Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia také zvažuje roztomilé městské vozítko. Kvůli koronaviru může jít o nový fenomén

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 28. 5. 2020 • 22:38
73
7
Zobrazit náhledy (73)
Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami

Korejská automobilka chce své portfolio do budoucna rozšířit o maličký elektrický model určený do úzkých ulic města.

Dvoumístné elektrické přepravníky považují někteří za budoucnost městského cestování. Renault to už před lety zkusil s vozem Twizy, francouzský Citroën zase počátkem letošního roku zaujal atraktivním konceptem Ami. Ten co nevidět zamíří do sériové produkce a kromě kompaktních rozměrů se vyznačuje nízkou cenovkou 6000 eur, v přepočtu nějakých 162 tisíc korun.

Boom takových autíček má urychlit i aktuální pandemie koronaviru. Lidé se obávají cestování městskou hromadnou dopravou a raději se přepravují po vlastní ose. Registruje to také Kia, která by na trend mohla v příštích měsících reagovat nabídkou obdobného modelu.

„Lidé se chtějí cítit bezpečně. Viděli jsme to velmi jasně na průzkumu v Číně, který jsme udělali po vypuknutí pandemie. Zatímco před krizí cestovalo sólo 34 % respondentů, po vypuknutí už to bylo 65 %,“ vysvětluje Emilio Herrera. Kia tato data analyzuje a předpokládá se, že podobnou studii si nechá vypracovat také v Evropě. 

A pokud budou výsledky podobné, vedení značky naznačilo, že by mohlo vstoupit na trh malých městských minivozů, jakým je například Ami. Nahrává tomu i fakt, že koncern Hyundai/Kia se dříve v roce 2020 spojil se společností Canoo za účelem vývoje platformy pro malé elektromobily.

Pokud tedy na stavbu elektrického miniauta dojde, nejspíše bude stát na těchto základech, i když to zatím nikdo oficiálně nepotvrdil. A protože nejde o plnohodnotný vůz, jehož vývoj může trvat i několik let, lze předpokládat, že se novinka na trhu objeví zrychleně. Některé zdroje hovoří už o roku 2022, na to si ale ještě musíme počkat. Je pravděpodobné, že kromě soukromníků by novinka měla úspěch také u platforem pro sdílení městské mobility.

Náš test Renaultu Twizy Urban si můžete připomenout níže přiloženým videem. Uvidíte, jaký šok způsobil kolemjdoucím...

video

Související články

Témata
Avatar - beibej
28. 5. 2020 18:43
Všechno už tu bylo....
tohle taky a neuspělo. Vzpomeňte na Smart.
Tenhle pokus je navíc mimořádně hnusnej!
Avatar - xxc
28. 5. 2020 13:00
Re: Tohle je ta pravá ekologie
Preto je dôležitá regulácia, keď už niečo chce EÚ regulovať, nech dajú minimálnu požiadavku na 22 kW AC nabíjačku a nebudú tie autá blokovať pomalé nabíjačky hodiny.
Avatar - xxc
28. 5. 2020 12:58
Re: Tohle je ta pravá ekologie
Len aby to vedelo cestovať v pohode a nezavadzalo na ceste. Citigo má tiež zmysel, len to vie prebehnúť mestom aj 110 pri volnejších cestách. Tieto malé autá majú obmedzenie možno na 45 km/h.
Avatar - lyon667
28. 5. 2020 12:54
Re: Tohle je ta pravá ekologie
Bohužel naráží na stále stejný problém: ve městě není kde a jak nabíjet.
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2020 12:01
Re: Tohle je ta pravá ekologie
tak tomu měli dát otočné křeslo a mohlo by to jezdit na obě strany bez otáčení.
potom by stačila i řídítka. a mohlo by to být ještě levnější.
:-!
elektro-rikša-rejže

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku