Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Má servisní knížka nějakou informační hodnotu?

neregistrovaný "debien"
16. 2. 2007 17:33
Má servisní knížka nějakou informační hodnotu?
Servisní knížka by mohla obsahovat důležité informace o technickém stavu vozidla, kdyby byla řádně a pravdivě vyplňována.

A) Jáká je praxe v ČR a jaká je v zahraničí? Jsou v servisních knížkách pravdivé informace?

B) Má na údaje v servisní knížce vliv druh vlastnictví automobilu: osobní, služební (auto pro podnikání)?

C) Jaké mohou být motivy pro a proti vyplňování servisní knížky?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "one-z"
16. 2. 2007 19:31
Re: Má servisní knížka nějakou informační hodnotu?
Trochu nějakou vypovídající hodnotu má, ale když jí budou chtít udělat novou, třeba k menšímu nájezdu (stočí tacho), tak si to prostě zařídí ;-)
neregistrovaný "bertica.H"
16. 2. 2007 19:36
Re: Má servisní knížka nějakou informační hodnotu?
a jak sa to dá zistit?nijak,že?to ma na tom vytáča.prd sa tomu rozumieme a ešte nás aj klamať chcú..alebo práve preto.. >:-[]
neregistrovaný "Mamut1"
16. 2. 2007 22:37
Re: Má servisní knížka nějakou informační hodnotu?
Nejlepší asi je, když si majitel schovává účty za celou historii vozidla - to už se špatně padělá, zvlášť pokud je to na hlavičkových papírech různých servisů + protokoly a účty za stk.
16. 2. 2007 21:59
Bez nadpisu
Na servisku vůbec nespoléhat :roll:

Moje fabia do servisu nejezdí a přesto má servisku řádně vyplněnou >:D

Dneska jde za prachy všechno 8)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "robert371"
16. 2. 2007 22:59
Re: Re:
A tím se chlubíš? Občas mě napadá, že jsme národ podvodníčků a zlodějíčků. Naštěstí znám i lidi, co by se k tomu nesnížili.
neregistrovaný "robert371"
16. 2. 2007 23:00
Re: Re:
to bylo pro Engela
16. 2. 2007 22:54
Bez nadpisu
Přesně tak. Bohužel se u nás dá sehnat a nechat vyplnit serviska úplně bez problémů.. Bohužel nejsme ve Švýcarsku, ale v ČR.

Samozřejmě, serviska něco značí, ale neznamená to že můžeš polevit na opatrnosti. Ovšem dává ti možnost podle ní třeba kontaktovat servis, který ji vyplňoval. Ideální stav je koupit auto od pečlivého majitele, který si schovává všechny protokoly a účty, přesně jak psal Mamut.
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2007 10:08
Re: Re:
No pokud Ti jako v mém případě vystaví protokol a fakturu na jiné auto se vším všudy (na mého otce, nějak jim nedošlo, že punto I a II jsou jiná auta + štempl do servisky mi dali na jiné pole (to jsem měnil olej a filtry v neautorizovaném servisu, a tak zůstalo volné, čehož si taky nevšimli a dali to razítko na pole o 15 000 dřív; ovšem chybu beru částečně na sebe, já jim tam tu servisku nenechal a až při odjezdu jsem to tam chtěl narychlo dopsat, tak byly trochu zmatky), tak Ti ani kontaktování servisu moc nepomůže, přestože tam to auto bylo. V PC ho mít totiž nebudou. Jsem tam sice ještě volal ten den, že mi to vystavili na jiné auto, tak mi řekli, že mi to vymění, pokud to potřebuju, ale vykašlal jsem se na to. Hlavní je mít v tom vyměněný olej. :)

Připojuju se k tomu, že důležitý je stav auta, serviska, doklady, to všechno může napovědět, ale není to nosný kámen.
16. 2. 2007 23:08
Bez nadpisu
Tím se nechlubím 8-s

Jen jsem chtěl přispět do tématu svýma zkušenostma.

Jinak myslím že mám fabii v prvotřídním stavu a servis ještě lepší než originál a za poloviční ceny :roll:

až budou ceny servisu "normální" tak budu jedzit do orig. servisu :)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tom69"
16. 2. 2007 23:20
Re: Re:
nejlepsi je koupit auto od pecliveho majitele, ktery ma veskere informace ulozene na webovych strankach, pak te nic neprekvapi >:D >:D >:D
16. 2. 2007 23:24
Bez nadpisu
Příště bych si nechal poznámky typu: Naštěstí znám i lidi, co by se k tomu nesnížili. 8-s

já jich znám docela dost,pokud člověk nemá 30000kč měsíčně,tak se nediv že nemá na to,aby za rutinní prohlídku vyskládal 2000Kč >:-[]
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "one-z"
16. 2. 2007 23:41
Re: Re:
Tak to se radši neptej kolik jsme dali my... :x a tatík říkal, že auto už tam neuvidí >:D Zlatý dva tisíce ;-)
neregistrovaný "one-z"
16. 2. 2007 23:48
Re: Re:
Jinak nic mi do toho Tommy není, ale nevim jestli bych se s tím každou chvíli chlubil 8-s Já ti věřim, že péči má lepší než v autorizáku, ale vem si jaký je to podfuk na dalšího majitele, až fabku budeš jednou prodávat. Já myslim, že by se ti to také nelíbilo, když by si něco kupoval a zjistil, že auto má řádně vyplněnou servisku, ačkoli v servise nikdy nebylo. A po odhalení tohoto podfuku by si prodávajícímu nevěřil asi už nic...
neregistrovaný "robert371"
17. 2. 2007 23:52
Re: Re:
Dob?e, ale to že neservisuješ auto v autor. servisu, neznamená, že si tu servisku zfalšuješ. Já taky nedávám auto na vým?ny a ostatní servisní v?ci do autor. servisu, ale razítka si tam tisknout nehodlám. Ale jestli p?ípadnej kupec není moc naivní, tak si vše ov??í. A pochybuju, že t?eba faktury by si n?kdo lajznul falšovat.
neregistrovaný "skejpa1"
18. 2. 2007 13:20
Re: Re:
presne tak tommy. proc na rutinni prohlidku jezdit do originalniho servisu kdyz ti to v jinem neznackovem (ale overenem a kvalitnim) udelaji za polovicni cenu...
neregistrovaný "Tom69"
18. 2. 2007 22:06
Re: Re:
servisni knizka je opravdu pouze a jen pro orientaci a nic nevypovida o historii vozu.

byl jsem nekolikrat v servisu a do knizky nebylo zapsano nic a to ani prvni garancni prohlidka, kterou jsem absolvoval v 15tis. km misto ve 30tis km udavanych vyrobcem (jezdim kratsi jizdy, prevazne Praha)

na druhou stranu, staci oslovit kterehokoliv slusneho prodejce a ten je schopen podle VIN kodu vytiskout veskerou historii vozu, tj. veskere zasahy zarucni i nezarucni, ktere probehly v autorizovanych servisech

.... v dobe blokove vyjimky, by nemel byt problem servisovat auto v zaruce v neznackovem servisu, ale bohuzel historie nas znale poucila, jaka zbran je to do rukou prodejcu (dovozce). tedy alespon v pripade znacky Renault >:-[]
19. 2. 2007 08:32
Re: Re:
Nejlepší asi je, když si majitel schovává účty za celou historii vozidla - to už se špatně padělá, zvlášť pokud je to na hlavičkových papírech různých servisů + protokoly a účty za stk.

