Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doporučujeme: Hity týdne 23/2015

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Které články a videa se vám minulý týden na webu Auto.cz líbily nejvíce? Zde je pro připomenutí přehled tří nejčtenějších článků a tří nejsledovanějších videí.

Každý týden na webu Auto.cz připravujeme přes sto článků s automobilovými novinkami z celého světa, jakož i nejrůznější videa. To je pořádná dávka, a proto neškodí připomenutí těch, které se vám v daném období nejvíce líbily.

Přinášíme přehled článků a videí, které minulý týden na Auto.cz vzbudily největší zájem, které oslovily největší počet čtenářů. Podívejte se na krátkou rekapitulaci.

Prezident Miloš Zeman bude dál jezdit škodovkou. Dnes převzal od zástupců automobilky novou generaci modelu Superb v nejvyšší výbavě. Zemanův mluvčí Jiří Ovčáček před převzetím vozu řekl, že prezident hodlá v českých autech jezdit až do konce svého funkčního období.

Možná budete namítat, že ne všechna uvedená vozidla jsou sportovní, a my vám to rozhodně nechceme rozporovat. Podívejte se však na výběr těchto deseti automobilů optikou člověka, který řídí rád, občas se sveze i ostřeji a potěší ho, když mu automobil dokáže vykouzlit úsměv na tváři, dokáže jej odměnit a předvést mu alespoň nějaký talent v přímce i zatáčkách. Zároveň však takový člověk potřebuje praktickou karoserii, plnohodnotná čtyři místa a každodenní použitelnost. Dost možná již má děti, a tak musel vyměnit sportovní kupé za něco usedlejšího.

Má se Golf, ale i ostatní v nabitém segmentu nižší střední třídy bát? No, kompaktní třída bude zase o něco nabitější. Astra zhubla o 200 kg a zmenšila se. Generace J je příliš velká a těžká a uznala to i samotná automobilka. Skelet samonosné karoserie nyní váží jen 280 místo 357 kg, na podvozku se ušetřilo dalších 50 kg. Drahé materiály typu uhlíkových kompozitů tady zatím nenajdeme, vysokopevnostní ocel však ano. Vnější design Opel popisuje jako atletický, tvarovým i technickým předobrazem byl koncept Monza z Frankfurtu 2013.

Modrobílí nám svou horkou novinku odhalili (ne)oficiálně v dubnu, tedy zatím v podobě snímků zakamuflovaných prototypů. Pochopitelně jsme ji viděli už o něco dříve, takřka odkrytou na špionážních fotkách. Design, spíše evoluční než revoluční, tedy už překvapit nemůže. Promo video odhaluje částečně křivky exteriéru i luxusního interiéru.

Lamborghini LM002 nezapřelo svým drsným vzhledem původní armádní určení, ke kterému nakonec nedošlo. Po několika prototypech počínaje spartánským otevřeným Cheetahem ze Ženevy 1977 uvedla automobilka ze Sant'Agaty svůj první a zatím poslední sériový terénní vůz v lednu 1986. Představil se tehdy na autosalonu v Bruselu. Během předchozích dlouhých devíti let vývoje se měnila koncepce i pohonná látka (zkoušel se motor vzadu i nafta), ale výsledkem byl ortodoxní off-road s luxusní výbavou, který zaujal boháče z USA, Blízkého východu a jiných zemí. Koupili si jej marocký král, ománský sultán i piloti formule 1, třeba Keke Rosberg nebo Gerhard Berger. Ti nemuseli řešit to, že spolykal minimálně dvacet, ale klidně i padesát litrů benzinu na 100 km, dvojice palivových nádrží měla proto objem 290 l, později se používaly také menší (240 a 170 l).

Alfu Romeo 75 si značka s křížem a hadem ve znaku nadělila v polovině 80. let k půlkulatému jubileu. A povedla se jí. Proti zavedené konkurenci byla jiná, svá, italská. Pohon zadních kol sice vyznávali i v Mnichově u trojkové řady, ale její převodovky byly umístěny vpředu. U jižanské krásky tomu bylo přesně naopak... Klínovitý design firemního Stile Centra se také vymykal všemu ostatnímu, ostré úhly byly sice před třemi dekádami v módě, ale takovéto? Stylisté v čele s Ermannem Cressonim odvedli perfektní práci.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)