Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Nuvis: Zapomeňte na SUV, přicházejí ladné crossovery

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Autosalon v New Yorku si vybrala korejská automobilka Hyundai pro odhalení konceptu Nuvis, představujícího crossover pro čtyři cestující s hybridním pohonným ústrojím.

Hyundai Nuvis je v pořadí jedenáctým konceptem kalifornského designérského centra automobilky a má představovat zástupce nové generace crossoverů.

Karoserie čtyřmístného vozu zaujme tvarováním poměrně masivní přídě s modrým překrytím hlavním světlometů. Na bocích jsou rozměrná ničím nedělená okna, která jsou součástí vzhůru výklopných dveří. Záď je rozdělena do dvou polovin, z nichž tu spodní představuje rozměrný nárazník a tu horní víko zavazadlového prostoru, jehož součástí je poměrně nízké zadní okno a zadní svítilny.

Přístup do interiéru umožňují již zmiňované vzhůru výklopné dveře, po jejichž otevření vznikne extrémně dlouhý i vysoký vstupní otvor k čtveřici samostatných sedadel. Na výrobu futuristicky tvarované palubní desky, středové konzoly, výplní dveří a sedadel je využito recyklovaných materiálů.

K pohonu konceptu slouží systém Hybrid Blue Drive, využívající zážehový čtyřválec Theta II o objemu 2,4 l ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou a elektromotorem o výkonu 30 kW a točivém momentu 205 Nm. Tento systém o výkonu 168 kW (228 k) umožňuje pohyb vozu za využití pouze spalovacího motoru nebo jen elektromotoru a v případě potřeby obou společně. Energii elektromotoru dodávají lithiové akumulátory s kapacitou 5,3 Ah, které se dobíjejí ze sítě s napětím 270 V nebo částečně za jízdy prostřednictvím rekuperace brzdné energie.

Hyundai Nuvis má celkovou délku 4783 mm, šířku 1971 mm a výšku 1659 mm. Čtyřmístný crossover se pohybuje na 22palcových kolech a má pohotovostní hmotnost 1542 kg. Automobilka Hyundai tímto konceptem naznačuje směr, kterým se bude ubírat design i technika budoucích modelů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Avatar - Ada je zase tady
12. 4. 2009 09:09
Hyundai Teeno
Aneb suplik pro teenagery... Zajimavy koncept za malo penez. Takovy francouzsky styl - navrch huj, vespod rozpaky. :*)
Avatar - pelikoš
10. 4. 2009 20:27
Re: Nebudu komentovat...
nech ho ,je to demagog..ještě bych tam přidal INFINITI a co nissan qazana
10. 4. 2009 20:11
DOSIROKA
Hyundai je v mainstreamu skutecnym mistrem. Tak sirokou nabidku nenabidne zadny z konkurentu. Od zdi ke zdi ma sveho zastupce uspesne v kazdem segmentu. Pristup automobilky je prikladny, Hyundai si na poli kvality a spolehlivosti drzi predni mista.
10. 4. 2009 16:17
Pro hyundobsedanty
Přidávám pár fotek z Jalopniku [odkaz] Celkem trefně poznámenávají, že Hyundai má skvělou tradici konceptů, které nikdy nedorazily na silnici - nicméně s těmi křídlatými dveřmi si fakt dali vývojáři práci. Jestli jsem správně četl zdroje, tak tenhle koncept je dílem blíže nepojmenované mladé party v design centru Hyundai America. Jistěže se Hyundai snaží dát do placu něco víc pro mládež než zrovna Genesis nebo Equus (vypadá to, že ho té Ameriky přecejen na trh dají).
Zbývá tady pár otázek: kupé Genesis se prodává nad očekávání výborně krize nekrize a Hyndai navíc chystá zcela reálně uvedení lidového kupátka na bázi Velosteru jako náhradu za Tiburon/Coupe. Takže si připadné umístění Nuvisu bude muset uvážit. Další otazník je už oficiálně potvrzený příchod nově nakoupeného Philipa Zaka od GM jako šéfa designu Hyundai America. Jistě se od něj očekává, že dá svou lajnu. No a další věc k úvaze je, že hybridní technologii, na kterou je stavěný Nuvis, uvede Hyundai na trh myslím 2010 v Sonatě - a teprve pak se ukáže, jak s ní pochodí na trhu a jak se mezitím vyvinou preference zrovna na americkém trhu. Třeba tam do té doby budou všichni jezdit v Upu! :-)
Avatar - delphino
10. 4. 2009 16:02
design konceptu
tak snad se to podaří vložit z jiné ip...

Myslím ,že svými koncepty přebírá Hyundai taktovku od Mazdy. Neberte to doslovně, protože každý dělá koncepty jinak a nejde pak plně porovnat.
Někdo ukazuje koncepty toho co opravdu bude, jen se to poladí (VW group), z trošku přehnaného tvaru, někdo udělá koncept na kterém ukáže jen pár detailů, které může použít (často PSA), a někdo koncepty aut, který prostě nebudou použitý, ale berou se jako ukázka kreativity designérů a počáteční půda k hraní si s tvary které osekají sníží cenovou náročnost tolikrát dokola, že vznikne sériový model ve kterém pravděpodobně běžný člověk neuvidí nic co by spojovalo první koncept s výsledkem. A právě tou poslední skupinou se zaobírám ve svém příspěvku.
Je dost zajimavé, že Hyundai, která se v běžném životě snaží zaujmout davy a tím pádem jde nekontroverzním, ale bohužel i nudným designem přilákat všechny možné klienty předvádí tak elegantní koncepty, které bych v rámci Hyundai-Kia viděl spíš u Kie, která má o něco "svižnější" design.