Honda má nový hybridní systém Sport Hybrid i-DCD
Systém dostal název Sport-Hybrid i-DCD. Zkratka znamená „Intelligent Dual Clutch Drive“. Ano, součástí pohonného ústrojí je sedmistupňová dvouspojková převodovka. Ale hlavní komponenty tvoří též dvě pohonné jednotky: zážehový čtyřválec objemu 1,5 l s Atkinsonovým cyklem a elektromotor, který zároveň zastává funkci generátoru. Nezapomínejme na lithium-iontové baterie, které našly své místo vzadu nad nápravou.
Honda zkouší takto vybavený prototyp malého Fitu. Ten zvládá i jízdu jen čistě na elektřinu do rychlosti 70 km/h a pětikilometrové vzdálenosti. Stávající poměrně rozšířený IMA (Integrated Motor Assist) se v současnosti nachází v nedávno modernizovaném kupé CR-Z, malém Jazzu (mimo Evropu zmíněný Fit), modelu Insight a tříprostorovém Civicu, který se prodává v Severní Americe a jeho vzhledová modernizace je na spadnutí.
V této oblasti velmi agilní Honda ve velmi krátké době představuje už třetí hybridní systém. Prvním byl Sport Hybrid i-MMD s možností dobíjení vozu z běžné elektrické zásuvky (plug-in) pro sedany Accord. Ty se začnou za mořem nabízet příští rok, v Evropě kromě Ruska se nejspíš nový Accord deváté generace neobjeví vůbec.
Druhým je Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling-All Wheel Drive) se dvěma elektromotory. Ten je vhodný pro luxusní vozy a objeví se také v kombinaci s vidlicovým šestiválcem VTEC pod kabátkem chystané sériové podoby supersportu NSX.