Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sbohem, třídvířka! Prohlédněte si galerii kompaktů, o které jsme přišli, nebo ani nevznikly

Stanislav Kolman
Diskuze (30)

Třídveřové vozy se v posledních letech staly okrajovou záležitostí. Tak jsme si pár zástupců nižší střední třídy nechali vytvořit alespoň virtuálně.

Když náš dvorní grafik Honza Lušovský přišel s nápadem, že by nám nakreslil galerii kompaktů nižší střední třídy v třídveřových provedeních, marně jsem přemýšlel, kdy jsem takové auto řídil naposledy. Nakonec jsem se dopátral dubna 2018 a krátkého svezení v okolí Málagy s třídveřovým Golfem GTI. Od té doby, pokud mě paměť neklame, nic.

Třídvířka nižší střední jsou dnes okrajovou záležitostí. Vyznačovala se lepší torzní tuhostí, sportovnějším vzhledem a většinou i příznivější cenou. Měla ale pochopitelně i své nevýhody - horší nastupování na zadní sedačky, náročnější manipulace s dětskou autosedačkou a nutný větší prostor pro otevřené dveře. I proto zákazníci mnohem raději sáhli po o něco dražší, avšak značně praktičtější pětidveřové variantě.

Honza se tedy pustil do práce a nabídku dnešních kompaktů rozšířil alespoň virtuálně. Celkem jde o patnáct kousků, které si můžete prohlédnout ze předního i zadního pohledu. Měnila se pouze boční část, ostatně tak by k tomu většina výrobců i přistoupila. Hlavně co nejmenší náklady.

Plejáda aut čítá například Škodu Scala, Mazdu 3, Renault Mégane či horké noviny v podobě nových generací Volkswagenu Golf a Seatu Leon. Který z vytvořených vozů byste dnes v nabídce ocenili nejvíce?

Stanislav Kolman
Diskuze (30)

Doporučujeme

Avatar - Avanti
19. 5. 2020 15:54
Re: Trojdvířka
Áno, je to taký sťahovák, ale imponuje vo mne osobne staré elegantné trojdveráky s veľkými zadnými oknami - preženiem to trochu príkladom - Fiat Punto I. alebo Tipo (3dv), Honda HR-V a podobne, kde masívne predné dvere nie sú dominantou celej karosérie.
18. 5. 2020 22:01
Mezi těmi návrhy je řada....
...velmi pěkných aut, jenom bych řekl, že v některých případech to chtělo ty boční dveře ještě o trochu víc protáhnout.
Každopádně se mi moc líbí 3dv. Tipo, ale i kdyby bylo v nabídce, stejně bych dal přednost 5dvířku. A takto to prostě v posledních letech má naprostá většina zákazníků, takže je naprosto logické, že automobilky 3dv. hatchbacky postupně zařízly. Úplně stejně by měl fungovat trh i v případě elektropleček, ale tady je bohužel tržní princip hnusně znásilněn bruselkými byrokraty! :-( :-( :-( :no:
18. 5. 2020 21:54
Re: dveře
Přesně tak, stavební normy na garážová a parkovací stání měly být už dávno změněny k větším rozměrům!!! :-( :'-( ;-\
18. 5. 2020 21:53
Re: Než neforemná scala,
Superpětka byla jedinečná v tom, že 5dv. mělo delší rozvor, než 3dv. Pak už s tímto logickým řešením přišla pouze končící generace Leonu, ale tam byl ten rozdíl mnohem menší.
18. 5. 2020 18:20
Re: Než neforemná scala,
Super 5 jsem vlastnil a ačkoliv to bylo na svou dobu jízdně hodně zábavné auto, tak zrovna jenom 3 dveře mě na tom vadily nejvíc a od té doby žádné třidvířko nechci a může vypadat sebelépe. Nicméně dodnes lituji, že jsem ho prodal, protože by to dnes byl zajímavý veterán.