Konečně cesta, jak dostat Nissan z problémů? Levný elektrický sedan může prodávat i u nás
Na čínském trhu Nissan slaví úspěchy s elektrickým sedanem N7, vyvinutým ve spolupráci s lokálním partnerem. Pravděpodobně to s ním zkusí i v Evropě.
Nissan je průkopníkem elektromobilů, ostatně jako vůbec první výrobce nasadil lithiovou baterii do produkčního automobilu. Jeho roli na západě všichni známe, ale jako jedna z prvních automobilek prodával elektromobily také v Číně. První generace modelu Leaf se vyráběla ve společném podniku Nissanu s Dongfengem a od roku 2014 se tam prodávala jako Venucia e30.
Jenže ani v Číně Nissan svou výhodu průkopníka nevyužil a druhá generace leafu tam velkým hitem nebyla. Nissan přitom měl v Číně dlouhodobě velmi silnou pozici. Až do covidových let se obvykle držel někde kolem prvních pěti nejprodávanějších značek a sedan Sylphy patřil mezi vůbec nejprodávanější modely Číny. Dnes je na tom značka stále velmi dobře a pohybuje se kolem desátého místa prodejů, Sylphy se také stále objevuje v první desítce modelů.
Jenže v Číně je dnes životně důležité elektrifikovat. Letos proto Nissan uvedl elektrický sedan N7, který vyvinul ve spolupráci s automobilkou Dongfeng. Od té si vypůjčil základ sedanu eπ 007, na kterém vznikla svébytná karoserie. Stejný zůstal rozvor i technika, i když Dongfeng nabízí také sériový hybrid, po kterém Nissan nesáhnul.
Téměř pětimetrový sedan má pohon všech kol a na výběr ze dvou variant. Základ má výkon 160 kW a LFP baterii Sunwoda s kapacitou 58 kWh. Silnější verze má výkon 200 kW a LFP baterii stejného výrobce se 73 kWh. Dongfeng eπ 007 kromě toho umí také pohon všech kol s výkonem 400 kW a nabízí i verzi se sériovým hybridem, baterií o kapacitě 28,39 kWh a čtyřválcovou patnáctistovkou pod kapotou.
Nissan útočí zejména cenou, protože nejlevnější verze stojí jen 119.900 juanů, tedy v přepočtu asi 350.000 Kč. Silnější varianta s větší baterií je v přepočtu za 408.000 Kč. Místní na tuto nabídku zjevně slyší, protože od uvedení na konci dubna N7 slaví samé úspěchy. Jen 18 dní poté nasbíral 10.000 objednávek, což je prý rekord mezi zahraničními automobilkami, a v půlce června už měl dvojnásobek.
Dodávky klientům začaly v půlce května a o 45 dní později už jich Nissan dodal 10.000 kusů. Přes 60 % zákazníků navíc sáhlo po vrcholné variantě Max za asi 437.000 Kč, navíc s příplatkovým paketem Super Comfort za dalších v přepočtu 29.000 Kč. To samozřejmě znamená vyšší marže pro Nissan.
Úspěch na čínském trhu zřejmě pomůže i k exportu vozu na další trhy. Japonsko je v podstatě jisté a zdroj z Nissanu potvrdil také zájem o další trhy. Jedním z nich má být i Evropa, což by zřejmě zahrnovalo i Česko. Sedan sice není nejpopulárnější karoserií na starém kontinentu, ale s dobrou cenou se mohou zájemci přenést i přes tento hendikep. Ostatně stejný záměr zde má i Mazda s novou 6e, která vznikla stejným způsobem s čínským partnerem. Na český trh se mimochodem má dostat i Dongfeng eπ 007. Jen ceny se ve všech případech posunou o pořádný kus výše.

Zdroj: Carnewschina, zdroj foto: Nissan, zdroj videa: Nissan