Nástupce Ferrari 458 Italia by mohl dostat V6 biturbo, jaký už jezdí v Maserati

Automobilka Ferrari se v současnosti spoléhá na osmiválcové a dvanáctiválcové atmosférické motory. V příštích letech by je mohl doplnit i šestiválec se dvěma turbodmychadly. Důvodem je samozřejmě snaha o nižší emise.
Použití šestiválce biturbo na prezentaci v Maranellu naznačil generální ředitel automobilky Amedeo Felisa, tento motor by se v takovém případě měl objevit v nástupci osmiválcového 458 Italia.
Felisa uvedl, že polovina rozpočtu vývojového a výzkumného oddělení pro příštích pět let bude použita na snížení emisí a zvýšení účinnosti aut značky. Ředitel Ferrari dále uvedl, že technika z Formule 1 se v sériových autech objeví zhruba po pěti letech.
Monoposty Formule 1 přitom od loňského roku budou používat přeplňované vidlicové šestiválce o objemu 1,6 litru.
Nástupce 458 Italia by však nepoužil motor z Formule 1, ale patrně verzi třílitrového šestiválce twin turbo z aktuálního Maserati Ghibli. Použití této jednotky naznačuje také fakt, že Ferrari zaměstná dalších 250 pracovníků, kteří budou v Maranellu vyrábět šestiválcové jednotky.
O přeplňování se u Ferrari hovoří již delší dobu. Letos už byla spatřena testovací mula Ferrari California s motorem 3,8 V8 twin-turbo z Maserati Quattroporte. Právě tuto jednotku má použít nástupce Californie.
Zatímco nástupce 458 Italia možná použije šestiválec, cestou karbonových vláken se automobil s největší pravděpodobností nedá. Automobilka chce nadále u svých masovějších aut sázet na hliník jako dosud. Ferrari má s hliníkem více zkušenosti, navíc tvrdí, že karbon není pro masovější vozy tak vhodný. To je rozdíl proti konkurenčním automobilkám Lamborghini a McLaren, pro které už karbon není budoucnost, ale současnost.
Pro maranellského výrobce není downsizing nic nového. Například po boku Ferrari 308 GTB s 2,9litrovým osmiválcem byla vyráběna verze 208 s dvoulitrovým osmiválcem. Na auto se tak v Itálii vztahovaly nižší daně.