Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marcos TSO: Další britský zloděj dechu

Marcos
Marcos
Marcos
Marcos
4 Fotogalerie
Diskuze (4)
Na autosalonu Sunday Times Motor Show v anglickém Birminghamu se představil nový výkonný roadster od anglického maloproducenta.


Marcos - jeden z mnoha malých, ale vitálních anglických producentů sportovních aut, známý z minulosti mj. karoseriemi stavěnými z ušlechtilých dřev, představil další klasický roadster, postavený podle oblíbeného receptu "smíchej malou a lehkou karoserii s velkým a výkonným americkým osmiválcem a vymysli tomu jméno", zpopularizovaného legendárním AC Cobra. Do karoserie od Damiana McTaggarta, "půjčeného" od konkurenčního TVR, pro které stvořil klenoty Cerbera, Tuscan a T350, zamontovali podvozek od nejpovolanějšího z povolaných, proslulého výrobce podvozkových komponentů, užívaných špičkovými týmy ve WRC, Prodrive. Mimochodem, na stejném místě a ve stejný čas obě firmy oznámily uzavření strategického partnerství, v rámci kterého Marcos přesunul výrobu do komplexu v Kenilworthu, patřícího i s přilehlou 2,4 km dlouhou testovací tratí Prodrivu.

A do třetice to nejdůležitější - o dostatek síly pro každou špatnost se stará hlniníkový vidlicový osmiválec 5,7 l, původem z Corvetty, ve dvou výkonových verzích. Základní provedení disponuje 17" koly, pětistupňovou převodovkou a výkonem 257 kW, silnější, pojmenované "po americku" R/T, má na zadní nápravě o jeden palec větší disky, o jeden převodový stupeň více, přitvrzený podvozek a zejména o 37 kW více díky upravenému sání a vačkovým hřídelím. Zrychlení 0 - 96 km/h se odehraje za 4 s a na 160 km/h za 9 s.

Vstoupit do diskuze (4)