Honda zredukuje množství vzácných prvků v hybridech
Automobilka Honda oznámila další krůček ve vývoji hybridních systémů, tentokrát ale nejde o pokrok v oblasti akumulátorů, o nichž se mluví nejčastěji. Japonská automobilka se podívala i na elektromotor jednoho ze svých hybridních systémů SH i-DCD (Sport Hybrid intelligent Dual Clutch Drive) pro malé vozy a představila poměrně zásadní inovaci.
Neodymové magnety elektromotoru už nyní nebudou muset být obohaceny o vzácné kovy dysprosium a (nebo) terbium, které byly dosud nutné kvůli požadavkům na odolnost materiálu proti horku. Honda ve spolupráci s firmou Daido Steel vyvinula techniku "horké deformace", díky níž se neodymové magnety bez zmíněných prvků obejdou.
Inovace má hned několik výhod. Zmíněné prvky jsou drahé, téměř výhradním vývozcem je Čína, což není zrovna nejjistější obchodní partner a v dalších letech se očekává dramatický nárůst poptávky po nich (až 14 % ročně). Nové deformované neodymové magnety jsou o 10 % levnější a o 8 % lehčí, což neškodí.
Prvním hybridem s novým elektromotorem bude nová generace minivanu Freed, jenž v Japonsku půjde do prodeje koncem letošního roku. V galerii jsou snímky současné generace freedu.