Hyundai v Paříži 2008
Evropskou premiéru zde má velké SUV iX55 a také modely Genesis a Genesis Coupé, které jsou určeny prozatím pouze pro jihokorejský a severoamerický trh. Své místo na stánku má také koncept Santa Fe Hybrid.
Hyundai i20
Když odborníci před pár lety odhadovali, že korejské automobilky poměrně rychle srovnají krok s evropskou japonskou konkurencí, moc se tomu nevěřilo. Jenže my se právě teď do této éry dostáváme – podívejte se třeba na koncern Hyundai/Kia. Jejich Picanto, i10, Cee´d a i30 už představují ve svých kategoriích slušný standard. A nyní nastal čas vrhnout se i do segmentu B. Tam bude působit nástupce Getze - Hyundai i20.
Design hatchbacku vznikl v německém designcentru značky a přestože byste možná sem-tam mohli najít nějakou podobnost s konkurencí, vůz rozhodně má svoji vlastní identitu. Ba co víc, působí moderním dojmem a opravdu mu to sluší. Také palubní deska se oprostila od jednoduchých linií a co se vzhledu týče, nelze jí nic vytknout. Standardem se stal dvouose stavitelný volant, což výrazně zlepšilo pozici, přestože posaz patří i nadále spíš k těm vyšším. Sedadla jsou příjemně tuhá, kdovíjaké boční vedení však nemají, tloušťka věnce volantu patří spíš k těm menším, nejde však o nic zásadního.
Pro pohon novinky bylo určeno hned sedm(!) motorů – tři zážehové a čtyři vznětové. Benzinový motor o objemu 1,2 l má výkon 57 kW (77 k), čtrnáctistovka disponuje 74 kW (101 k) a šestnáctistovka dostala do vínku slušných 93 kW (126 k). Všechny motory dostanou standardně manuální pětistupňové převodovky, dvojice výkonnějších těž na přání čtyřstupňový automat. Turbodiesel o objemu 1,4 l existuje ve dvou výkonových verzích – s 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k) a bude zkombinován s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou. Šestnáctistovka se objeví ve verzích s 85 kW (115 k), respektive 94 kW (128 k) a šestistupňovou manuální převodovkou.
Začátkem roku 2009 se objeví i sportovnější třídveřová verze.
Hyundai i20 Blue
Od sériového provedení se koncept i20 Blue na první pohled prakticky neliší, ale ve skutečnosti má upravenou aerodynamiku. Světlá výška vozu je snížena o 15 mm a celá spodní část vozu je zakryta. Lehké změny jsou i na přední části vozu. Malý hatchback se pohybuje na pneumatikách Michelin Energy s nízkým valivým odporem.
Pod kapotou konceptu pracuje přeplňovaný vznětový motor 1.4 CRDi s výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 220 Nm. Pohonná jednotka spolupracuje s upravenou šestistupňovou manuální převodovkou. K snížení spotřeby přispívá také systém ISG, vypínající a startující motor při stání na křižovatce nebo v koloně.
Oproti srovnatelnému standardnímu provedení modelu i20 má verze Blue dosahovat o 15 procent nižších emisí CO2 s hodnotou 99 g/km a analogicky má být nižší i spotřeba paliva, která má v kombinovaném provozu dosahovat hodnoty 3,75 litru nafty na 100 km. K dosažení rychlosti 100 km/h potřebuje koncept 13,0 s a jeho maximální rychlost je 176 km/h.
Hyundai iX55
Pilířem prodejů Hyundaie v Evropě jsou bezpochyby vozy kategorie SUV. Tucson i Santa Fe se prodávají výborně, nyní se však rodinka ještě rozroste směrem vzhůru – do Evropy se chystá americké SUV Veracruz, pro nás přejmenované na ix55. Dle našeho názoru je tento model po stránce designu až příliš americký a Evropanovo oko na něm asi příliš zálibně nespočine.
Sedmimístný automobil dokáže po složení sedadel třetí řady nabídnout zavazadlový prostor o objemu 598 litrů a ještě více prostoru nabízí po složení sedadel druhé řady, kdy se objem zavazadlového prostoru zvětší na 2457 litrů.
Třílitrový motor V6 CRDi zkombinovaný se šestistupňovou automatickou převodovkou disponuje výkonem 176 kW (240 k) při 4000 ot./min. a točivým momentem 451 Nm v rozmezí 1750-3500 ot./min. Velké SUV s tímto motorem zvládne akcelerovat z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotřeba paliva se v kombinovaném provozu pohybuje na hodnotě 9,4 litru nafty na 100 km.
Santa Fe Blue Hybrid
Zatím pouze jako koncept, ale velmi blízký sériové produkci – to je hybridní verze SUV Santa Fe. Pohonné ústrojí tvoří benzinový čtyřválec 2,4 l spřažený se šestistupňovým automatem, jemuž pomáhá elektromotor o výkonu 30 kW a s točivým momentem 205 Nm. Kombinovaná spotřeba 6,2 l/100 km.
Součástí systému je i technologie samočinného vypínání motoru Start-Stop a zvláštností je, že Hyundai už počítá s použitím Li-Pol akumulátorů, které hybridní giganti Toyota a Honda zatím odmítají kvůli možným bezpečnostním rizikům. Prodej by měl být na prvních trzích zahájen v červenci 2009, do Evropy by se měl Hybrid dostat v první polovině roku 2010.
Hyundai Genesis a Genesis Coupé
Na pařížském autosalonu představuje korejská automobilka také modely řady Genesis, které jsou již nabízeny na domácím jihokorejském a severoamerickém trhu. V Evropě má být zatím teprve zkoumán zájem zákazníků. V Americe se nabízí se šestiválci 3,3 a 3,8 l a s osmiválcem 4,8 l kombinovaným s šestistupňovou automatickou převodovkou. Hlavními trumfy Genesise by měly být (krom osmiválce, pochopitelně) adaptivní xenonové světlomety, prestižní audiosouprava Lexicon a adaptivní tempomat. V interiéru jsou příjemné materiály a kvalitní kůže, ztvárnění palubní desky by ale mohlo být stylovější.