Toto som presne robil. Po 7 rokoch som mal hrubý šanón so všetkými dokladmi plus servisnú knižku. Auto bolo v super stave. Netváril som sa že auto nemá najazdených 300 tis. km. Myslíte že to niekoho zaujímalo? Prd. V bazároch sa na to ani nepozreli. Vyzeral som ako exot. Každý si radšej kúpi 7 ročné auto bez servisnej knižky ktoré je v oveľa horšom stave ale má najazdených len okolo 100 tis. km. Dokonca keď na tom "jazdil dôchodca" tak aj menej. Otrhaný interiér je preto že v tom jazdil lafo ale do servisu chodil previdelne. Ľudia chcú byť klamaní a tak im treba vyhovieť. Teraz si takisto odkladám všetky doklady ale keď to budem predávať tak servisnú knižku stratím tak ako všetci. Pokiaľ to nepredám zase nejakému známemu.
neregistrovaný "Tom69"
19. 2. 2007 10:14
Re: Re:
co znamena "lafo" ? dik
19. 2. 2007 10:43
Re: Re:
Nezodpovedný človek, lajdák :D
neregistrovaný "Tom69"
19. 2. 2007 10:58
Re: Re:
Dekuji, rad si doplnuji slovni zasobu "slovenciny", tak abych ji uplne nezapomnel. Ma pritelkyne rocnik 78 se uz neni schopna divat na slovenske programy na kabelovce, protoze jim nerozumi. Ja nastesti jo 8)
neregistrovaný "apaaccek"
19. 2. 2007 14:29
Re: Re:
Pritelkyne rocnik 78 nerozumi slovensky? Ja jsem rocnik 83 s slovenstinu mam jeste trochu v krvi. U polistopadovych mladaku je to jasny, ale my to jeste zvladame. Asi se pritelkyne malo divala na slovensky pohadky :-)
neregistrovaný "Tom69"
19. 2. 2007 14:51
Re: Re:
tak tak, malo sledovala pohadky. Ja jsem koukal pravidelne v pondeli vecer od 20h a ted to nese ovoce >:D
19. 2. 2007 15:19
Re: Re:
Já jsem '85 a taky nemám problémy, koukal jsem teď na Kobru 11 (desátou řadu, běžela tam dřív) a v pohodě. :-) Kabelovka má své výhody. :)
neregistrovaný "Tom69"
19. 2. 2007 11:03
Re: Re:
chybka odeslalo se to 2x ....
16. 2. 2007 23:53
Bez nadpisu
Ano, servisní prohlídky jsou docela drahé a některé autorizované servisy nemají potřebnou kvalitu, takže chápu, když někdo raději servisuje u kamaráda poctivce za poloviční cenu. Kdybych to tak dělal já, tak si schovávám všechny účty za materiál a úkony, které mi tam v garáži udělali, ale nenechal bych si razítkovat servisní knihu.

BTW Tommy, když se ti něco na té Fabce vysype, jak budeš uplatňovat případnou záruku?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "debien"
17. 2. 2007 01:10
Bez nadpisu
a) Dá se tedy říci, že když auto nemá servisní knížku tak pravděpodobně nebylo servisováno v autorizovaném servisu. To však nemusí znamenat, že nebylo servisováno nebo, že bylo servisováno špatně. V takovém případě by jako doklad o provedení servisu mohly posloužit účty za provedenou práci.

b) Pokud není servisní knížka ani účty tak je asi jedinou možností provést test automobilu a naměřené hodnoty nechat zkontrolovat odborníkem. ???

c) Pokud je servisní knížka falešná kat platí b)

d) Vzhledem k tomu, že jsme v ČR tak pltí b)
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2007 19:45
Bez nadpisu
podle servisni knizky poznate do ktereho servisu auto jezdilo a muze tak ziskat / potvrdit jeho historii ;)
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2007 19:57
Bez nadpisu
A kolik jste tedy platili??? :shock: (one-z)

