BMW HP2 Megamoto: děsivý motard
Rakouské KTM a německé BMW se snaží zabrat maximální počet zákazníků. Na bavorské R1200GS má KTM odpověď v podobě 990 Adventure, HP2 konkuruje enduru 950 Superenduro R, ale rakouský výrobce motocyklů z Mattighofenu měl v rukávě letos eso: 950 Supermoto. A právě na poslední jmenovanou mašinu reaguje BMW úpravou endura HP2 na motard: HP2 Megamoto.
BMW HP2 Megamoto by měl majitelům přinášet spoustu emocí. Motardy se vyznačují schopností obratné jízdy, mají rádi utažené zatáčky a řidiče bez problémů svezou po zadním i po předním kole. Pohotovostní hmotnost pod 200 kg a pružný dvouválcový boxer předesílají, že motorka bude zřejmě dostatečně živá, jak se na správné supermoto sluší.
Oficiální zpráva zatím nehovoří o výkonových parametrech, ale dá se předpokládat, že se nebudou moc lišit od hodnot endura: výkon 77 kW (105 k) a maximální točivý moment 115 Nm. Lepší průběh výkonové křivky by mohla zajistit koncovka výfukového systému od ladičské firmy Akrapovič.
Základem nastavitelného podvozku je trubkový rám, obrácená přední vidlici Marzocchi o průměru 45 mm a vzadu je centrální tlumící jednotka od firmy Öhlins. Motorka bude jezdit po 17palcových kolech z lehkých slitin a o kontakt s asfaltem se budou starat pneumatiky o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu.