Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malinká Honda e se dočká nástupce. N-One e: je Kei car pro Evropu

Honda N One
Honda Super EV Concept
Honda N-One
Honda N-One
31 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (1)

S vozy kategorie Kei se v Evropě běžně nesetkáváme, i když pár jich k nám už přišlo. Žádný ale nenesl logo Hondy, která je v produkci Kei nejúspěšnější. To se změní letos, kdy k nám zamíří nástupce úspěšné řady N-One.

První elektromobil Hondy v Evropě neměl moc úspěšnou ani dlouhou kariéru. Prodávat se začal v roce 2020 a zabalil to o čtyři roky později, ještě než stihl přijít první facelift. Nástupce už zamířil do populárnějšího segmentu SUV a nezůstane jen u jednoho modelu. Honda už delší dobu láká na originálně tvarované větší SUV a vůz, který značka označuje jako SUV, ačkoliv vypadá jako mix SUV a MPV.

Kromě toho se ale už několikrát ukázalo také zamaskované autíčko, které vypadá jako opravdový nástupce malého e. Honda Super EV Concept je sice vyšší, ale tvarem i přídí s kulatými světlomety prvotinu jasně připomíná. Zajímavé na tom je, že ačkoliv tvar napovídá příslušnost do exkluzivní japonské kategorie Kei, zjevně má jít o auto určené i pro export.

Malý hranatý zvýšený hatchback zaujme rozšířenými blatníky a podle Hondy má být novinka „vozem, který je zábava řídit.“ Na živo se poprvé ukázal na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, ačkoliv pod maskovací fólií. Ta maskuje detaily, ale tvar karoserie i přídi jsou zjevné. Auto v Británii pouze nestálo, zúčastnilo se i jízdy do vrchu.

Technické podrobnosti o novince Honda nezveřejnila, po představení prototypu v Goodwoodu ale přeci jen Japonci řekli trochu více. Elektrický prcek tvarově zjevně navazuje na Hondu N-One, jeden z nejprodávanějších vozů Kei v Japonsku. A nově zveřejněná upoutávka se jménem potvrzuje, že opravdu jde o elektrického nástupce.

Sériová verze se bude jmenovat N-One e: a představí se v září. Pravděpodobně tedy na výstavě IAA v Mnichově. Místo představení plus komentáře Hondy a globálním nasazením vozu dávají najevo, že se poprvé dočkáme Kei vozu Hondy i na našem trhu. Upoutávka také nepřidává žádné technické údaje, vidět jsou dva nabíjecí porty na přídi. Ty mohou být výsadou japonské verze, nabíjecí konektory AC a DC jsou tam totiž separátní, zatímco evropské DCC Combo 2 zvládá obě v jednom.

Video placeholder
Honda Super EV concept • Zdroj: Goodwood Road & Racing

Současný model N-One je spalovacím vozem s motorem o objemu 660 ccm a výkonem 43 kW. Kromě toho existuje i „ostrá“ verze RS, která posílila na 47 kW a dostala šestistupňovou manuální převodovku místo standardního CVT. Zajímavostí je, že jen 3 395 mm dlouhý hatchback je dostupný i s pohonem všech kol, jak je ve třídě Kei běžné.

:Zdroj: Autocar, zdroj foto: Honda, zdroj videa: Honda

Vstoupit do diskuze (1)