Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský parlament hodlá do konce roku schválit volný obchod s Koreou

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Evropský parlament je ochoten schválit do konce roku dohodu o volném obchodu s Jižní Koreou, přestože se tomu intenzivně brání evropský automobilový průmysl. Uvedl to dnes šéf delegace EP pro vztahy s oběma korejskými státy Christian Ehler.

Jižní Korea a Evropská unie se domluvily na odstranění obchodních bariér v minulém roce. Smlouvy ale ještě nejsou podepsané a ratifikované; zdržela je potřeba zajistit oficiální překlady do více než deseti evropských jazyků, schvalování ve všech členských státech a souhlas evropských zákonodárců.

V cestě k uzavření dohody poslední dobou žádný výrazný posun nenastal kvůli silné opozici evropských automobilek. Evropa vykazuje s Koreou výrazný deficit v obchodu s auty, protože země vyváží vozy z produkce koncernů Hyundai Motor a Kia Motors.

"Evropské automobilky si v parlamentu podávají dveře," řekl Ehler novinářům při návštěvě Jižní Koreje. Dodal ale, že evropští zákonodárci jsou připraveni dohodu schválit.

"Chceme dát jasně najevo svůj postoj. Většina vedení a velké strany v parlamentu chtějí, aby jím dohoda prošla do konce roku," dodal. Připomněl, že to bude choulostivý proces.

Jižní Korea v minulém roce vyvezla do EU podle celních výkazů 303.205 aut. Ze zemí unie do Koreje proti tomu odešlo 40.097 vozidel.

Hyundai i Kia dnes vyrábějí klíčové modely pro Evropu mimo Koreu. Kia Motors má svou evropskou automobilku na Slovensku, Hyundai nedaleko Nošovic. Na Slovensku se vyrábí Kia Cee'd, Kia Sportage a Hyundai ix35, na českém území vzniká modelová řada Hyundai i30 a Kia Venga. Hyundaie i10 a i20 se donedávna dovážely z Indie, nyní již běží výroba v Turecku.

Kvůli nerovnováze v obchodu s auty jsou ve sporu s Koreou i Spojené státy. Obě země podepsaly dohodu o volném obchodu před téměř třemi lety. Smlouva ale není ratifikovaná kvůli obavám USA z přebytku korejských aut, napsala agentura AP.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
15. 6. 2010 10:23
Re: No to jsou mi věci,
Jo,diskusní svět jednoduchých marketingových hesel je na míle vzdálený reálnému světu kunkurujících si automobilek.Šéfové a vývojáři těchto firem vědí,kdo jakou technikou disponuje a její konkurenceschopností,včetně výrobních technologií,potenciálu vývoje.Kdo by to také měl vědět lépe než oni...
14. 6. 2010 19:07
No to jsou mi věci,
tak na všech diskusních fórech se Korejcům smějí, ale evropské automobilky se jich boji a lobují za uzavřený trh s obchodními barierami. :-)