Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Sandero se blíží. Dostane nečekaně moderní techniku

David Bureš
Diskuze (8)

Třetí generace Sandera se už pomalu blíží. Začne se prodávat v roce 2020, spatřit bychom ji ale mohli ještě letos.

Dacia se v posledních letech stala nebývala úspěšnou značkou. Zatímco na klesajícím evropském trhu jiní klesají, rumunskému výrobci letos zatím rostou prodeje desetiprocentním tempem. Nedaří se mu přitom jen ve východní Evropě, vždyť v té západní jeho prodeje rostou o 7,6 %. Automobilce se daří i s vcelku starým portfoliem, inovacím se ale nevyhne.

Zatím poslední novinkou byla druhá generace populárního SUV Duster, ta ale debutovala už v roce 2017, od té doby značka představovala jen nové verze stávajících modelů. Aktuálně však na jedné důležité novince pracuje, třetí generaci hatchbacku Sandero, která by se měla začít prodávat v roce 2020.

Světu se ale nové Sandero zřejmě představí ještě v letošním roce. Automobilka by totiž ráda ještě stihla účast v aktuálních nárazových zkouškách Euro NCAP, než dojde v lednu 2020 k jejich zpřísnění. Dacie nikdy nebyly šampiony v crash testech, přesto výrobce chce dosáhnout co nejlepšího výsledku, což se snáze podaří podle stávajících norem než těch přísnějších.

I kvůli tomu se už začínají objevovat zprávy, co od příští Dacie Sandero očekávat. Zajímavou informací je ta, že základem bude vyspělá platforma CMF-B jako v novém Cliu, která nahradí jednoduchou architekturu B0 z aktuálního Sandera.

To je překvapení, že Dacie vždy využívaly starší, již zaplacenou techniku, aby se jejich cena dala srazit co nejníže. Vyspělou techniku si ale vyžádaly budoucí normy, umožní zakomponování prvků, které si do budoucna vyžádají bezpečnostní a emisní pravidla, což by architektura B0 neumožnila.

Ušetří se alespoň tím, že půjde o jednodušší variantu CMF-B, s méně bezpečnostními prvky nebo méně těsnícími materiály. Na jednodušší verzi platformy se bude vázat také nabídka motorů, která zahrne jen slabší jednotky. Z benzinových agregátů tak očekávejme výhradně tříválce, atmosférický 1.0 SCe a přeplňovaný 1.0 TCe, které by mohl doplnit turbodiesel 1.5 Blue dCi. Naopak se čtyřválcem 1.3 TCe v novém Sanderu nepočítejme. Do budoucna se ale kvůli emisním normám možná dočkáme mildhybridu.

Naopak design se patrně tolik nezmění, ostatně podobně jako v případě dvojkového Duster, jehož tvary v rámci mezigenerační proměny prošly jen evoluční úpravou. Kosmetické změny by každopádně měl doplnit prostornější interiér.

Rok 2020 bude pro automobilku Dacia obecně důležitý. Na příští rok je totiž naplánována také prezentace druhé generace bratrských modelů Lodgy a Dokker. A nezapomeňme ani na modely odvozené do Sandera, sedan Logan a kombi Logan MCV, které by v roce 2020 také měly být nahrazeny.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

26. 9. 2019 09:04
Dacia
bez Renaultu to už bude jen Rumunská Srandéro
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2019 21:29
Re: Clio podělali
tam je to o tom co najviac auta za dane prachy... sandero vie uz ponuknut slusny kufor aj objem kabiny... cize uz kusok aj rodine vie posluzit ako nejake dostupne auto :yes:
25. 9. 2019 21:20
Re: Clio podělali
Jenom dodávám,

že Sandero sázelo na svoji velikost.
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2019 20:09
Re: Clio podělali
suhlas.. aj predosla 208 bola mensia ako prerastena 207 a bolo to len a len plus :yes:

dokonca aj novy swift je tusim o centi kratsi ako ten predosly... a vadi to? aj tu pri parkovani je to pre male auto len a len plus :yes:

ono auta sa postupom casu podla mna uz opat zacnu zmensovat ( ta sinusovka sa aj tu prejavi ) ... trend nafukovania uz skoncil... v mode su hranatejsie kompaktnejsie kasne.. vid aj novy P508 voci predoslej P508 .. aj jemu odtucnovacia kura plus nejake skratenie kasne len a len prospelo.. :yes:
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2019 20:07
Re: Clio podělali
dodnes neviem prist v com je ta finta byt v malej triede co najvacsi.... ved sikovnost maleho auta nespociva v co najvacsej dlzke alebo sirke.... ta je naopak neziaduca.. zober si aj polomer otacania... nejaky yaris alebo swift ho ma podstatne mensi ako clio co povazujem za plus v mestskych ulickach aj pri parkovani... ono sandero je uz kusok kockopec ... co najviac auta za co najmenej prachov.... ako felda v 94tom ked to bolo tiez take auto ktore si uz skoro vedel porovnat rozmerovo pomaly aj s nejakym escortom o triedu vyssie... takze to mas tak... nie vzdy je co najvacsi = aj najlepsi... viem o com vravim lebo sam jazdim malym autom ( no malym na papieri akurat uz dnes ) a uz voci felde je moje polo citelne vacsie co je neraz fakt nevyhoda a tam kde som sa s feldou neraz supol v pohode tak zistujem ze s polom proste sa uz nevojdem lebo by som z neho nevystupil ... ale to je tak ked male auto je dnes vacsie ako nizsia stredna pred 30 rokmi ..... pokrok nezastavime

takze za mna je fajn ze clio dlzkovo nenarastlo... naopak to chvalim... stejne je to nadalej najvacsie male auto mimo sandero takze uz ani neslo ho viac zvacsovat... konecne to pochopili a naopak.. tusim aj o nejaky centi je uz kratsie ako jeho predchodca... slava .. konecne rozum zvitazil :yes: