Nejsilnější automobilové značky podle Forbesu: BMW vede před Toyotou
Americký časopis Forbes vydal žebříček 100 nejsilnějších značek na světě. Nejvýše se umístil Apple, následovaný Microsoftem a Coca-Colou. Z automobilových značek je na tom nejlépe BMW.
BMW skončilo v celkovém pořadí na devátém místě, je tak jedinou automobilovou značkou, která se v tomto žebříčku probojovala do top ten. Mezi automobilkami skončila druhá Toyota (celkově 14. místo), která byla loni největším automobilovým výrobcem na světě.
Žebříček byl sestaven na základě finančních výsledků a vnímání značky mezi spotřebiteli. Podle Forbesu se těm nejsilnějším hráčům musí dařit na obou polích. Podmínkou bylo i silnější zastoupení na americkém trhu (Forbes je původem z USA), což vyřadilo některé velké značky, které ve Spojených státech nepodnikají – například největší mobilní operátor na světě China Mobile.
Výzkum vnímání značek provedly konzultační firmy Landor Associates a Penn Schoen Berland. Ty se ptaly 2.000 respondentů na 13 otázek, v rámci kterých měli dotazovaní hodnotit, na kolik značka investuje do inovativního výzkumu, jak ovlivňuje život svých zákazníků nebo zda uchovává kvalitu svých produktů.
Mezi deseti nejsilnějšími automobilovými značkami figurují i dva zástupci VW Group – páté Audi (celkově 32. místo) a šestý Volkswagen (celkově 45. místo), nechybí tu ani jihokorejské Hyundai (mezi automobilkami osmé).
Ze značek spojených s automobilovým průmyslem figurovala v nejlepší stovce také petrolejářská společnost Shell. Ta skončila na 91. příčce.
Nejsilnější automobilové značky světa podle časopisu Forbes | ||
Poř. | Značka | Pořadí v celkovém žebříčku |
1. | BMW | 9. |
2. | Toyota | 14. |
3. | Mercedes-Benz | 16. |
4. | Honda | 19. |
5. | Audi | 32. |
6. | Volkswagen | 45. |
7. | Ford | 59. |
8. | Hyundai | 71. |
9. | Nissan | 76. |
10. | Lexus | 87. |