Mulder:Až se mi n?co vysype,tak to dám do servisu origo našeho dodavatele,který mi i potvrzuje tu servisku >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
17. 2. 2007 20:08
Re: Re:
Tommy: platilo se 5 tis. :x a byly v tom b?žné úkony plus namontování zást?rek na všechna kola. Auto vezla mamka, která moc neví kolik co má shruba stát a když jsem se cht?l podívat na fakturu, tak nebyla k nalezení...
neregistrovaný "Michael"
17. 2. 2007 20:03
Bez nadpisu
No nevím jak vy,ale já co jsem jezdil s felicii do aut.servisu ,tak jediné záznamy do serv.knížky byly vým?ny olej?,filtru a pak samoz?ejm? k tomu ty úkony odpovídajícím po?tu naj.km.Jiné další opravy nad rámec ro?ních prohlídek nikde v serv.knížce nejsou,tak nevím co vám ta knížka jako má ?íct.

Osobn? m?žu ?íct,že se servisem škoda,do kterého jsem jezdil jsem se rozlou?il po 2 roce od koupi auta u nich v autosalonu a se škodovkou již na p?íšt? taky.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "KOSS"
18. 2. 2007 01:00
Serviska
A neexistuje jeste treti cesta?

Napriklad my davame starsi auto (Feldu) do neautorizovaneho servisu na pravidelne prohlidky a pokazde se zeptaji zda chceme ukony zaznamenat do servisky. Pritom tam zaznamenavaji uplne vsechno i brouseni kotoucu (snad se to tak offiko jmenuje), coz u orig. skody nikdy nedelali. Daji tam svoje razitko s kontaktama a je to.

Zduraznuju ale, ze auto uz je mimo jakekoli zaruky.

Kdyz bylo v zaruce (na karoserii) tak pravidelne prohlidky jsme meli v orig.servisu a rozbijejici se blbinky klidne v neorigo. A zadny problem s uznanim zaruky na 5.dvere nebyl.

A z podvodniku se serviskama je mi spatne. Radeji ji tedy nevyplnujte a uschovavejte si faktury nez takove podvody. Pri nakupu bych vam veril vice nez kdyz bych objevil podvudek..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "debien"
18. 2. 2007 09:25
Získávání informací.
?ekn?me, že máme následující situaci.

Automobil byl v dob? svého dosavadního života udržován ve více servisech. Nastávající majitel chce sehnat co nejvíce informací o historii servis? a oprav.

A) Komu je servis povinen, komu nesmí a komu m?že poskytnout informace o opravách a údržb? automobilu?

B) Mohou být informace o opravách p?edány v tišt?né podob??
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "duri171"
18. 2. 2007 11:59
Moja skusenost s autorizovanym servisom
Mam Seat Ibiza, je este v zaruke, tak navstevujem autorizovany servis. Do servisnej knizky zaznamenavaju len pravidelne prehliadky. Menili mi spojku a to do servisnej knizky neuviedli. Povedali ale, ze ak chcem, tak to tam napisu. Zacinam sa na to pozerat tak, ze najdolezitejsou ulohou servisnej knizky je informovat majitela, kedy je potrebna aka udrzba a kedy co vymenit.

Viem si velmi dobre predstavit situaciu, ze niekto, hoci auto aj servisuje, si to nedava znacit do servisnej knizky. Pred predajom auta stoci tachometer a nasledne si u znameho necha poorazat servisnu knizku tak, aby zodpovedala stocenym km. Kedze je to znamy, tak aj na pripadnu otazku odpovie, ze udaje v servisnej knizke suhlasia. Cize faktury, preberacie protokoly ci zakazkove listy su hodnovernejsie.

