Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda má nový hybridní systém Sport Hybrid i-DCD

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Honda neustává ve vývoji hybridních aut. Její nové ústrojí by mělo eventuálně v budoucnu nahradit současné IMA.

Systém dostal název Sport-Hybrid i-DCD. Zkratka znamená „Intelligent Dual Clutch Drive“. Ano, součástí pohonného ústrojí je sedmistupňová dvouspojková převodovka. Ale hlavní komponenty tvoří též dvě pohonné jednotky: zážehový čtyřválec objemu 1,5 l s Atkinsonovým cyklem a elektromotor, který zároveň zastává funkci generátoru. Nezapomínejme na lithium-iontové baterie, které našly své místo vzadu nad nápravou.

Honda zkouší takto vybavený prototyp malého Fitu. Ten zvládá i jízdu jen čistě na elektřinu do rychlosti 70 km/h a pětikilometrové vzdálenosti. Stávající poměrně rozšířený IMA (Integrated Motor Assist) se v současnosti nachází v nedávno modernizovaném kupé CR-Z, malém Jazzu (mimo Evropu zmíněný Fit), modelu Insight a tříprostorovém Civicu, který se prodává v Severní Americe a jeho vzhledová modernizace je na spadnutí.

V této oblasti velmi agilní Honda ve velmi krátké době představuje už třetí hybridní systém. Prvním byl Sport Hybrid i-MMD s možností dobíjení vozu z běžné elektrické zásuvky (plug-in) pro sedany Accord. Ty se začnou za mořem nabízet příští rok, v Evropě kromě Ruska se nejspíš nový Accord deváté generace neobjeví vůbec.

Druhým je Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling-All Wheel Drive) se dvěma elektromotory. Ten je vhodný pro luxusní vozy a objeví se také v kombinaci s vidlicovým šestiválcem VTEC pod kabátkem chystané sériové podoby supersportu NSX.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - Dinar
15. 11. 2012 08:04
Re: i-DCD
Jak dvojspojka, do sporťáku, do hondy?? To není možné, takový úpadek... A ještě čtu, že teď bude CR-Z mnohem zajímavější auto. >:D >:D Zvláštní, do teď jsem se dozvídal, že je to nejlepší malý sporťák, a právě proto, že je to hybrid s manuálem. Dvojspojky mají přece jen nezajímavá pola gti a jiné šunky. >:-[] Ale, ne, sorry, chápu, musí to být teď pro vás, chlapce s Hologramy na čele, těžké období, tříválcová turba, dvojspojky... ;-)
Avatar - TeeJay
14. 11. 2012 16:50
Re: i-DCD
Mně jsou hybridy sympatické už od počátku a to i přes počáteční trošku doskutabilní výsledky. Akorát s tím Atkinsonem si nejsem úplně jistý, mám pocit, že právě kvůli němu je motor 1.8 v Civicu takový nějaký tupý. Ale pochopitelně to s Atkinsonem vůbec nemusí souviset, uvidíme, až nějaký nový motor Earth Dreams přijde. :-) Ale v každém případě tohle I-DCD vypadá velmi slibně, jako všechny chystané hybrdní systémy Hondy. Vypadá to, že se Honda zbaví stigmatu, že je v hybridech až druhá. Pokud se jim tedy povede to dostat do správných aut.
14. 11. 2012 10:03
Re: i-DCD
:yes:
Avatar - Choochoo
14. 11. 2012 09:16
Re: i-DCD
i ta spotřeba by mela klesnout s Atkinsonem. Jsem rad ze bude skoro v kazdem motoru. U hybridu by ta spotreba pak mela byt hodne dobra ;-) :yes: Zacinaj se mi ty hybridy libit cim dal vice >:D
Avatar - King
14. 11. 2012 08:43
i-DCD
Kombinace dvouspojky a hybridu vypadá velmi slibně, stejně jako avizované prodloužení EV dojezdu. To znamená, že by hybrid měl mít výrazně silnější elektromotor a tím pádem více síly, což s výkonnějším motorem 1.5 udělá z CR-Z mnohem zajímavější auto. :-) :yes: