Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat: Vadné motory 1,3 JTD, 10 tis. zaměstnanců na nucené dovolené (doplněno prohlášení FIATu)

Dariusz Szynder
Diskuze (128)
Již čtyři dny trvá nucená dovolená deseti tisíc zaměstnanců továren koncernu Fiat v Turíně, Melfi a Termini Imerese. Příčinou je vadná série motorů dodávaných z Polska.

V sérii motorů Fiat 1,3 JTD z polské motorárny v Bielsko-Biała dodané do italských závodů byly objeveny vadné komponenty. Z tohoto důvodu musela být zastavena výroba modelů Fiat Grande Punto, Punto a Idea, a také Lancia Musa a Ypsilon.

V následku vadné dodávky si 4,5 tisíce zaměstnanců závodu Mirafiori v Turíně, 4 tisíce v Melfi a 1,5 tisíce v Termini Imerese užívá nucené dovolené.

Podle tiskové zprávy se Fiat usilovně snaží, aby přestávka ve výrobě byla co nejkratší.

Tiskové prohlášení Fiatu:

Vzhledem k tomu, že společnost Fiat provádí průběžnou kontrolu všech komponentů dodávaných do výroby svých automobilů, byly odhaleny anomálie u jedné ze součástek motorů 1.3 Multijet od externího dodavatele.

Z důvodu důkladného proveření toho, zda uvedené komponenty splňují vysoké nároky na kvalitu stanovené a požadované společností Fiat, byla dočasně pozastavena výroba motorů 1.3 Multijet i všech modelů, do kterých se motor montuje. Toto rozhodnutí se vztahuje na továrnu v Bielsko Biala, která tyto diselové motory vyrábí, a taky na některé výrobní linky závodů v Mirafiori, Melfi, Termini Imerese, Tychy a Burse, kde se vyrábí jednotlivé modely s motorem 1.3 Multijet.

Společnost vyvíjí maximální úsilí, aby kontrola kvality a případné úpravy proběhly v co nejkratším čase a tím se zkrátila i možná prodleva v dodávkách automobilů zákazníkům na minimum.

Fiat si je plně vědom toho, že toto opatření bude mít dopad na objemy dodávek automobilů v měsíci únoru, přesto však volí nekompromisní přístup ke kontrole. Společnost toto řešení považuje za jedinou cestu k zabezpečení a garantování nějvyšší možné úrovně kvality svých produktů.

Dariusz Szynder
Diskuze (128)
Avatar - Enzo
25. 2. 2008 21:11
Re: DVA ROKY PRÁZDNIN
I přes krásnou prezentaci na tvůj blog ti musím napsat, že opět děláš z komára velblouda.
Podstatnou věcí totiž je, že se nesmontoval žádnej motor s vadnou součástkou. Došlo k zastavení výroby motorů z důvodu závadného dílu motoru od dodavatele. To se řeší stažením celé série a čekáním na novou.
Takže opět poněkolikáté jseš mimo milý GTI.
Dal by se tu vytáhnout průser tvého milovaného koncernu z léta loňského roku, kdy i pres pověstnou kvalitu a kontrolu se dostalo na svět několik stovek aut. Ovšem v tomhle případě dalo VW ruce pryč.
Takže až pojedeš na slovač, nezapomen poprosit bratry o jednu sichr sadu klikový hřídele.
24. 2. 2008 22:06
Re: DVA ROKY PRÁZDNIN
Ty vieš písať aj veci na úrovni. Keby sa toto stalo Volkswagenu (čo nebude asi nikdy, pretože ten s otvorenými kartami nehrá a na prvom mieste má zisk a až potom ostané veci), plakal by si tu do vreckovky a chválil jeho prístup.
Mizéria, GTI, mizéria, úroveň Tojich príspevkov (nie mojich) má v poslednej dobe silne klesajúcu tendenciu, sorry...
24. 2. 2008 22:00
Re: benzíňáky
Tak v tomto prípade asi ozaj nie. Podľa toho čo píšeš, poznáš tvar len v 2D. To vyrežieš na drátovke. Ale 3d tvar určite nie, na to musíš mať minimálne 3-osú a pri ťažších tvaroch 5-osú mašinu. A ak lisuješ len výstuhu stĺpika, alebo diel podlahy, tak máš nástroje s rozmermi od 0.5x1 m a väčšie, o váhe rádovo v stovkách kg až ton. Základ spodného aj horného dielu sú liatinové odliatky vyhotovené na objednávku, takže duplicita za pár dní v reáli nie je možná. Napíš kontakt a pekný obrázok lisobacieho nástroja pre automotive Ti pre predstavu môžem poslať... ;-)
23. 2. 2008 22:20
Re: DVA ROKY PRÁZDNIN
Tak to abych koukal, abych si o tvou hlavu neodřel paty, viď... :no:
23. 2. 2008 22:18
Re: DVA ROKY PRÁZDNIN
>:D Fabia brzdila, zjistilo se, že šofér šlapal na spojku... :-)