Vynikajucou variantou sa javi byt overenie ubehnutych km na STK resp. emisnej kontrole (mam pocit, ze na Slovensku sa obe vykonavaju naraz kazde dva roky, prvy krat, ked auto presiahne 4 roky. Poznam viacero pripadov, ze prave na STK ludia zistili, ze kupili auto so stocenym tachometrom. Zistili to tak, ze na protokole o STK bol uvedeny pocet km pri predchadzajucej STK. Neviem ale, ci takyto udaj stanice STK poskytnu len tak, ked sa niekto pride opytat. Kazdopadne protokol o STK a emisnej kontrole je relativne doveryhodny a tazsie sa falsuje.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
19. 2. 2007 17:40
Bez nadpisu
No, to je len vec kratkej praxe. Mame v rodine chlapca - Prazaka z obdobia revolucie a prvy den mi celkom nerozumel. Dalsie dni uz boli OK. A zase dalsi (rocnik 78 ) rozprava po Slovensky na nerozoznanie dobre.

Inak, som dost prekvapeny, ze na tomto fore si dost dobre rozumieme, predpokladal by som, ze veci na dovysvetlovanie ako napr. ten "lafo" sa najde ovela viac. BTW, aj ja som sa nieco priucil - lafo som pocul prvy krat v zivote... :-)

Co sa tyka servisnej knizky, ja si sice veci odkladam okrem ineho aj preto, lebo to treba do uctovnictva, ale zatial som auto kupene ako nove predaval len do rodiny (tomu rocniku 78 spomenutemu vyssie :-) ), takze to nebolo treba. Co sa tyka ojazdenych aut, tak tie zasadne pustam z ruky v lepsom stave, ako som ich dostal a tam servisku ani nie je treba. Ked som predaval staru 15 rocnu AX-ku s takmer 200 tisic km na tachu, bazarnik si ma prezeral ako vadneho, ci som si nepomylil smer otacania tacha. Dost mu to vrtalo hlavou, ze aj ked to auto vyzeralo hodne ovela viac, viac ako 37 tisic Sk mi nemohol dat. Vraj to potom dal prestriekat (cervena farba na Citroenoch pravidelne po rokoch zruzoveje) a predal to cele iba s 3000Sk ziskom. Donedavna som to auto videl parkovat nedaleko baraku, fakt dobre vyzeralo...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "citronsk"
19. 2. 2007 18:15
Bez nadpisu
Hodnotu ma v pripade ze nie je falosna. >:D Ked ma auto zachovaly interier, tak majitel moze kludne stiahnut kilometre a servisnu knizku mu spravia a nezistis podla mna. Teda aspon bezny uzivatel to nema sancu zistit.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "zepellin"
19. 2. 2007 21:56
Re: Bez nadpisu
mal som moznost vidiet 3 rocne auto s 170 000 km, auto bolo sluzobne, chlap ho odkupil od firmy, nasledne ho predava, servisna knizka je samozrejme v aute, opzeral som do nej , je tam popisanych vela veci, co a kedy menilo atd....firma nesetrila na opravach, menilo sa vsetko co sa mohlo...ludia ma odhovaraju aby som to nekupil, vraj to ma vela nabehanych km...presne toto ludia chcu pocut ako sa pise nizsie...skoro kazde auto ma 100 000 km, ci uz je 3 rocne alebo 7 rocne, nikto nechce pocut, ze to jeho kupene auto v bazare malo 300 000 ak nie viacej km...
neregistrovaný "zepellin"
19. 2. 2007 21:57
Re: Bez nadpisu
zabudol som napisat, ze to auto idem kupit, bolo v nezavislom servise , vysledky boli na 1 minus, som s nim spokojny, keby majitel stocil km, kludne by tam mhlo byt 70 000km >:D
20. 2. 2007 08:30
Re: Re:
Pred 1/2 rokom som zháňal dodávku a každá 3 - 4 ročná mala najazdených 115 až 119 tis. km >:D Dokonca v bazáre v Bánovciach jeden umelec napísal na dodávku na ktorej bolo vidieť že bola z DHL ( strhnuté nálepky ) že má po 6 rokoch najazdených 160 tis. km >:D >:D >:D >:D

No nekúp to keď to má tak málo najazdené. "Ono to mal v DHL asi taký dôchodca čo na tom moc nejazdil" >:D >:D

zepellin: Minimálne máš istotu že nemusíš meniť preventívne rozvodový remeň, olej a pod. V prípade kúpy neznámeho auta bez servisky by som to spravil aj keby malo najazdených len 20 tis. km.
neregistrovaný "R.Barrichello"
20. 2. 2007 09:50
Serviska
je k ničemu, pokud to nebylo servisováno u jedný firmy, třeba u foiko dovozce, kterej pak vytáhne z PC celou historii. Ad účty - mám tak ke všemu schované účty, ale pochybuju že to někoho zajímá...

