Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Insight: První fotografie sériového modelu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Několik týdnů před světovou premiérou na lednovém autosalonu v Detroitu se odhaluje sériové provedení Hondy Insight na první fotografii.

Sériové provedení přímo navazuje na stejnojmenný koncept, který japonská automobilka představila na letošním podzimním autosalonu v Paříži. Design sériového modelu se od konceptu liší prakticky pouze v detailech a všechny hlavní linie jsou zachovány.

Produkční Honda Insight má umírněnější provedení předního nárazníku, hlavní světlomety nevyužívají světelné diody a vnější zpětná zrcátka jsou větší. V blatnících jsou nyní kola menších rozměrů s novým designem.

Honda Insight bude vybavena pohonným ústrojím, které by se mělo podobat tomu v současném Civicu Hybrid, což znamená spojení zážehového motoru s elektromotorem a bezestupňovou převodovkou CVT. Umístění akumulátorů pod podlahou kufru by ale mělo zajistit dobrou variabilitu pětimístného interiéru.

Prodej Hondy Insight má být spuštěn celosvětově v první polovině roku 2009 a například na americkém trhu má být jeho cena výrazně nižší než u konkurenční Toyoty Prius. Automobilka předpokládá, že ročně prodá okolo 200.000 těchto hybridních automobilů a polovina z tohoto počtu má zamířit na severoamerický trh.

Doporučujeme
Honda Insight: Technika nestačí, řidiče je třeba instruovat
Honda Insight Concept: konkurent Priusu přichází

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Avatar - King
6. 12. 2008 19:46
Re: Klasika
Přesně. S dieselem se dá jet za málo celkem v pohodě, u hybridu už to chce něco víc, musí se mu "vyhovět". A to není pro každého...
5. 12. 2008 10:51
Re: Klasika
Zajimavy. Zda se ze spotreba hybridu, jeste daleko vice nez ostatnich pohonu, bude zalezet na tom kdo ho ridi.
5. 12. 2008 10:46
Re: Klasika
Dobry. Takze opravuji - elektromobily budou mit "jednostupnovou prevodovku". Tedy spise jeden pevny prevod a cely rozsah otacek zvladne elektromotor sam. Tak mne napada - to aby mely elektronicky omezenou zpatecku, protoze bez toho by mohli jet na zpatecku treba 180km/h. Jak znam lidi, urcite by to nekdo na dalnici zkousel :-) .
Avatar - King
5. 12. 2008 05:43
Re: Klasika
Jinak ještě drobnůstka: kdysi jsme jeli projet prius a CV. Město bylo o 0,5 l lepší pro Prius, ale v kombiprovozu jsem byl s CV nejen rychlejší asi o 3 min, ale i o 0,2 l lepší než Prius. Byla to trasa Plzeň - Rakovník. A to kámoš tehdy Pria už nějaký čas jezdil (koupil si to kdysi za těch 900, cvok. >:D Tím nechci říct, že je CV lepší, ale že to s ním tak zlé není. :-)
Avatar - King
5. 12. 2008 05:37
Re: Klasika
Samotného mě to překvapilo, uvidíme. ;-)

Ne, to jsou zkušenosti z reálného provozu, papírově je tam jen pár desetinek. :-)