Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doporučujeme: Hity týdne 39/2014

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Které články a videa se vám minulý týden líbily nejvíce? Zde je přehled tří nejčtenějších a nejsledovanějších.

Přinášíme přehled článků a videí, které minulý týden vzbudily největší zájem. Které novinky a videa oslovily největší počet čtenářů? Podívejte se na krátkou rekapitulaci.

První a nejnovější generaci vozu Škoda Fabia dělí patnáct let a statisíce prodaných exemplářů všech karosářských verzí na nejdůležitějších světových trzích. Nemá smysl sáhodlouze popisovat modely, které se prohánějí po českých silnicích a všichni je znají. Avšak na novinku, kterou jsme kompletně bez kamufláže prozatím viděli pouze na sérii oficiálních renderů, jsem se těšil jako malý kluk. Hlavně kvůli jisté citové vazbě ke kompaktním modelům Škodovky.

Škoda Fabia III přichází po dvou stejnojmenných generacích, před ní byla Felicia a ještě před ní Favorit coby první moderní Škodovka. Když v osmdesátých letech vznikal, byl zamýšlen jako jediná modelová řada výrobce, která musela být i plnohodnotným rodinným vozem. Mířil proto kamsi mezi malé a kompaktní vozy, tedy mezi Volkswageny Polo a Golf, mezi Fiaty Uno a Tipo.

Letošní ročník pařížského autosalonu je již za dveřmi, jeho brány se otevřou ve čtvrtek 2. října. V této souvislosti jsme se zaměřili na vozy, na které bude na pařížském výstavišti Porte de Versailles upřena největší pozornost novinářů i veřejnosti.

Jakmile začne nějaká automobilka působit na zahraničním trhu, musí počítat s tím, že si její jméno tamní obyvatelstvo přizpůsobí svým zvyklostem a pokoušet se je od základu přeučovat může působit poněkud komicky (zdravím do "hjondé"). Pak jsou ovšem i případy, kdy se vžije výslovnost, nemající nic společného se zemí vzniku, ani s místními zvyklostmi a zasloužilo by si to nápravu. Kde se asi vzalo z noblesního Dacia to ohavné "dáčia"? Říkáme snad "čikán", "čibule" nebo "peničilin"?

V nabídce společnosti Sape-cars specializované na motorsport, která sídlí ve Vestci u Prahy, jsme objevili na prodej raritní česko-slovenský závodní automobil, Praga R1 Turbo. Proč právě tam? Údajně proto, že Praga zatím nemá žádný svůj oficiální showroom a tak využila jednoho z partnerů. „Placka“ R1 není neznámým projektem, vždyť s atmosférickou verzí tohoto auta jsme si již svezli na jeho domovském okruhu Slovakiaring – Praga své stroje vyrábí v nedaleké Orechové Potôni.

Přiložené video není první, ve kterém se tahle neúprosná bestie ukázala. Předcházel mu totiž díl Recoil 1, ve kterém se mimo jiné objevil také Nissan GT-R a BMW M3. Nyní se však přeneseme do mexického města Ensenada, kde se za volant osmisetkoňového monstra posadil kdosi jménem BJ Baldwin. Internet o něm hovoří jako o účastníkovi vytrvalostních závodů a nutno podotknou, že to na jeho jízdě jde vidět.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)