Lidi zajímaj z nepochopitelnýho důvodu ty KM. Místo skutečného stavu vozu. Jenže kdo má zdravej rozum, tomu musí být jasné, že 10 let stará kára nemůže mít najeto 110 tis Km, že reál je nejméně 180-190 a víc....
Rozbalit vlákno
2
20. 2. 2007 10:30
Re: Serviska
Tak s tím počtem km nesouhlasím, neplatí to všeobecně. U aut jako Tvůj chrysler je to pravděpodobnější, ale taky nemyslím, že zákonité. Můj fiat (4/97) má najetých bez pár drobných poctivých 47 tkm, škodovka (3/85) cca 90 tkm. Jasně, asi takových aut není mnoho, ale jsou.
neregistrovaný "xpalo1"
20. 2. 2007 11:11
Re: Serviska
pani, susedova 20rocna skoda 105 ma skutocnych 40.000km a vyzera ako keby fcera vysla z tovarne! ale je fakt, ze 90% aut co su v mojej blizkosti najazdia 50-70tis. rocne, tzn. ako trojrocne maju 150-200tis. km... je fakt, ze na SK a v CZ je taky chujovy folklor, vsetci pozeraju na tacho a celkovy stav auta ich nezaujima, preto sa necudujem ze sa stacaju tacho... osobne nemam problem kupit auto s 300-400tis.km ak je v normalnom stave a jeho cena tomu zodpoveda... videl som kopec aut ktore mali skutocne 200tis a viac a vyzerali ako nove, naopak videl som dost aut (hlavne z doovozu) ktore mali 100-150tis na tacho a ani by som o ne nezakopol...zniceny interier, rozhrkany podvozok, klepotajuci a dymiaci motor, vola v riadeni atd....
neregistrovaný "R.Barrichello"
20. 2. 2007 11:34
Re:
10 let stará kára 47 táců? To je 4700 Km ročně, to s tím za měsíc dojedeš tak 2x na chatu a jeden vejlet. Tomu říkám víkendové autí no. Já teda s tím taky v tejdnu nejezdim až na vyjimky. Ale průměrná česká domácnost najede ročně tak 15-20 tisíc, takže j logické, že za 10 let to má právě kolem 200 tisíc....

Služebák má tohle najeto za 4-5 let...

Vozy dědů ve stodole sem netahejte, znám taky člověka ze vsi, co má na žigulu z 80-týho 50 tis. km....To sou auta co najedou taky ročně 2 tis. Km ale nebo i méně....

Zkuste si takhle odstavit zánovní autí nacpaný elektronikou a pak se za půl rokus svézt. garantuju, že půlka věcí nebude fungírovat, neb zoxidujour relátka, začně to házet chyby a dělat divný věci...

zareznou brzdy apod...
Rozbalit vlákno
2
20. 2. 2007 12:42
Re: Re:
Teď na začátku února to byly tři roky, co jsem to auto koupil, tehdy mělo najeto 24 128 km, a to reálných. Koupil jsem v podstatě skoro nové auto, staré bylo jen podle roku výroby.

Prvních šest měsíců jsem s tím jezdil denně, to jsem hned nahodil 14 tkm, pak jsem ale začal využívat jiná auta, a tak fiatem jezdím opravdu vyjímečně. Ten proběh, co ušetřím na něm, si odjezdím hlavně na "pracovním" autě.

