Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EICMA 2006: Buell Lightning Super TT XB12STT

Roman Daněk
Diskuze (17)
Americký výrobce motocyklů Buell přivezl do Milána zcela přepracovanou verzi svého modelu Lightning. Nová motorka, celým názvem Lightning Super TT XB12STT, se řadí do kategorie Supermoto.

Buell Lightning Super TT měl světovou premiéru na letošním 64. ročníku mezinárodního motosalonu EICMA v italském Miláně. Kompaktní motocykl se sportovním nádechem se řadí do kategorie velkoobjemových motardů, kde doposud vévodí KTM 950 SM. Jak jsem se ale zmiňoval už dříve, na německé výstavě Intermot do této třídy nastoupilo BMW s modelem HP2 Megamoto a Ducati v Miláně představilo Hypermotard.

Je vidět, že kategorie velkoobjemových motardů je na vzestupu a tuto vlnu se snaží zachytit i Buell. Nový Lightning Super TT má oproti svým předchůdcům pár inovací, novou image se standardními liniemi Buellu a vyzývá řidiče k projížďce plné vzrušení a adrenalinu.

Podvozek tvoří masivní rám a plně nastavitelné odpružení Showa, vpředu s upside-down vidlicí s průměrem trubek 43mm a zdvihem 143 mm, vzadu je kyvná vidlice se zdvihem také 143 mm a centrální tlumící jednotkou. Buell Lightning Super TT do své motorky namontoval motor Thunderstorm, vidlicový dvouválec o objemu 1 203 cm3. Agregát s přímým vstřikováním paliva má výkon 75 kW (101 k) v 6 600 ot/min. a točivý moment 110 Nm nastupuje při 6 000 otáčkách.

Síla motoru se přenáší na zadní kolo přes ozubený řemen. Brzdový systém tvoří jeden velký kotouč uchycený na disku předního kola s šestipístkovým třmenem, vzadu je menší kotouč. Základem dobré zábavy jsou pneumatiky, které dobře drží na silnici. Buell vsází na lepivou pryž Pirelli Scorpion s rozměry 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu.

Buell Lightning Super TT XB12STT bude možné objednávat od ledna 2007, kdy dorazí do motosalonů, a orientační cena, která byla stanovena pro americký trh, činí 10 295 dolarů (cca 226 tis. korun).

Technické údajeBuell Lightning Super TT
Modelový rok2007
Celkové rozměrynz
Rozvor / výška sedla1 372 mm / 798 mm
Motor, objem4dobý, 2válec do V, 1 203 cm3
Vrtání x zdvih88,9 x 96,8 mm
Kompresní poměr10:1
Počet ventilů / chlazení4 / vzduch
Výkon75 kW (101 k) / 6 600 ot.
Točivý moment110 Nm / 6 000 ot.
Převod / převodovkaozubený řeměn / 5stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu1x kotouč 375 mm, 6pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 240 mm, 1pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 43 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádržnz
Suchá hmotnost181 kg
Poměr (koně na tunu)558
Cenana americkém trhu 10 295 USD

Roman Daněk
Diskuze (17)
Avatar - Blackblade
19. 11. 2006 17:51
Re: Co to psalo za jelito?
Neříkum, že vím všechno, ale nabídnu jedno malé srovnání: zatímco kluci na idragons napsali za listopad 3 články, auto.cz jich publikovalo hned 12 a i článek o Buellu TT, na který odkazujete, nepřináší tolik informací, jako ten, co jsem napsal já.
pokud vám jde o to "přepracování", pak vězte, že Buell svůj model TT považuje za zcela nový bike. Já jsem nebyl tak odvážný a napsal, že jde pouze o přepracovaný model.
Avatar - Blackblade
18. 11. 2006 23:09
Re: Co to psalo za jelito?
Brzdový koutouč a řemen opraven. Disk / ráfek ... Dle mého soudu je základem kola disk, jehož součástí je ráfek. Tady odhaduji, že máme pravdu oba. A u těch kol vám nějak nerozumím. Já v článku nepsal, že je to měkká směs, jen že dobře drží na silnici a když se zahřeje, tak i lepí. Sám jste napsal, že jsou to dobré gumy, ale že jsou i lepší a měkčí směsy, o tom se nehádám, to máte pravdu.
Avatar - Blackblade
18. 11. 2006 17:02
Re: Co to psalo za jelito?
Brzdový systém tvoří dvojice velkých kotoučů uchycených na disku předního kola // co se vám na té větě nezdá?

Pneumatiky Pirelli Scorpion jsem letos měl na testovacím motardu KTM 950 SM a držely velmi dobře. Jediná lepivější směs byla na Yamaze R6, ale tam taky kluci od Yamahay nechali gumy z okruhu, Metzler K2 Racetec.

Díky za upozornění za chybu ozubený řetěz... má tam být ozubený řemen. To jsem se opravdu uklepl a opravím to hned, jak se vrátím ke svému pracovnímu PC.