Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini už má přes 45.000 zájemců o nový elektromobil, kolik je jich ale vážných?

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Parametry nedávno ohlášeného čistě elektrického Mini Cooper SE sice nejsou příliš oslnivé, přesto už prý novinka přilákala desetitisíce zájemců.

Čistě elektrické mini, které automobilka odhalila teprve minulý měsíc, schytalo kritiku hlavně kvůli své technice. Ta totiž vychází z modelu BMW i3s, což znamená maximální výkon 135 kW (184 k), točivý moment 270 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. S baterií o kapacitě 32,6 kWh by pak mělo čistě elektrické mini zvládnout ujet okolo 235 až 270 km na jedno nabití (dle WLTP).

Pro automobilku BMW, pod kterou Mini spadá, se tak jedná o premiéru teprve druhého modelu s čistě elektrickým pohonem. Tím prvním totiž bylo v roce 2013 právě BMW i3, jehož techniku Mini využije, a které už se zřejmě nedočká svého nástupce.

Zajímavé však je, že i přes občasnou kritiku techniky a relativně pozdního příchodu na trh si elektrické Mini našlo celkem početnou skupinu potenciálních zájemců. Elena Eder, projektová manažerka projektu elektrického Mini, totiž v rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung uvedla, že zájem již projevilo přes 45.000 lidí.

Jenže kolik zájemců patří k těm vážným? Jak totiž již dříve informoval web Electrive.com, zájemci o elektrické Mini si mohou pojistit dodávku jednoho z prvních kusů zaplacením rezervačního poplatku do výše okolo 500 Euro (13.000 Kč). Pokud se ale nakonec nerozhodnou učinit objednávku, bude jim poplatek za rezervaci vrácen. Jen projevit zájem o vůz tak vlastně nikoho nic nestojí a vypovídací hodnota této cifry tím poněkud upadá.

Video se připravuje ...

A i když automobilka plánuje zahájení výroby již na letošní podzim a první kusy by měly dorazit k zákazníkům již z kraje roku 2020, vše by se mohlo ještě zkomplikovat. Výroba elektrického Mini je totiž naplánována na dobu, kdy by mělo dojít k tzv. Brexitu. To by samozřejmě zkomplikovalo situaci všem automobilkám na území Velké Británie, Mini nevyjímaje.

Elena Eder se však podobné spekulace snaží rozehnat a zákazníky uklidnit. „Ať už se stane cokoliv, jsme připraveni na každou možnost. Nijak nás to neovlivní, mluvilo se o tom už tak dlouho, že jsme připraveni na každou eventualitu.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
15. 8. 2019 17:02
Re: No samozřejmě že EV
JJ, elektro-vehikly, ty mají orálních kupů a příznivců několik habadějů. Půvabné je, že většina z nich se z orální fáze nikdy nepřesune do reálu, ale tlachat o tom budou do aleluuja :D :D :D

Pro srovnání několik čísel z podzimu 1955

Místo konání: Autosalón Paříž
5.X.1955, noc:
Tři výstavní prototypy Citroënu DS jsou za naprostého utajení a "hlbokej konšpirácie" převezeny na výstavní stánek firmy Citroën

6.X.1955, dopoledne
Okolo stánku Citroën propuká nefalšované davové šílenství nad novou "Bohyní"
Behem první HODINY zástupci automobilky přijímají 1.000 závazných objednávek

6.X.1955 večer
Do konce prvního výstavního dne složka "závazné objednávky DS" již obsahuje 12.000 záznamů

Do konce autosalonu si vůz závazně objednalo (tehdy i dnes) závratných 80.000 lidí - a to vše v podmínkách, kdy se Evropa tepve vzpamatovávala z marastu II.W.W. - a v době, kdy výroba "Bohyně" vlastně ani nezačala. Do konce roku 1955 se víceméně manufakturním způsobem kompletovalo 50-70 kusů měsíčně, teprve v lednu 1956 výroba dokázala "vychrlit" 229 vozů Citroën DS


Až se k těmto číslům reálných objednávek nějaký výrobce elektro-vehiklů přiblíží byť i na dostřel lodního děla, pak lze poptávku po těchto vozítcích považovat za něco relevantního. Do té doby mají statistiky množství rádobyzájemců hodnotu dobře propečeného steaku, zhruba tak 6-7 hodin po jeho konzumaci ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)

Otázka pro chytré hlavičky - jak velká byla státní podpora a dotace na jednu "Bohyni"? :D :D :D
14. 8. 2019 14:54
Re: No samozřejmě že EV
VW ID3- 10 000 objednávek

Porsche Taycan- 30 000 objednávek

Mini elektro- 45 000 objednávek

Nikdo ty auta ještě naživo neviděl.