Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na D1 se letos bude pracovat až do prosince, může za to příznivé počasí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Zimní přestávka je nutná kvůli nízkým venkovním teplotám a pravidelné údržbě dálnice. Letos se na D1 bude pracovat až do začátku prosince.

Stavební práce na modernizaci dálnice D1 letos silničáři ukončí po prvním prosincovém víkendu. Z pětice v letošním roce rozestavěných úseků v současnosti pokračují práce jen na dvou, mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, kde se předpokládá ukončení prací 6. prosince, a v úseku Ostrovačice - Kývalka, kde budou práce trvat do konce listopadu. Řekl to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

Podle něj naplánování uzavírek přes listopad a částečně i na prosinec umožnilo dlouhotrvající teplé počasí. Důvodem, proč se stavební práce na zimu přerušují, je kromě nevhodných teplot pro práci s řadou stavebních materiálů i nutnost zajistit standardní zimní údržbu a udržet dálniční síť provozuschopnou i při vydatném sněžení. To je ale v dopravních uzavírkách, kdy je provoz svedený do zúžených pruhů neproveditelné.

Během letošního roku byly dokončené stavby mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, které byly rozestavěné už z loňska. U ostatních rozestavěných úseků se během roku pracovalo na takzvaných přípravných pracích, s položením nového povrchu dálnice u nich silničáři počítali až napřesrok.

V současnosti jsou už tyto práce hotové v úseku mezi Velkým Meziříčím a Měřínem. U Hvězdonic dále silničáři pracují na opravě mostu na 33. kilometru a mezi Ostrovačicemi a Kývalkou se stále pracuje ve středním dělícím pásu, uvedl Studecký.

Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do 21 úseků, které se opravují postupně. Nyní jsou hotové čtyři úseky z první etapy a na dalších třech se pracuje. V příštím roce očekává ŘSD zahájení prací na dalších šesti stavbách. Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Avatar - praděda7
23. 11. 2015 22:46
Re: D1
Jasný. Ale tohle nebyla jen tak nějaká oprava. Tohle byla celková přestavba a oni tak sprasili povrch. Já bych tu stavbu nepřevzal. Od Prahy směrem na Brno, kde dělali místy novou vozovku, problém není. Zrovna tak, když před časem otevřeli nový úsek D1 od Vyškova na Kroměříž. Povrch byl hned od začátku hrbatý. Zatím se to nezhoršuje. Držím tomu palce..... ;-) (Že by si ti silničáři dávali na práci záležet jen v Čechách?
Avatar - hedvin
23. 11. 2015 21:06
Re: D1
trocha ironie po náročném dnu z mé strany. Ale k problému, většina oprav co se uskutečnila v letošním překotném roce aby se vyčerpaly peníze na silnice a železnice nebude mít dlouhého trvání. Vidím to třeba na kruháči v Rousínově, který museli znovu frézovat ještě před oficiálním otevřením a nedělám si iluze, že jim to vydrží nějak extrémně dlouho. Ono kvalita oprav v pressu nebude valná co si budem povídat.
Avatar - praděda7
23. 11. 2015 19:50
Re: D1
...to je rada jak za totáče.... ;-)
Avatar - hedvin
23. 11. 2015 19:43
Re: D1
to chce podhustit pneumatiky a bude to fajn
Avatar - praděda7
23. 11. 2015 13:47
D1
Jo, a můžete také začít pracovat na té nově hotové části kousek za 9Kříži směr Praha, protože je hrbatá jak sviňa... ;-\