz natrhavate * benzinovym motorom (kdekolvek a kedykolvek), druhy raz je benzin na na pretekanie lepsi.

Raz nepotrebujete otacky pre dynamiku lebo mate krutak, druhy raz sa stazujete na nedostatok otaciek lebo krutak klesa.

Skuste si najprv nejak zrovnat, co vlastne tvrdite.
neregistrovaný "sss"
11. 1. 2007 22:35
Re: re
Ospravedlnujem sa, zabudol som sa prihlasit.
11. 1. 2007 23:49
Re: re
sss: Měj se pěkně, už do toho nejdu >:D >:D:D

Nemám žádnou učebnici, zato matematicko-fyzikální fakultu a tudíž jsem chytrej!!! Ještě zjistím, co a na co je vlastně ta převodovka a budu ještě chytřejší.

6000 RPM RULEZZ!!!

Pup
neregistrovaný "Anonymous"
12. 1. 2007 08:54
Re: re
Utekli jste od tematu. Dotaz byl na konkretni typ vozu Mazda. Ja osobne bych doporucoval diesel. Ale zduraznuji, ze jde o ryze subjektivni doporuceni.

Diskuse nafta x benzin jmuze byt nekonecna, zvlaste pokud budete porovnavat vykonove, cenove a dynamicke rozdily, ale zapominate, ze ten zasadni rozdil je nekde uplne jinde - je to totiz zalezitost ryze subjektivni.

Zkratka s benzinem se jezdi jinak, nez s naftakem. Podle osobniho naturelu toho ktereho ridice nekomu lepe vyhovuje to a druhemu ono. Vetsinou je to tak, ze mladsim ridicum lepe vyhovuje benzin a tem zkusenejsim, kteri si jiz nepotrebuji nic dokazovat, nafta. Kazde ma sve vyhody a nevyhody a zalezi jen a pouze na ridici, co mu osobne sedi lepe a co ho vice uspokojuje.

Takze: pokud nemate pri koupi vozu zcela jasno, zda benzin, nebo naftu, svezte se s tim autem s obema uvazovanymi variantami motoru a kupte, s cim se vam bude jezdit lepe. S tim autem budete prece jezdit predevsim vy.

Ja osobne jsem si uz jasne vybral a k benzinu bych se nikdy nevratil, i kdyby jeho spotreba byla nizsi, nez u dieselu. Benzinovy motor mi totiz svym chovanim nevyhovuje, v otackach ktere pouzivam je strasne liny a furt kvedlat saltpakou a tocit motor jak zubni vrtacku me nebavi.
neregistrovaný "Mitsi"
12. 1. 2007 10:23
Re: re
A víš vůbec, kolik točí zubní vrtačka? Je vidět, že to ani netušíš! A až si to někde zjistíš, tak třeba přijdeš i na to, že téměř tolik točí rotor turbodmychadla v tvém dieselu, zatímco v nepřeplňovaném benzinovém motoru není nic, co by se točilo takhle rychle!!!
12. 1. 2007 12:13
Re: re
ano, ale tolko toci iba pri plnom vykone. ked sa buble na 1800ot, tak su tie otacky niekde uplne inde.
12. 1. 2007 12:26
Re: re
No, pri dialnicnej jazde asi zrovna bublat nebude...
neregistrovaný "Mitsi"
12. 1. 2007 12:35
Re: re
Jo, tak nějak!
12. 1. 2007 13:55
Re: re
a nemate nejaku tabulku ako toci turbo pri akych otackach, resp zatazeni?

No, pri dialnicnej jazde asi zrovna bublat nebude...

pretoze pri dialnicnej jazde na plny kotol urcite nie, a rovnako tak aj benzin bude vykazovat vacsie opotrebenie pri 6000ot ako pri inych otackach. Myslim, ze standartne dizle tocia pri 130km/h cca 2200-2500ot, stale si ale myslim, ze turbo pri tychto otackach a zatazeni nebude tocit svoje maximum.

