Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Kia EV6 má novou tvář i interiér, zatím v Koreji

Kia EV6
Kia EV6
Kia EV6
Kia EV6
47 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (3)

Velký elektrický hatchback značky Kia dostal novou příď, displeje a elektronické možnosti. Také má větší baterii, kterou na 80 % nabije za 18 minut.

První elektromobil značky Kia na platformě E-GMP, model EV6, prošel po třech letech na trhu modernizací, která se neomezila jen na vzhled či kabinu. Právě zvenčí však je facelift vidět nejvíc, a to na přídi, kterou designéři připodobnili modelům EV5 či EV9. Vůz tak má nové světlomety včetně podpisu denního svícení či nárazník, který novým lampám odpovídá.

Z jiných stran vidíme nová kola; zbytek vozu zůstal bez zásadních změn. To znamená, že zůstala křidélka na C-sloupcích i oblouk zadních obrysovek, svítící napříč celou zádí. Drobné úpravy vzhledu se nicméně nevyhnuly nárazníku, který tak lépe koresponduje s předním.

Video placeholder
Odhalení Kia EV9 na českém trhu • Zdroj: auto.cz/Lukáš Volšický

V kabině je největší změnou prohnutý panel s displeji. Ty dostaly novou grafiku obsahu a infotainment nově zvládá bezdrátový Android Auto či Apple CarPlay a navigační systém nově pracuje s rozšířenou realitou. Nový design má také volant, třebaže mu zůstala pouze dvě ramena, a vnitřní zpětné zrcátko může být digitální za pomoci kamery na zádi. Ve voze také přibyla čtečka otisků prstů, díky níž může řidič vůz „startovat“ bez klíče v kapse.

Online aktualizace mapových podkladů zvládala EV6 už dříve, nově budou – přinejmenším v Koreji, která je zatím jediným místem, kde se vůz představil – po internetu vozu doručovány aktualizace i jiných elektronických systémů ve voze. Internetové připojení je tedy samozřejmostí.

Po stránce techniky stojí za zmínku nová 84kWh baterie, která nahradila dosavadní 77,4kWh akumulátor. Z 10 na 80 % je možné ho dobít v ideálních podmínkách za 18 minut. Konkrétní nejvyšší nabíjecí výkon zatím není známý, protože však je čas podobný jako dosud, patrně i ten výkon bude blízký dosavadním 220 kW.

Modernizovaná EV6 bude v Koreji k objednání od poloviny června za ceny od 55,4 milionu wonů, tedy asi 929 tisíc korun. Nemáme pochyby, že dřív nebo později přijde i do Evropy, ovšem jaký bude ceník, zatím není jasné. Současný model v Česku stojí od 1,24 milionu korun.

Vstoupit do diskuze (3)