Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sbohem, třídvířka! Prohlédněte si galerii kompaktů, o které jsme přišli, nebo ani nevznikly

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 18. 5. 2020 • 07:34
31
30
Zobrazit náhledy (31)
Fiat Tipo Fiat Tipo Ford Focus Ford Focus Hyundai i30 Hyundai i30 Kia Ceed Kia Ceed Mazda3 Mazda3 Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Opel Astra Opel Astra Peugeot 308 Peugeot 308 Renault Megane Renault Megane Seat Leon Seat Leon Škoda Scala Škoda Scala Toyota Corolla Toyota Corolla Volkswagen Golf Volkswagen Golf

Třídveřové vozy se v posledních letech staly okrajovou záležitostí. Tak jsme si pár zástupců nižší střední třídy nechali vytvořit alespoň virtuálně.

Když náš dvorní grafik Honza Lušovský přišel s nápadem, že by nám nakreslil galerii kompaktů nižší střední třídy v třídveřových provedeních, marně jsem přemýšlel, kdy jsem takové auto řídil naposledy. Nakonec jsem se dopátral dubna 2018 a krátkého svezení v okolí Málagy s třídveřovým Golfem GTI. Od té doby, pokud mě paměť neklame, nic.

Třídvířka nižší střední jsou dnes okrajovou záležitostí. Vyznačovala se lepší torzní tuhostí, sportovnějším vzhledem a většinou i příznivější cenou. Měla ale pochopitelně i své nevýhody - horší nastupování na zadní sedačky, náročnější manipulace s dětskou autosedačkou a nutný větší prostor pro otevřené dveře. I proto zákazníci mnohem raději sáhli po o něco dražší, avšak značně praktičtější pětidveřové variantě.

Honza se tedy pustil do práce a nabídku dnešních kompaktů rozšířil alespoň virtuálně. Celkem jde o patnáct kousků, které si můžete prohlédnout ze předního i zadního pohledu. Měnila se pouze boční část, ostatně tak by k tomu většina výrobců i přistoupila. Hlavně co nejmenší náklady.

Plejáda aut čítá například Škodu Scala, Mazdu 3, Renault Mégane či horké noviny v podobě nových generací Volkswagenu Golf a Seatu Leon. Který z vytvořených vozů byste dnes v nabídce ocenili nejvíce?

Související články

Témata
Avatar - Avanti
19. 5. 2020 15:54
Re: Trojdvířka
Áno, je to taký sťahovák, ale imponuje vo mne osobne staré elegantné trojdveráky s veľkými zadnými oknami - preženiem to trochu príkladom - Fiat Punto I. alebo Tipo (3dv), Honda HR-V a podobne, kde masívne predné dvere nie sú dominantou celej karosérie.
18. 5. 2020 22:01
Mezi těmi návrhy je řada....
...velmi pěkných aut, jenom bych řekl, že v některých případech to chtělo ty boční dveře ještě o trochu víc protáhnout.
Každopádně se mi moc líbí 3dv. Tipo, ale i kdyby bylo v nabídce, stejně bych dal přednost 5dvířku. A takto to prostě v posledních letech má naprostá většina zákazníků, takže je naprosto logické, že automobilky 3dv. hatchbacky postupně zařízly. Úplně stejně by měl fungovat trh i v případě elektropleček, ale tady je bohužel tržní princip hnusně znásilněn bruselkými byrokraty! :-( :-( :-( :no:
18. 5. 2020 21:54
Re: dveře
Přesně tak, stavební normy na garážová a parkovací stání měly být už dávno změněny k větším rozměrům!!! :-( :'-( ;-\
18. 5. 2020 21:53
Re: Než neforemná scala,
Superpětka byla jedinečná v tom, že 5dv. mělo delší rozvor, než 3dv. Pak už s tímto logickým řešením přišla pouze končící generace Leonu, ale tam byl ten rozdíl mnohem menší.
18. 5. 2020 18:20
Re: Než neforemná scala,
Super 5 jsem vlastnil a ačkoliv to bylo na svou dobu jízdně hodně zábavné auto, tak zrovna jenom 3 dveře mě na tom vadily nejvíc a od té doby žádné třidvířko nechci a může vypadat sebelépe. Nicméně dodnes lituji, že jsem ho prodal, protože by to dnes byl zajímavý veterán.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku