Chladnička, domácí kino i křeslo pod kapotou: Dostupná novinka láká na komfort
Konkurence na domácím trhu je silná a tak se čínské značky předbíhají v nabídce komfortní výbavy. O krok dál to posouvá Onvo L90, ve kterém si už můžete připadat jako v menším bytě.
Čínská automobilka Nio je dnes jednou z nejznámějších značek elektromobilů z Říše středu. Zaujala třeba tím, že jako první úspěšně rozjela službu výměny baterií ve speciálních stanicích. Kromě domovského trhu je aktivní i v Evropě, kde má také svou malou síť výměnných stanic. Příští rok se její vozy začnou oficiálně prodávat i v Česku, kam přijde zatím hlavní značka Nio a nová Firefly. Kromě toho má doma automobilka také třetí značku Onvo, která vyrábí dostupnější vozy než prémiové Nio. Onvo má do Evropy zamířit také, a to už brzy, možná se zde ale bude prodávat s logy Nia.
Dosud mělo Onvo jeden model, SUV L60, velikostně konkurující třeba Tesle Model Y. Prodeje však poněkud zaostaly za očekáváním, a kvůli nepříliš povedenému startu byl odvolán i šéf značky Onvo. Hodně si automobilka slibuje od novinky L90, která je podle čínských médií možná tím nejdůležitějším modelem Nia současnosti. Jeho vzhled je už dávno známý, a mohli jsme si jej i osobně prohlédnout na autosalonu v Šanghaji. Tam se chlubil zejména obrovským předním kufrem, o technice ale moc známo nebylo. To se změnilo po oficiálním uvedení na konci července.
Onvo L90 je s délkou 5145 mm už opravdu velkým SUV, přesto se chlubí koeficientem aerodynamického odporu jen 0,25. Sedmimístný vůz nabídne až prémiově působící kabinu, ve které se našlo místo i na 8,86-litrovou lednici, která chladí i když je auto vypnuté. Přední opěradla lze sklopit do roviny, takže se ve voze dá i spát. Nebo sledovat filmy, protože ve výbavě může být u stropu uchycený displej s 17,3" a rozlišením 3K. Velkým marketingovým tahákem je i přední kufr s objemem 240 litrů, do kterého Onvo nabízí i čalounění, díky kterému poslouží jako křeslo. V sedmimístné konfiguraci má zadní kufr objem 460 litrů.
Novinka využívá 900V platformu, stejně jako vlajková loď Nio ET9. Zadní motor typu PMSM má výkon 340 kW, a auto s ním zrychlí na stovku za 5,9 sekundy. Čtyřkolka přidává asynchronní motor s externím buzením na přední nápravu s výkonem 100 kW. Tato verze na stovku zrychlí za 4,7 sekundy. Obě využívají stejnou baterii o kapacitě 85 kWh; dojezd je 605 km pro verzi s pohonem zadních kol a 570 km pro čtyřkolku, avšak v čínském cyklu CLTC. Baterie je výměnná, stejně jako u všech ostatních modelů Nia.
Na čínském trhu je vůz dostupný v šestimístné nebo sedmimístné konfiguraci, která se liší sedačkami ve druhé řadě – možnosti jsou 2+2+2 nebo 2+3+2. Základ vyjde na 265.800 yuanů, tedy asi 793.000 Kč, ve verzi s vlastní baterií. V nabídce je totiž také možnost pronájmu, která zaručuje přístup do systému výměny baterií. V tom případě L90 startuje na ceně v přepočtu 536.000 Kč, platí se ale měsíční poplatek (asi 2650 Kč) za pronájem baterie.
V Číně je o novinku zájem, první várka 10.000 kusů se totiž vyprodala už za tři hodiny od startu objednávek. Podobný úspěch by se automobilce hodil i v Evropě, kde roky vyloženě strádá. Od letošního ledna zde prodalo jen 364 aut, což je meziroční propad o 55,9 %. Letos může čísla vylepšit nový hatchback Firefly, jehož prodej v některých zemích západní Evropy právě startuje, za cenu v přepočtu 735.000 Kč.

Zdroj: Nio, zdroj foto: Nio, zdroj videa: Nio