Ja na svojom aute si myslim, ze turbo toci na max pri cca 3.000ot a viac, poznam to podla toho, ze vtedy uz nemam ziaden turbolag.
neregistrovaný "Mitsi"
12. 1. 2007 15:25
Re: re
Turbo točí max. v podstatě již v momentě, kdy je dosaženo špičky točivého momentu, resp. naopak: max. tlak turba umožní špičku točáku. Dalšímu roztáčení brání buď obtokový ventil, který pouští část výfukových plynů mimo turbínu, nebo VGT/úprava geometrie lopatek statoru.
neregistrovaný "Anonymous"
12. 1. 2007 16:11
Re: re
Len tak mimochodom, ked je tu reč o zubnej vrtačke, konkrétne turbínová vrtačka má otáčky cca. 300-350 tis./min. Inak by ma zaujímalo koľko točí to turbo, len tak pre zaujímavosť.
neregistrovaný "Mitsi"
12. 1. 2007 16:23
Re: re
Jen tak pro zajímavost: "běžné" turbo do 200 tis. ot./min., "načipované" až 300 tis.! Ostatně proto jsem použil právě tohoto srovnání.
neregistrovaný "Petr T."
7. 5. 2007 21:40
Re: re
Mitsi: tak se mi podařilo zajistit ty VKB16, VKB20 přes toho mládence co obchoduje přímo s Japonci...
Vcelku ucházející podmínky.
První dva druhy "needle to needle" jsou už u nás k vidění. Je to longlife použité například v Nissanech Kaškaj 1,6 a 2,0, 0,7 iridium na O,8 platinu. Začáteční písmeno pro SIP (Super Ignition Plug, needle to needle) je "F" (FXE20HRE11, FK20HRU11 apod.)
neregistrovaný "skejpa1"
9. 1. 2007 13:01
Bez nadpisu
jo jo tyhle slovo taky poznavam... najednou uz diesel neni na zavodeni, benzinak by neporazil a je to jen praktictejsi auto s mensimi provoznimi naklady.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "majco"
9. 1. 2007 14:06
Re: Ekonomika
M5 Benzin:

+ Tichsi motor

+ Nakupna cena

+ Rozvodova retaz

+ Menej nachylne na poruchy

+ Lahsi predok

+ Lepsie emisie (okrem CO2)

+ Moznost LPG/CNG (mozno aj alkoholu)

+ Menej citlive na palivo

+ Poistka

+ Lacnejsie palivo na SK

- Spotreba / dojazd

M5 Diesel:

+ Spotreba / dojazd

+ Komfortnejsia jazda ohladom radenia

+ Dlasi predaj

- Rozvodovy remen (vymena 120tkm)

- DPF filter (vymena podla stylu jazdy)

- Vymena oleja zriedeneho naftou od DPF (pri nespravnom jazdeni)

- Pouzitelny zatial len specialny olej Dexelia 0W-30 (kvoli DPF)

- Citlivejsie na kvalitu paliva

Zalezi na km za rok. Pri 15tkm asi lepsi benzin.
neregistrovaný "Anonymous"
9. 1. 2007 14:24
Re: Ekonomika
Na 15000km za rok urcite benzin.Ja mam naftu CR a benzina nechci jen proto, ze me porad hrozne bavi jak vas to v 1700ot. nakopne a taha do cca.4000ot.To u benzina o objemu 1.6 nezaziju :!: A druha vec je, ze to jede kopec nekopec, musite sportovne priznat, ze v tahlem kopci benzin zacine mnohe drive vadnout(pokud nepodrazuji jak magor).Vim co srovnavam, mel jsem Civica 16 V-TEC a koni to melo mraky, ale muj soucasny 1,6 HDI 80kW me fakt dostal ;-)
9. 1. 2007 14:28
Re: Ekonomika
konečně rozumný názor ;-) Takže benzín :!:
neregistrovaný "skejpa1"
11. 1. 2007 13:18
Bez nadpisu
nj tak nedal. ale rozhodne by vas to bavilo mnohem vic nez v naftaku. vim o cem mluvim... na ukor spotrebe se proste pobavite :)
Rozbalit vlákno
0
28. 4. 2007 20:20
Nová Mazda CX7 2.3 DISI benzin
Konečně jsem se dostal na théma kolem spotřeby mám zájem o její koupi,ale 2.3 DISI údajně má vysokou spotřebu podle ohlasů od 9 - 15 L hlavně prý ve městě - má s tímto motorem již nějaké zkušenosti nebo raději počkat a volit naftový motor nevím,jaký se do mazdy dává a zda vůbec v tomto CX7 bude - kdo máte s tímto zkušenost napište mi prosím názor. Ročně najedu kolem 10-15 tkm a hodně ve městě tak proto se dotazuji- díky.
Rozbalit vlákno
0
1. 5. 2007 16:55
prosím o doporučení
Jak mám tedy si vybrat a co s tou spotřebou a nájezdem km - nikdo mi neodpoví kdo ten motor už vlastní 2.3 DISI ?? Mám do toho jít nebo zvolit jiné auto ??
Rozbalit vlákno
1
Avatar - skejpa
9. 5. 2007 21:30
Re: prosím o doporučení
jestli najezdite jen 15000 km a to hlavne ve meste (pokud casto startujete a tak) tak se vam diesel stejne moc nevyplati. s benzinem budete mit mene starosti a vice spolehlivosti (vice emoci) za cenu vetsi spotreby. ale spocitejte si to. vazne se vam tolik vyplati diesel ?

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57