Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hitachi bude General Motors dodávat Li-Ion baterie

Dan Vořechovský
Diskuze (31)
Hybridní vozidla koncernu General Motors budou od roku 2010 poháněna bateriemi z produkce japonské společnosti Hitachi. Ta rovněž oznámila radikální zvýšení produkce baterií pro pohon vozidel.

Japonský výrobce elektroniky Hitachi ve čtvrtek oznámil, že s americkým koncern General Motors uzavřel dohodu o dodávkách Li-Ion baterií do hybridních vozidel americké automobilky. Dodávky by měly být zahájeny v roce 2010 a objednávka od amerického koncernu zní na 100 tisíc vozidel ročně. Hitachi vzhledem k rostoucí poptávce po hybridních vozidlech rovněž zvýší produkční kapacity.

Mluvčí Hitachi Shinya Yamada uvedl, že japonský producent by rád výrazně zvýšil své produkční kapacity až na tři miliony baterií měsíčně, přičemž aktuální produkce činí 40 tisíc kusů měsíčně. Horizont plánovaného navýšení však Hitachi neprozradilo.

Hitachi bude vyrábět dva nové typy Li-Ion baterií, které budou určeny pro další generaci hybridních vozidel. Kromě zvýšené hustoty výkonu se budou baterie oproti používaným nikl-metalhydridovým bateriím vyznačovat také poloviční hmotností a velikostí.

Podle japonského hospodářského deníku Nikkei by mělo Hitachi do zvýšení kapacit investovat 311 milionů dolarů, a to průběžně až do roku 2015. Do podzimu příštího roku by měly být podle deníku navýšeny kapacity pro výrobu baterií pro pohon vozidel o 600 %.

Dan Vořechovský
Diskuze (31)
8. 7. 2009 15:57
Re: Posledni evropan v automobilce zhasne
Japonsko není technologická velmoc?Korea proti nám,je už také na tom lépe.Čína (ipřes kopírování třeba bezpečnost jejich aut není dle testů srovnatelná s našimi,takže rozpitvání není asi moc platné)jde také velmi rychle dopředu.Tyto země vyvíjejí a produkují baterie.Samozřejmě tam patří i USA.Takováto je evropská realita,nevím kde žijete vy.
[odkaz]
Takže jak je pak doženeme?
8. 7. 2009 15:55
Re: Posledni evropan v automobilce zhasne
Proto také mohou kupovat čínské,nebo indické automobilky ty vyspělé z Evropy.Nemají možnosti...
Tak to je opravdu odborné,pro výzkum musíte mít finance na zaplacení,což se obávám právě oni nyní mají. :-!
Dle názoru vícero lidí i zde na tomto servru je problém kopírováním vyladit podvozek na výborné jízdní vlastnosti a baterie půjdou v pohodě.Tak to jó. ;-)
Avatar - white label
7. 7. 2009 22:29
Re: Posledni evropan v automobilce zhasne
To se ptáš sebe, jak si to myslel, když si tu naivně srovnával techniku baterie s s technikou celého automobilu (Mercedesu)?
Ve své reakci se vlastně divíš sám sobě...
Stejně tak jako je nesrovnatelná náročná složitost celého prémiového vozu vs. Li-Ion baterie, tak stejně nesrovnatelné jsou možnosti firem jako MB,BMW,VW, nebo TOYOTA vs. nějaká současná čínská automobilka...
:-!

P.S. Takže řiď se prosím svými posledními dvěmi
větami...
Avatar - T613
7. 7. 2009 21:52
Re: Posledni evropan v automobilce zhasne
bavíme se o vývoji v technologických velmocech, nikoliv v rozvojových státech.
7. 7. 2009 20:15
Re: Posledni evropan v automobilce zhasne
Li-Pol není novinka.Používá se už běžně,ale ne u hybridních pohonů aut(pouze Hyundai).Má nejen lepší tvarovatelnost,ale i vyšší kapacitu,nižší hmotnost obalu,který musí mít menší pevnost,ale jsou dražší.
Nemusím přirovnávat jen celý mercedes,ale stačí jen bezpečnost(třídu si vyber).Okopíruješ výztuhy?Nebo jízdní vlastnosti,okopíruješ zavěšení a je to.Takto to myslíš?Čínská auta se tedy rovnají dnes plně jejich vzorům?Tak proč z tvých(jiných diskuzí) příspěvků většinou vyplývá,že náskok,mají ti s delší zkušeností.
Znovu k palivovým článkům,ponorky,měsíční modul Apolla,které používají a používali palivové články mohli a určitě měli jiné požadavky než auta.V ponorce je i atomový pohon,je použitelný v osobním autě?Srovnávejte prosím srovnatelné.Kdo chce pochopit pochopí,kdo nechce tak nikdy. ;-)