Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 se nemusí dočkat nástupce. Pro značku je zajímavější elektrifikace jinde

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Bavorská automobilka přiznala, že elektromobil BMW i3 by se nemusel dočkat přímého nástupce. K jeho vzniku není mnoho důvodů.

Elektromobil BMW i3 byl na automobilový trh uveden v roce 2013 a odstartoval elektrifikovanou éru mnichovské značky. O šest let později už ale vypadají elektrické plány BMW docela jinak a je tedy dost dobře možné, že se i3 vůbec nedočká nové generace.

O budoucnosti modelu se v rozhovoru pro britský Auto Express rozpovídal člen představenstva Pieter Nota: „i3 měla na samotném začátku našich elektrifikovaných plánů roli průkopníka. Ale v poslední době jsme svědky toho, že se elektrifikace přesouvá do hlavního proudu, tedy k modelům jako iX3,“ uvedl s tím, že stavět další elektromobily na samostatné platformě nemá pro značku příliš velký smysl.

Architektura modelů i3 a i8 už nejspíš žádnému modelu neposlouží. BMW má teď účinnější platformu CLAR, jež umožňuje zástavbu konvenčních pohonných jednotek, plug-in hybridu i čistě elektrického pohonu. „I nadále budeme pracovat s hliníkem a uhlíkovými vlákny, ale ne přesně tak, jako tomu bylo u současné i3,“ vysvětluje Nota.

Mnichovská značka se už dříve zavázala, že do roku 2023 uvede na trh 25 elektrifikovaných vozidel, přičemž polovina z nich bude plně elektrická. Zmiňovaný elektromobil BMW iX3 dorazí už příští rok a stane se součástí modelové řady X3. Ta tak bude první řadou BMW, jež nabídne pohon na benzin, naftu, plug-in hybrid i elektrickou verzi.

O rok později dorazí další elektrické BMW, a sice konkurent Tesly Modelu S s označením i4. Také tento produkt mnichovských bude posazen na platformě CLAR a nabídne se s různými velikostmi akumulátorů, přičemž nejvyspělejší verze přislibuje dojezd okolo 600 kilometrů na jedno nabití.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme