Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini už má přes 45.000 zájemců o nový elektromobil, kolik je jich ale vážných?

Ondřej Mára Ondřej Mára 14. 8. 2019
53
4
Zobrazit náhledy (53)
Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE

Parametry nedávno ohlášeného čistě elektrického Mini Cooper SE sice nejsou příliš oslnivé, přesto už prý novinka přilákala desetitisíce zájemců.

Čistě elektrické mini, které automobilka odhalila teprve minulý měsíc, schytalo kritiku hlavně kvůli své technice. Ta totiž vychází z modelu BMW i3s, což znamená maximální výkon 135 kW (184 k), točivý moment 270 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. S baterií o kapacitě 32,6 kWh by pak mělo čistě elektrické mini zvládnout ujet okolo 235 až 270 km na jedno nabití (dle WLTP).

Pro automobilku BMW, pod kterou Mini spadá, se tak jedná o premiéru teprve druhého modelu s čistě elektrickým pohonem. Tím prvním totiž bylo v roce 2013 právě BMW i3, jehož techniku Mini využije, a které už se zřejmě nedočká svého nástupce.

Zajímavé však je, že i přes občasnou kritiku techniky a relativně pozdního příchodu na trh si elektrické Mini našlo celkem početnou skupinu potenciálních zájemců. Elena Eder, projektová manažerka projektu elektrického Mini, totiž v rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung uvedla, že zájem již projevilo přes 45.000 lidí.

Jenže kolik zájemců patří k těm vážným? Jak totiž již dříve informoval web Electrive.com, zájemci o elektrické Mini si mohou pojistit dodávku jednoho z prvních kusů zaplacením rezervačního poplatku do výše okolo 500 Euro (13.000 Kč). Pokud se ale nakonec nerozhodnou učinit objednávku, bude jim poplatek za rezervaci vrácen. Jen projevit zájem o vůz tak vlastně nikoho nic nestojí a vypovídací hodnota této cifry tím poněkud upadá.

360p720p

A i když automobilka plánuje zahájení výroby již na letošní podzim a první kusy by měly dorazit k zákazníkům již z kraje roku 2020, vše by se mohlo ještě zkomplikovat. Výroba elektrického Mini je totiž naplánována na dobu, kdy by mělo dojít k tzv. Brexitu. To by samozřejmě zkomplikovalo situaci všem automobilkám na území Velké Británie, Mini nevyjímaje.

Elena Eder se však podobné spekulace snaží rozehnat a zákazníky uklidnit. „Ať už se stane cokoliv, jsme připraveni na každou možnost. Nijak nás to neovlivní, mluvilo se o tom už tak dlouho, že jsme připraveni na každou eventualitu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Jerry.Gunman
Re: No samozřejmě že EV
| 15. 8. 2019
JJ, elektro-vehikly, ty mají orálních kupů a příznivců několik habadějů. Půvabné je, že většina z nich se z orální fáze nikdy nepřesune do reálu, ale tlachat o tom budou do aleluuja :D :D :D

Pro srovnání několik čísel z podzimu 1955

Místo konání: Autosalón Paříž
5.X.1955, noc:
Tři výstavní prototypy Citroënu DS jsou za naprostého utajení a "hlbokej konšpirácie" převezeny na výstavní stánek firmy Citroën

6.X.1955, dopoledne
Okolo stánku Citroën propuká nefalšované davové šílenství nad novou "Bohyní"
Behem první HODINY zástupci automobilky přijímají 1.000 závazných objednávek

6.X.1955 večer
Do konce prvního výstavního dne složka "závazné objednávky DS" již obsahuje 12.000 záznamů

Do konce autosalonu si vůz závazně objednalo (tehdy i dnes) závratných 80.000 lidí - a to vše v podmínkách, kdy se Evropa tepve vzpamatovávala z marastu II.W.W. - a v době, kdy výroba "Bohyně" vlastně ani nezačala. Do konce roku 1955 se víceméně manufakturním způsobem kompletovalo 50-70 kusů měsíčně, teprve v lednu 1956 výroba dokázala "vychrlit" 229 vozů Citroën DS


Až se k těmto číslům reálných objednávek nějaký výrobce elektro-vehiklů přiblíží byť i na dostřel lodního děla, pak lze poptávku po těchto vozítcích považovat za něco relevantního. Do té doby mají statistiky množství rádobyzájemců hodnotu dobře propečeného steaku, zhruba tak 6-7 hodin po jeho konzumaci ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)

Otázka pro chytré hlavičky - jak velká byla státní podpora a dotace na jednu "Bohyni"? :D :D :D
Avatar - CICERO
Re: No samozřejmě že EV
| 14. 8. 2019
Bongy do hlavy, mám zničené plíce
Blunty jak cíga, zapaluju svíce - Cheech & Chong (Cheech Chong)
Mám sebou celou crew, všichni sfoukaní jak vítr
Přišel jsem udělat přítrž, odnést si aspoň ze čtyry p*če
Nerad jsem střízliv, fajně papíry, skéro příliv
Euforka, feellin každou chvíli a míly, kapsy plné padaj mi džíny
Stihy a schýzy soustředí síly aby práskly mě špíny
Potkávám fízly, trhaj si žíly když vidí mě řídit (když vidí mě řídit)
Skončila show a lidi chtěj více
Láska je heroin, kde je má lžíce
Kopni do kapsy - víc než ty tisíce
Kopni do hlavy - víc než ty míče
Zítřek nebyl nikomu z nás slíben !!!
Proto jsem vzhůru už celý týden !!!
Sergei Beezy, ano jsem dealer
Jdeme ti po krku, nikdy nespíme
Re: No samozřejmě že EV
| 14. 8. 2019
VW ID3- 10 000 objednávek

Porsche Taycan- 30 000 objednávek

Mini elektro- 45 000 objednávek

Nikdo ty auta ještě naživo neviděl.
Avatar - fostek
No samozřejmě že EV
| 14. 8. 2019
jsou nejčastějším předmětem zájmu BYkupců a geeků.
Tohle bych ale neodepisoval.
Mini je stylovka, tam se snese vysoká sena a nikdo s ním nehodlá atakovat dálniční stovky kiláků. Navíc to bude snad i svižné. Tohle je docela fajn.
Strašný je, že na to jou dotace. Na vyloženě drahé a prémiové zboží. Rodina, co si koupí litrovou OC kombi tour nedostane nic. Ta jim to zaplatí z daní na PHM. Přeně, jak to ta malá čubka Gréta a Brusel chtějí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku