Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Most Barikádníků má kulatiny: Motoristům slouží už čtyři dekády

ČTK ČTK 28. 11. 2020 • 13:14
12
Zobrazit náhledy (12)
Most Barikádníků Most Barikádníků na fotografii z roku 1983. Most Barikádníků na fotografii z roku 2010. Původní Trojský most roku 1932. Původní Trojský most roku 1929. Slavnostní přejmenování na most Barikádníků roku 1947. Slavnostní přejmenování na most Barikádníků roku 1947.

Nový most Barikádníků, který se otevřel motoristům 28. listopadu 1980, hraje nezastupitelnou roli v pražské dopravě. Jako součást severojižní magistrály má zásadní význam pro spojení centra Prahy se severem, částečně slouží i jako přivaděč pro dálnici D8.

Otevření tunelu Blanka před pěti lety sice odvedlo část dopravy mezi severem a jihem Prahy do podzemí, ani poté ale most Barikádníků nepřišel o roli důležité dopravní tepny.

První přemostění Vltavy bylo v těchto místech otevřeno 29. října 1928, ve stejný den jako nedaleko proti proudu ležící Libeňský most. Původní Trojský most (po válce přejmenovaný na most Barikádníků) sloužil až do 70. let minulého století, kdy už přestal kapacitně stačit. Nový most byl budován v letech 1972 až 1980 podle návrhu architekta Jiřího Trnky. Při stavbě byly až do úrovně hladiny použity původní pilíře, starý most skončil na dně vytěžené pískovny u Velkých Žernosek.

Automobilům po dobu stavby sloužil provizorní ocelový most, jehož mostovka byla vyložena dřevěnými trámy, které dělaly velký hluk, a proto získal přezdívku Rámusák. Dnešní most Barikádníků (212 metrů dlouhý a 33 metrů široký) byl dlouhých 34 let posledním místem - počítáno po proudu řeky - kde mohly automobily přejet Vltavu, a to až do října 2014 kdy se kousek dál otevřel automobilový a tramvajový Trojský most, vybudovaný během výstavby tunelového komplexu Blanka.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku