Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid: Za tři na sto

Jan Mička
Diskuze (39)
Mercedes-Benz se rozhodl ukázat Japoncům, jak vyrábět hybridní vozy. Nová třída S 500 Plug-in Hybrid má kombinovaně spotřebovat jen 3,1 l/100 km a čistě elektricky ujede až 30 km.

Nová generace Mercedesu třídy S přichází jako první zástupce segmentu luxusních limuzín s plug-in hybridním systémem. Pohon zajišťuje spojení přeplňovaného třílitrového zážehového šestiválce a elektromotoru, lithium-iontový akumulátor je umístěn v zavazadlovém prostoru. Zásuvka pro dobíjení baterií z elektrické sítě našla místo pod pravým zadním světlem, což usnadňuje manipulaci. Hybridní třída S je na jedno nabití schopna ujet až 30 kilometrů zcela bez emisí. Pouze tím se však nevysvětluje ona „zázračná" kombinovaná spotřeba paliva.

Pro plug-in hybridní Mercedes-Benz třídy S byl vyvinut systém řízení spotřeby energie, který do posledního detailu využívá potenciál elektromotoru a akumulátoru. Vše je provázáno s informačním systémem Comand Online, který spolupracuje s navigačními daty v předstihu osmi kilometrů. Na tomto základě dokáže auto efektivně spotřebovávat kapacitu akumulátoru, řídit rekuperaci brzdné energie a také další procesy, pomáhající k co nejekologičtější jízdě. Je přitom jen na Vás, jaký průběh bude ekojízda mít. Na výběr je totiž z režimů Hybrid, E‑Mode, E-Save a Charge.

Systém rekuperace brzdné energie RBS zefektivňuje zpomalování vozu. V první fázi brzdění je totiž do procesu zapojen pouze elektromotor, který vrací energii do akumulátoru. Kotoučové brzdy přichází na řadu až později. Podle automobilky je průběh zcela neznatelný a zákazník by tudíž neměl poznat, co má deceleraci v danou chvíli na svědomí. Při dojíždění kolony nebo na křižovatku je spalovací motor v drtivé většině případů vypnut a nechává limuzínu elegantně doplachtit.

Podobně jako ostatní konkurenční hybridy má i třída S značný výkon. Zážehový motor poskytuje 245 kW a 480 N.m točivého momentu, elektromotor jej doplňuje dalšími osmdesáti kilowatty. Špatně na tom není ani jízdní dynamika – Esko akceleruje z 0-100 km/h za 5,5 vteřiny a má elektronicky omezenou rychlost na 250 km/h. Podle výrobce by měl vůz kombinovaně jezdit za 3,1 l/100 km, což je ekvivalentem produkce 69 gramů CO2 na ujetý kilometr.

S 500 Plug-in Hybrid však nebude jedinou benzíno-elektrickou verzí v nabídce. Zákazníci budou moci sáhnout i po modelu S 400 Hybrid, kterému však elektromotor pouze pomáhá k vyššímu výkonu. Čistě bezemisní jízdy se tedy nedočkáte. Mimo to přišla řada i na dosud zřídka používané spojení naftového agregátu a elektromotoru. Třída S 300 BlueTEC Hybrid má pod kapotou čtyřválec 2.2 litru s výkonem 150 kW, který doplňuje elektromotor o výkonu 20 kW.

Světové představení Mercedesu S 500 Plug-in Hybrid je plánováno na letošní frankfurtský autosalon. O dalších novinkách se dozvíte v naší speciální příloze.

Mercedes-Benz třídy S - technická data a české ceny
MotorS 500 Plug-in HybridS 500S 400 HybridS 300 BlueTEC HybridS 350 BlueTEC
PalivoBenzinBenzinBenzinNaftaNafta
Zdvihový objem [cm3]29984663349821432987
Válce/ventily6/48/46/44/46/4
Největší výkon spalovacího motoru[kW/min-1]245/5250335/5250225/6500150/4200190/3600
Největší toč. mom. spalovacího motoru[N.m/min-1]480/1400-4000700/1800-3500370/3500-5250500/1600-1800620/1600-2400
Nejvyšší výkon elektromotoru [kW]80-2020-
Nejvyšší toč. mom. elektromotoru [N.m]340-250250-
Max. rychlost [km/h]250250250240250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,54,86,87,66,8
Komb. spotřeba [l/100 km]3,18,66,34,45,5
Cena [Kč]-2.734.600,-2.232.450,--2.093.300,-
Cena long [Kč]-2.831.400,-2.389.750,--2.238.500,-

Jan Mička
Diskuze (39)
21. 8. 2013 11:07
Re: ano ano
vyhled mam celkem slusnej, ac teda na tu stranu směr praha-centrum me to kazi to hnusne hranate monstrum Tmobilu na Roztylech >:D k Pankráckému namesti (pokud se tomu kruhaku da rikat namesti ) občas zajdu na obed, ale taky na Barrandov, do Kunratic, nebo k Miraku, proste kde mam zrovna chut se najist
21. 8. 2013 10:47
Re: Vzorový príklad ako funguje EÚ
Dá se říct, že vyrábí auta dle přání zákazníků: zákazníci si nepřejí platit za auto víc. Je pravda, že je to diskutabilní, protože nemíváme možnost výběru, nicméně to si myslí. Že si za "poctivější" motor/ auto nepřiplatíme.
Avatar - twistedTSD
21. 8. 2013 10:28
Re: ten pohlad spredu na mercedes S
Já mám pocit, že už právě zas tak konzervativní není...
21. 8. 2013 09:41
Re: ano ano
To mas tak dobry vyhled z veznice? >:D
21. 8. 2013 08:07
Re: ano ano
spousta zamestnavatelu ma na svich parkovištích vyhrazena mista s dobíječkou ;-) to jen k tomu kradeni elektriny ;-) a to dokonce i v CR, na Pankraci vim minimalne o 4 takových stojanech ;-)

je hodne smutne, ze si spousta Cechu vybavi jako první věc to, jak kde co ukrast