Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mistrovství Evropy trucků: Nürburgring

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
O tomto víkendu se na Nürburgringu odehrál pátý podnik mistrovství Evropy trucků. Na stupně vítězů vystoupali jezdci českých týmů v sobotu i v neděli.

V sobotu 9. července byl v měřeném tréninku tradičně nejrychlejší Jochen Hahn s časem 1:56,390 minut. Tento jezdcem se svým tahačem MAN stále dominuje letošnímu šampionátu. Druhý nejrychlejší čas tentokrát zajel Markus Oestreich s Renaultem týmu MKR Technology. Třetí byl Uwe Nittel na MANu. S tahačem stejné značky byl čtvrtý Antonio Albacete. Páté a šesté místo v Super pole obsadili Adam Lacko a Markus Bösiger s Renaulty. David Vršecký s Buggyrou byl sedmý.

Do sobotního pohárového závodu startoval z první pozice Jochen Hahn, který projel cílem jako první. Oproti měřenému tréninku se nic neměnilo na druhé až páté pozici. Markus Oestreich s Renaultem si tak dojel pro stříbro a Uwe Nittel vybojoval bronz. Antonio Albacete skončil čtvrtý a páté místo patřilo Adamu Lackovi. David Vršecký s Buggyrou byl šestý a jeho týmový kolega Chris Levett osmý. Třetí Renault týmu MKR Technology s Markusem Bösigerem byl v cíli na deváté pozici.

Plný předjíždění a divácky velmi atraktivní byl odpolední handicapový závod, kde si piloti v obráceném pořadí dělili poloviční body.

V prvním kole přišel díky kolizi o Vedení Adam Lacko. Toho využily obě roudnické Buggyry s Vršeckým a Levettem, když dokonce několik kol na čele usilovaly o vítězný double. Antonio Albacete ale ukázal, proč je úřadujícím šampionem. Španěl se totiž propracoval na vedoucí pozici a před Vršeckým a Nittelem se nakonec radoval z vítězství.

Na čtvrté pozici dokončil handicapový závod Markus Oestreich. Za ním se seřadily zbývající Renaulty, které řídily Adam Lacko a Markus Bösiger. Chriss Levett sice do pátého kola vedl, ale po předjetí Davidem Vršeckým se začal propadat a cílem projel desátý.

Nedělní měřený trénink ovládl s časem 1:55,582 Uwe Nittel. Druhý nejrychlejší čas měl Antonio Albacete. Třetí byl za dvojicí MANů David Vršecký s Buggyrou. Favorit Jochen Hahn byl tentokrát až čtvrtý nejrychlejší. Za ním se seřadilo trio týmu MKR Technology v pořadí Oestreich, Bösiger a Lacko.

Pohárový závod v neděli českým barvám příliš mnoho důvodů k radosti nepřinesl. První tří místa patřila jezdcům s německými MANy. Zlato vybojoval Antonio Albacete. Pro stříbro si dojel Jochen Hahn a bronz získal Uwe Nittel.

Renaulty židovnického týmu MKR Technology předvedly krásnou jízdu a cílem projely seřazeny za sebou jako vlak. Tým ze severu Čech v pořadí Markus Oestreich, Adam Lacko a Markus Bösiger obsadil pozice od čtvrté příčky.

Obdobně se na sedmé a osmé pozici seřadily Buggyry. První z nich řídil David Vršecký a druhou Chriss Levett.

Odpolední handicapový závod přinesl obrat ve prospěch jezdců českých týmů. Závod výrazně ovlivnil náhlý déšť, který trať proměnil doslova v namydlenou plochu. Hned v prvním okruhu byl kvůli nehodám závod zastaven a následně restartován. Dvojnásobnou porci smůly si přitom odnesl vedoucí muž průběžného hodnocení šampionátu Jochen Hahn. V kolizi zůstal jak při prvním startu, tak i po druhém, kdy svůj tahač už totálně zdemoloval.

Vítězem posledního nedělního závodu se tak stal David Vršecký s Buggyrou. Spolu s ním se na stupně vítězů postavili piloti týmu MKR Technology. Na druhém místě dojel Markus Bösiger a na třetím Adam Lacko. Čtvrtý skončil Chris Levett s Buggyrou. Markuse Oestreicha s Renaultem bohužel další kolize odsunula až na sedmé místo a před něj se dostal Antonio Albacete (MAN) i Gerd Körber (Iveco).

Po pátém podniku šampionátu je v celkovém pořadí na první pozici stále Jochen Hahn s 241 body. Druhý je Antonio Albacete (197 bodů) a třetí Markus Oestreich (158 bodů). Adam Lacko se 137 body je stále pátý. David Vršecký (129 bodů) je šestý a hned za ním je Markus Bösiger (113 bodů). Christopher Levett (58 bodů) je na osmém místě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)