Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Design Challenge: jak by mohla vypadat Mazda 3 v roce 2018

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (38)
Automobilka Mazda vyhlásila pro uživatele internetové služby Facebook designérskou soutěž, jejímž zadáním byl návrh, jak by mohla vypadat Mazda 3 v roce 2018.

Účastníci této soutěže měli za úkol vytvořit skici své představy, jak by měla Mazda 3 v roce 2018 vypadat a připojit k nim popis o délce 150 slov. Vyhlášení výsledků probíhá u příležitosti právě začínajícího autosalonu v Los Angeles.

Vítězem se stala 21letá Mallory McMorrow ze South Bend, studující průmyslový design na University of Notre Dame. Její návrh má představovat praktický sportovní automobil pro každodenní použití, který poskytne radost z jízdy a přitom uveze čtveřici cestujících i jejich zavazadla. Autorka o svém návrhu říká, že má představovat pětidveřový automobil, který vám dovolí zapomenout, že vlastníte pětidveřový automobil.

Hlavní cenou pro vítězku je spolupráce s týmem designérů automobilky Mazda. S nimi vytvoří model svého návrhu v životní velikosti, který má být odhalen poslední den právě začínajícího autosalonu v Los Angeles. Mazda vítězce navíc poskytne ubytování a současnou Mazdu 3 po dobu jejího pobytu v Los Angeles při tvorbě modelu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (38)
Avatar - delphino
14. 11. 2007 16:54
Re: hmm
myslím, že kdyby to bylo opravdu jen o vědcích a vývojářích tak by se v tom snadno dalo jezdit už v roce 2010, ale marketing, a ještě více politka ekologie a ekonomie to nepřipustí dřív jak 2025... lidský mozej je vynalézavý když jde o vymýšlení užitečných věcí, ale "politický" mozek je velmy zkostnatělí a snaží se držet nejvíc toho co umí rozumí a nejlépe to už umí ovládat, protože co kdyby přišlo něco nového on to nezvlád a tak jej vyšouply od koryta.
jinak mě šlo o to, že sice nejsem uplně designer ale zajímám se o tenhle směr a přijde mi to jako první skica kdy si člověk ujasňuje křivky a výraz, pak by měl přijít další krok, kdy ladí proporce s výrazem, a pak spousty dalších, kdy se to doopravuje, pak ladí s realitou výroby a amrketingu než dojde finální design. No já si říkal, že tam mohlo projít něco co už má za sebou alespoň druhý krok. Viz třeba ta soutěž jak bude vypadat auto 2058 to byli špičkově provedené a dotažené designy konceptů...
Avatar - delphino
14. 11. 2007 16:47
Re: Pasažéři
tak to nevíš co říkáš. Už drahně dlouho se na designu učí ergonomie a spousta designérů má za sebou i technické vzdělání (viz VUT FSI a průmyslový design)
skici jsou jen pro navrhnutí křivek a ujasnění si základu, jenže tohle auto dostalo tak ty křivky ale ne proporce aspoň vzdáleně což je to co mě vadí, ale nevěřím tomu, že by se to neupravovalo dál. Jako první skica je to dobrý ale vadí mě že to nevyhrálo něco vyzrálejšího. (klidně to samé jen projíté dalšími stupni vývoje)
Avatar - GuitarsHero
14. 11. 2007 10:32
Re: MAZDOIDNÍ MAZDA
:yes:
14. 11. 2007 06:36
Re: na nic..
Sklapni, ty hlupák. Čo sa do neho stále navážaš, nemáš čo iné na práci, Daniel?
14. 11. 2007 06:25
Re: Pasažéři
Divím sa, že sa všetci trápite nad priestorom pre posádku, keď je to len skica, tvarová štúdia, ktorá s realitou nemá veľa spoločného, len naznačuje smer do budúcnosti...

Treba si uvedomiť najmä fakt, že mnohí dizajnéri (alebo tí, čo sa za nich považujú) sú iba umelci - nemajú ani šajn o stavbe auta, nevedia čo je deformačná zóna, bezpečnostná klietka, nič im nehovoria termíny ako výhľady, ergonómia, bezpečnosť a už vôbec nie materiály a technológia. Štúdia potom často vyzerá bombasticky, ale nereálne: cez primalé okná by nebolo nič vidieť, pre obrovské kolesá by bol problém do mini-interiéru vôbec nastúpiť, pruženie žiadne, lebo výrezy na kolesá sú skoro menšie ako samotné kolesá, do auta sa sotva vojde motor (niekedy ani to nie) a pri nehode doseká všetko čo mu príde do cesty ako kosačka, lebo ostrých hrán smerom von je tiež hromada.

Nemám rád "umenie pre umenie", kto chce navrhovať autá, by mal mať predstavu a vedomosti aj o ich stavbe a konštrukcii, lebo potom kreslí nezmysly...