Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
ix-onic
ix-onic
ix-onic
ix-onic
33 Fotogalerie

Hyundai ix-onic v Ženevě 2009

Pro 79. ročník autosalonu v Ženevě si automobilka Hyundai připravila světovou premiéru konceptu ix-onic, představujícího nový pohled designérů značky na kompaktní SUV a předskokana chystanému modelu ix35 – nástupci dnešního Tucsonu

Pro 79. ročník autosalonu v Ženevě si automobilka Hyundai připravila světovou premiéru konceptu ix-onic, představujícího nový pohled designérů značky na kompaktní SUV a předskokana chystanému modelu ix35 – nástupci dnešního Tucsonu.

Design tohoto konceptu je dílem týmu designérů společnosti Hyundai, pracujících v německém Rüsselsheimu. Ti podle tiskových materiálů Hyundaie vidí ix-onic jako „městského nomáda, vůz kontrastů ve světě plném kontrastů“.

Automobil má karoserii dlouhou 4400 mm, širokou 1850 mm a vysokou 1650 mm. Tým designérů se snažil spojit lehkou elegantní a sportovní horní část karoserie s postranními liniemi obeplouvajícími přední i zadní podběhy kol až k pěvně posazené spodní části karoserie tak, že postoj studie působí sebejistým dojmem.

Přídi vozu dominuje šestihranná maska chladiče společně s hlavními světlomety vybavenými světly pro denní svícení ze světelných diod, která se zasouvají směrem dolů kdykoli jsou zapnuta tlumená světla.

Boční profil připomíná v současnosti asi největší chloubu značky – model i30 – i když ve zvýšené formě crossoveru. Grafika bočních oken je ale jednoznačným odkazem.

Na zádi konceptu mají zaujmout vysoko umístěná zadní světla a především zadní okno, které Hyundai navrhl a vyrobil v úzké spolupráci s firmou QarmaQ-partner SABIC Innovative Plastics. Designéři tak mohli dát zadnímu oknu trojrozměrnější tvar díky užití plastu Lexan místo konvenčního skla.

Na každé straně zadního okna se nacházejí vertikální spoilery, zmenšující aerodynamický odpor a horní část okna nabízí silně konkávní tvar, což umožňuje integrovat v něm střešní spoiler. Zasklení „Exatec“ bylo použito i k včlenění třetího brzdového světla do horní části zadního okna.

Interiér má působit na první pohled sportovním dojmem, k čemuž přispívá jeho design i světlé čalounění kůží krémové barvy. Má zde najít prostor pět cestujících.

K pohonu konceptu ix-onic slouží čtyřválcový benzínový motor 1,6 GDi s turbodmychadlem o výkonu 125 kW (170 k). Pohonná jednotka se systémem ISG (Idle Stop & Go), spolupracuje s šestirychlostní dvouspojkovou převodovkou a inteligentním systémem pohonu 4×4.

Ondřej Pavlůsek