Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Divoká bugina odvozená od RC modelu jde do prodeje! A stojí za každou korunu

Tamiya  Wild One Max Buggy
Tamiya  Wild One Max Buggy
Tamiya  Wild One Max Buggy
Tamiya  Wild One Max Buggy
23 Fotogalerie
Diskuze (2)

Wild One Max Buggy, inspirovaná RC modelem Tamiya z 80. let, bude smět i na silnice.

Společnost The Little Car Company v roce 2021 oznámila, že ve spolupráci se společností Tamiya pracuje na vývoji buggy, která bude odvozena od populárního dálkově ovládaného modelu Tamiya Wild One Max vyráběného během 80. let. A nyní, po dvou letech vývoje, se konečně pochlubila produkčním modelem, datem zahájení výroby i předpokládanou cenovkou.

Divoká písečná buggy prošla během vývoje několika změnami, včetně dalšího růstu rozměrů. Namísto délky 3,5 metru a šířky 1,8 metru se tak ve finále bavíme o délce 3,6 metru a šířce 1,9 metru. Díky tomu se však do kabiny povedlo vtěsnat ještě sedadlo pro spolujezdce, takže si zážitky z divoké jízdy můžete vychutnat ve dvou. Hmotnost se přitom stále pohybuje okolo 500 kilogramů.

Video placeholder
Oficiální reklama na RC model Tamiya Rild One z roku 1985 • Zdroj: Tamiya Legends

Stejně jako RC model, také Tamiya Wild One Max z dílny Little Car Company sází na elektrický pohon. Místo malých baterií se však bavíme o osmi vyjímatelných bateriových blocích s celkovou kapacitou 14,4 kWh, které pohání elektromotor na zadní nápravě. Jeho parametry sice neznáme, buggy však slibuje maximální rychlost až 100 km/h adojezd kolem 200 kilometrů na silnici nebo cca 110 km v terénu.

Podobně jako Citroën Ami a jeho sourozenci přitom Tamiya Wild One Max spadá do kategorie velkých čtyřkolek L7e, díky čemuž lze přihlásit na značky a provoz se tak nemusí omezovat pouze na terén. Společnost přitom plánuje nabízet vůz na kontinentální Evropě i ve Velké Británii, takže bude dostupný s volantem na pravé i levé straně.

Po designové stránce se buggy docela věrně drží své zmenšené předlohy, přesto došlo k několika úpravám, které zvyšují praktičnost. Designéři například snížili přední uchycení tlumičů, aby zajistili lepší výhled z kabiny, vlečenou zadní nápravu vyměnili za nezávislé zavěšení a přidali čelní sklo se stěrači pro snazší každodenní provoz.

V terénu posádka ocení světlou výšku 270 mm, přední nájezdový úhel 34,1 stupně, přejezdový úhel 28,4 ° a zadní nájezdový úhel 50,8 °. Za 14palcovými koly s retro-designem, obutými do terénních pneumatik Maxxis, se ukrývají kotoučové brzdy Brembo, tlumiče dodala společnost Bilstein a pružiny jsou značky Eibach.

Spartánsky pojatá kabina nabízí dvojici skořepinových sedadel Cobra s čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Na jednoduché palubní desce vidíme 5“ vodě a prachu odolný digitální přístrojový štít, sadu tlačítek pro ovládání příslušenství a jednoduchý sportovní volant Sparco.

Video placeholder
Auto TIP Klassik (upoutávka) • Zdroj: Auto.cz

Veřejnou premiéru bude mít vůz během akce Goodwood Festival of Speed, která začne 13. července. Ve stejný den začne výrobce přijímat i objednávky. Výroba buggy ale odstartuje až začátkem příštího roku, přičemž cena by měla startovat od 41.000 eur, což je v přepočtu bezmála 980.000 Kč. Zájemci by měli složit zálohu ve výši 3.500 eur, tedy cca 83.500 Kč.

Prvních sto zákazníků se dočká speciální edice s označením Launch Edition, která sice nabízí standardní výbavu, přidává ovšem speciální připomínkové plaketky z titanu, karbonovou palubní desku nebo karbonový klíček.

Vstoupit do diskuze (2)