Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz se zaměří na plug-in hybridy

Michal Fokt
Diskuze (14)
Prémiová německá automobilka chce do roku 2020 dostat průměr emisí pod 100 g oxidu uhličitého na kilometr. Dopomoci k tomu má široká nabídka plug-in hybridních modelů.

Po Toyotě další značkou, která si uvědomuje, že momentálně není dobré se zaměřovat na elektromobily, je Mercedes. Ten ale na rozdíl od Japonců vidí svou budoucnost trošku jinak, dá se říci méně... radikálně. Stuttgartská automobilka má v nabídce malá elektroauta B-Class Electric Drive a Smart ForTwo Electric Drive a s tímto stavem je vcelku spokojena.

Na elektromobily nezanevřela, nicméně připouští, že chybějící infrastruktura brání masivnějšímu rozšiřování EV a tento stav podle ní ještě nějaký čas potrvá. I přesto elektroauta v nabídce zůstanou, podle Mercedesu jejich doba teprve přijde, nicméně v průběhu následujících let má trojcípá hvězda jinou prioritu - plug-in hybridní modely.

Právě jejich rozšíření do různých modelových řad mají mít zásadní podíl na tom, že v roce 2020 bude mít Mercedes průměrné emise oxidu uhličitého na hranici 100 g/km. Průkopníky této nové filozofie budou PHEV verze modelů třídy C a třídy S, ale nabídka se bude podle šéfa vývoje Thomase Webera rozšiřovat i nadále, aniž by ovšem budoucí škálu modelů blíže specifikoval. Jisté každopádně je, že nová platforma MRA je navržena tak, aby mohla plug-in hybridní techniku nést.

Hybridní céčka s emisemi CO2 jen 99 g/km se má do výroby a prodeje dostat příští rok a totéž platí mimochodem též o kombíku třídy C s pohonem všech kol 4Matic.

Michal Fokt
Diskuze (14)
27. 5. 2014 23:25
Re: Přeloženo do lidského jazyka
pokud si koupis P85, tak mas dobijeni na jejich superchargerech zadarmo po celem svete, tedy i vsech evropskych ;-)
27. 5. 2014 21:34
Re: Přeloženo do lidského jazyka
Norsko som uviedol naschval pretoze tam su vytvorene podmienky na to aby sa ta technologia rozsirila aj ked teda s vyraznou podporou statu ktora je neudrzatelna. Celkovo ale bohuzial chybaju pre zakaznika fundamentalne veci ako spolocny standard pre nabijanie, tym padom je zatial cely koncept velmi daleko od masoveho rozsirenia z globalneho pohladu. Hybrid je logicky medzikrok. Ako sa bude technologia zlepsovat tak sa bude menit pomer medzi spalovacim a elektromotorom az to vyusti v jazdenie na cistu elektrinu. Otazka je ci ta elektrina bude dodavana z bateriek, palivovych clankov, solarnych panelov 80tej generacie??
27. 5. 2014 21:12
Re: Přeloženo do lidského jazyka
Ja som nepisal nic o poddimenzovanej sieti... 8-s
Iba som napisal, ze nieje vsade rovnaka situacia ako v Norsku. Co vsak v norsku zavazilo najviac boli vyhody dotovane statom a nabijanie zadarmo od tesly a inych spolocnosti. Kto by si za takych okolnosti Teslu nekupil? Ja by som bol prvy v rade.
27. 5. 2014 18:45
Re: Přeloženo do lidského jazyka
No ano. 10% v Tesle přesně vystihuje úsilí, s jakým mastodonti prosazují nové technologie - jedou na 10%. A to ještě je Marcedes jeden z těch progresivnějších.

:-) Až to bude jak jsi popsal, tak se nebudeme bavit o budoucnosti. To už bude přítomnost. Budeme se bavit tak leda o tom, že většina pozná budoucnost, až teprve když jim narazí do nosu. Když to převedeme na autoprůmysl, tak rozeznat budoucnost v okamžiku kdy ji už vidí každej, znamená být poslední.
27. 5. 2014 14:20
Re: Přeloženo do lidského jazyka
jo tak proto nekolikrat CR hrozil blackout z prebitku elektriny z okolnich statu, a nevsiml jsem si ze by CR mela hranice s Norskem >:D

tyhle nesmysly o spatne dimenzovane el.siti jsou jiz trapne, pritom staci 5 sekund na google a clovek najde opacne info primo od samotnych energetickych spolecnosti kde ukazuji modernizaci siti a zaroven celkovej pokles poptavky po silove elektrine ;-)

v CR je el. rozvodna sit dimenzovana cca na 4 nasobek toho co skutecne prenasi ;-)