Mercedes-Benz dá dodávce natáčení kol zadní nápravy. Chystá jich několik
Připravovaný Mercedes-Benz VLE, který bude luxusním MPV ekvivalentním třídě E, dostane natáčení kol zadní nápravy. A také má ujet přes 350 km mezi zastávkami na nabíjení.
Třída V, resp. v elektrické variantě EQV, je u Mercedesu-Benz luxusnější alternativou k dodávce Vito Tourer se sedačkami a třebaže toho dokáže nabídnout opravdu hodně, pořád je základem užitkové auto. Do budoucna se ovšem má nabídka osobních dodávek Mercedesu-Benz proměnit.
Automobilka už poodhalila první kousek, byť zatím s maskováním. Dostane název VLE a automobilka se chlubí dojezdem, ale ze Stuttgartu do Říma to se dvěma zastávkami na nabíjení zvládne víc aut.
Zajímavější je, že VLE dostane natáčecí kola zadní nápravy. Téměř jistě to bude příplatek a automobilka zatím nezveřejnila žádné detaily, jako nejvyšší stupně natočení zadních kol. Jen uvedla, že tento systém „zajistí agilitu, a tedy ovladatelnost bez stresu v každodenním životě“.
Třída VLE má být velkoprostorovým ekvivalentem k sedanu a kombíku třídy E. Bude stát na nové elektrické platformě pro dodávky, označené VAN.EA, a bude pod vrcholným křížencem dodávky a MPV s označením VLS. Třída VLE má být vhodná pro taxislužby a velké rodiny.
Abychom byli úplní stran toho dojezdu – trasa, kterou maskovaný prototyp VLE urazil, měřila 1090 km a vůz jel samozřejmě přes Alpy; možností, kudy je překonat, je několik, ale převýšení je velké, i když jedete po dálnici tunely pod průsmyky. Vůz celou cestu klimatizoval na 22 °C, venku bylo 11 °C ve Stuttgartu a 33 °C v Římě. Trasa zabrala 13 hodin se dvěma patnáctiminutovými zastávkami na nabíjení.
Dojezd v reálném světě tedy může atakovat hranici 400 km mezi zastávkami u nabíječky, nevíme ale, jak moc byl vůz zatížený. Mercedes-Benz neposkytl přesnější data, takže budeme vycházet z toho, co víme – odečteme-li 30 minut na nabíjení, 12 h 30 min na 1.090 km odpovídá průměrné rychlosti jízdy 87,2 km/h.
Zdroj info, foto, videa: Mercedes-Benz