Svým autem (a to jsi vystihl fakt přesně), najedu cca 4,5 tkm ročně, hlavně po nákupech a příležitostně na chatu (Ostrava - Beskydy - Ostrava, celkem 90 km tam i zpět).

Auto mám v garáži a právě aby si ze mě elektronika nedělala dobrý den, tak s ním občas jedu aspoň do toho tesca. :-) Otec to měl úplně stejně, denně začal auto používat, až když se podruhé oženil, do té doby raději chodil pěšky.
20. 2. 2007 14:21
Re: Re:
Staré Škodovky, Felície aj novšie malé autá môžu mať tak málo najazdené. Aj Lamborhini a spol >:D Ale koľko ľudí si kúpi milionové auto a nejazdí? Hlavne Passaty a Octavie TDI čo v prevážnej miere fungujú ako služobáky. Navyše také auto sa potom ani nedostane do bazáru. Má najazdené toľko ako všetky ostatné čo tam stoja a o moc drahšie to nepredáš. Veď prečo kupovať drahšie, keď vedľa stojí niekoľko ďalších áut ktoré majú "najazdené" rovnako a stoja podstatne menej? Predáš to radšej rodine alebo kamarátovi.
neregistrovaný "avatar"
30. 4. 2007 23:07
serviska
ahoj všichni, přečetl jsem příspěvky týkající se servisek a protože jsem naprostý laik (budu si pořizovat teprve první vůz)docela jsem se zhrozil. Měl jsem za to, že pokud má auto řádně vedenou servisku, tak je tu relativně jistota, že by mělo být v pořádku. O to víc mně to mrzí, protože mám možnost "zajímavé koupě". Jde o Hondu Civic 2003, klima, abs, airbagy atd. atd. cena 240000 najeto 46000, podle servisky koupeno v ČR (dealer honda , servisováno tamtéž, tamtéž dáno na protiúčet z důvodu koupě nového modelu)na vozidlo je ještě rok záruka od výrobce (honda dává 5 let ode dne předání majiteli). Dotaz zní, zda mi uvedená záruka zabezpečuje, že údaje v servisce jsou v pořádku. Domnívám se totiž, že když by vozidlo bylo servisováno mimo značkový servis, majitel by o tuto záruku přišel, nebo ne? Když jsem mluvil s prodejcem, tak říkal, že záruka se vztahuje na všechno, takže když se mi auto třeba za měsíc rozsype, tak mi to zadara opraví. Šli byste do takové koupě? A další dotaz: předpokládám, že auto bude v pořádku a koupím jej. Chtěl bych jej dále kontrolovat v autorizovaném servisu (možná si řeknete,že jsem cvok), nemáte někdo ponětí, na kolik vyjde taková servisní prohlídka a kolik stojí součásti, které nejrychleji podléhají opotřebení jako např. tlumiče, kotouče atd. Možná vám připadají moje dotazy přihlouplé, ale jsem naprostý laik. Pro většinu lidí je koupě auta možná radostná událost, ale pro mně je to trauma, protože mám mozek už zmasírovaný články o podvodech s kradenými, bouranými či jinak poznamenanými auty. Díky za odpovědi.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "avatar"
30. 4. 2007 23:14
Re: serviska
teď jsem si uvědomil, proč by majitel auto dával do neautorizovaného servisu, když má záruku a tedy servis zdarma. bože já už jsem fakt zralý na blázinec.
neregistrovaný "zvejkal"
1. 5. 2007 19:52
Re: serviska
ehm... servis "zdarma" ?

No, co sa tyka povinnych technickych prehliadok a vymeny casti, ktore podliehaju opotrebeniu a nespadaju teda do zaruky - to rozhodne nie je "zdarma" a podla typu auta a rocneho najazdu km ta to moze vyjst povedzme od 5000 az do 20000. A povedzme kazdych 100 tisic km aj dva - trikrat tolko. (Hodnoty su orientacne).
neregistrovaný "debien"
2. 5. 2007 23:39
Re: serviska
1. Nic není zadarmo. Platí se buď přímo nebo nepřímo.

