Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Kia EV6 má novou tvář i interiér, zatím v Koreji

Marek Bednář
Diskuze (3)

Velký elektrický hatchback značky Kia dostal novou příď, displeje a elektronické možnosti. Také má větší baterii, kterou na 80 % nabije za 18 minut.

První elektromobil značky Kia na platformě E-GMP, model EV6, prošel po třech letech na trhu modernizací, která se neomezila jen na vzhled či kabinu. Právě zvenčí však je facelift vidět nejvíc, a to na přídi, kterou designéři připodobnili modelům EV5 či EV9. Vůz tak má nové světlomety včetně podpisu denního svícení či nárazník, který novým lampám odpovídá.

Z jiných stran vidíme nová kola; zbytek vozu zůstal bez zásadních změn. To znamená, že zůstala křidélka na C-sloupcích i oblouk zadních obrysovek, svítící napříč celou zádí. Drobné úpravy vzhledu se nicméně nevyhnuly nárazníku, který tak lépe koresponduje s předním.

Video se připravuje ...

V kabině je největší změnou prohnutý panel s displeji. Ty dostaly novou grafiku obsahu a infotainment nově zvládá bezdrátový Android Auto či Apple CarPlay a navigační systém nově pracuje s rozšířenou realitou. Nový design má také volant, třebaže mu zůstala pouze dvě ramena, a vnitřní zpětné zrcátko může být digitální za pomoci kamery na zádi. Ve voze také přibyla čtečka otisků prstů, díky níž může řidič vůz „startovat“ bez klíče v kapse.

Online aktualizace mapových podkladů zvládala EV6 už dříve, nově budou – přinejmenším v Koreji, která je zatím jediným místem, kde se vůz představil – po internetu vozu doručovány aktualizace i jiných elektronických systémů ve voze. Internetové připojení je tedy samozřejmostí.

Po stránce techniky stojí za zmínku nová 84kWh baterie, která nahradila dosavadní 77,4kWh akumulátor. Z 10 na 80 % je možné ho dobít v ideálních podmínkách za 18 minut. Konkrétní nejvyšší nabíjecí výkon zatím není známý, protože však je čas podobný jako dosud, patrně i ten výkon bude blízký dosavadním 220 kW.

Modernizovaná EV6 bude v Koreji k objednání od poloviny června za ceny od 55,4 milionu wonů, tedy asi 929 tisíc korun. Nemáme pochyby, že dřív nebo později přijde i do Evropy, ovšem jaký bude ceník, zatím není jasné. Současný model v Česku stojí od 1,24 milionu korun.

Marek Bednář
Diskuze (3)

Doporučujeme

15. 5. 2024 18:42
Re: moc líbí
Apple autu by v první generaci chyběly i kola. Ale mohl bys je určitě dokoupit jako volitelné příslušenství. Dobře víme, že Apple produkty začínají být technologicky zajímavé tak od 5. - 6. generace.
Avatar - Jean Reno
15. 5. 2024 18:22
Re: moc líbí
Překvapilo mě, že to Apple vzdal, s jejich kapitálem a technologiemi jsem se na jejich auto těšil. Xiaomi me překvapilo a i když mám raději Apple, tak jim s tím autem fandím. :-!
Avatar - Horký Rom
15. 5. 2024 15:35
moc líbí
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi se stal osmým největším výrobcem elektromobilů v zemi poté, co prodal v dubnu vice než 7 000 kusu svého prvního modelu SU7 :yes: