Husqvarna STR 650 CRC: švédsko-italský motard
Husqvarna, spolu s Cagivou, už pár let patří do skupiny MV Agusta Group a díky tomuto spojení se na designu a úpravě prototypu supermota STR 650 CRC podílel i známý návrhář Massimo Tamburini, za kterým stojí takové ikony motocyklového světa, jako je např. Ducati 916 nebo MV Agusta F4.
Opticky působí motocykl velmi odlehčeným dojmem a pohled do technických tabulek na suchou hmotnost 132 kg tento pocit pouze potvrdí. Kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 650 cm3 má karburátor Keihin a díky modernímu výfukovému systému splňuje emisní normy Euro 3. Výkonové parametry výrobce bohužel nezveřejnil.
Na hliníkovém rámu jsou špičkové komponenty. O odpružení se stará přední upside-down vidlice Marzocchi s průměrem trubek 50 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém pochází z dílny společnosti Brembo, vpředu je kotouč o průměru 320 mm, zadní menší kotouč má 220 mm. O kontakt s asfaltem se starají 17palcová kola s drátkovým výpletem a pneumatikami o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.
Husqvarna na svém prototypu STR 650 CRC předesílá, jakým směrem by se mohla tato švédská značka v budoucích letech ubírat. Musím uznat, že se mi tento motard velmi líbil a potěšilo by mne, kdyby se co nejdříve ukázala i sériová verze.