2. Každý prodávající profesionál dobře zná tržní cenu prodávaného auta.

3. Vyplněná servisní knížka říká, že automobil mohl být servisován. Nezaručí jak kvalitně.
Nevyplněná servisní knížka nevylučuje, že byl automobil servisován dobře.
Mnoho prodejců se odvolává na dobře vyplněnou servisní knížku. Servisní knížka nemá žádnou právní hodnotu.

4. Při koupi automobilu jsou důležitější dokumenty: kupní smlouva, velký technický průkaz a popis technického stavu vozidla.
Kupní smlouva by měla alespoň zaručit právní nezávadnost vozidla. Kupní smlouva musí obsahovat odvolávky na všechny dokumenty, které jsou její součástí a mají nějakou právní hodnotu.
Při koupi vyžadovat originál velkého TP a přečíst si jej.
Popis technického stavu vozidla nastavuje podmínky pro pozdější reklamace. Technický popis je obvykle zdrcující kritika automobilu. Výhodu má ten, kdo se v technickém popisu nebojí automobil pochválit.

5. Nejdůležitější je skutečný stav vozidla.

6. Vše na čem záleží musí být zapsáno v dokumentech, které budou součástí kupní smlouvy.

A. Počet ujetých km musí odpovídat stáří vozidla. Kdyby měla Fabia 1.2 za tři roky najetých 30000 km tak je to podle mne možné. Kdyby měla Octavia 1.9 TDI, 81 kW najetých 30000 km za tři roky tak to je krajně podezřelé. Tato auta si nikdo nekupuje na nákupy.

B. Pokud má auto příliš nízkou cenu tak je třeba jej pečlivě prověřit. Nic není zadarmo. Všichni znají tržní cenu. Nikdo se dobrého automobilu nezbavuje hluboko pod cenou.

C. Při jednání o koupi vozidla je třeba se zbavit všech emocí, dobře naslouchat komentáři prodávajícího. Oni jsou dobře vyškoleni, ale občas řeknou i to co by nechtěli. Vše důležité do sebe musí zapadat.

D. Pokud nejsem odborník a nemám předpoklady se v automobilech zorientovat je lepší požádat o pomoc nezávislého odborníka. Nezávislý odborník by měl alespoň umět sundat růžové brýle a třeba jen poradit jak a na co se zeptat.

E. Nákup automobilu není třeba uspěchat. Na trhu je nadbytek ojetých automobilů a najde se mezi nimi více než jeden dobrý. Není tento bude další.

* prodávajícím Honda Civic je asi servis, považuji to za výhodu,
* 46 000 km za čtyři roky je docela málo, požádal bych servis o výpis oprav, které byly prováděny v jejich servisu, výpis obsahuje i počet ujetých km, prodávající servis je nyní majitelem vozu tak by Vám měli tuto informaci bez problémů poskytnout,
* prohlídkou a podle popisu technického stavu bych prověřil jestli auto nebylo havarované, bez výhrad to musí být zapsáno v popisu technického stavu, neplatí žádné výmluvy o odřeninách na parkovišti nebo o popelnici, to jsou pověsti starého zbrojnoše,
* asi víte proč kupujete Hondu,
* nechte si ukázat ceník oprav a náhradních dílů, z výpisu oprav si snadno uděláte názor kolik budou stát,
* ptáte se na záruku, ústní záruka je na nic, platí jedině písemná,
* ptáte se na ztrátu záruky při opravě v neznačkovém servisu, na to se musíte zeptat v záručním servisu, musí to být uvedeno v nějakém oficielním dokumentu,
* pokud vím, tak se všechny prohlídky platí, bezplatná může být oprava vady ne opotřebení nebo servisu, prověřte na co konkrétně dává Honda záruku, ústní ujištění je bezcenné,

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57