Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacii brzy čeká boj s emisemi, řešením se může stát hybridní SUV

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 8. 2019
42
12
Zobrazit náhledy (42)
Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad

Dacia patří k jedněm z mála značek, které se v uplynulých měsících vyhnuly poklesu trhu a stále se ji daří oslovovat nové zákazníky. Jenže zatímco nyní je automobilka na vrcholu, v příštích letech ji zřejmě čeká plno práce

A důvodem by nemělo být nic jiného, než aktuální postrach všech automobilek: emise. Zatímco většina konkurence už nějaký ten pátek pracuje na ještě ekologičtějších pohonných jednotkách, většinou za pomoci nějaké té elektrifikace, u Dacie zatím v tomto směru nevidíme žádné výraznější pokroky. A i když značka zatím plní všechny emisní normy, v budoucnu ji čekají nové výzvy.

Od roku 2021 totiž Evropská unie plánuje zavedení přísnějších emisních norem, na které není současná nabídka Dacie zdaleka připravená, jak uvádí Bloomberg s odkazem na odhady Evercore ISI. A pokud by se automobilka pokoušela splnit náročnější podmínky se současnými modely, mohlo by to prý „výrazně ublížit její ziskovosti,“ uvedl Phillippe Houchois, analytik Jefferies.

Již od roku 2020 přitom budou muset automobily všech značek splňovat přísnější limity emisí CO2, jinak budou značky čelit pokutám. A podle jednoho ze scénářů, který připravila společnost Jefferies, by v případě pokračujícího poklesu prodeje automobilů na evropském trhu mohly pokuty pro Renault za nesplnění nových limitů dosahovat zhruba 405 milionů Euro – tedy zhruba 17 % očekávaného zisku pro příští rok. Pokuta by byla vyměřena na základě emisí všech automobilů, které Renault vyrábí.

Jako nejpravděpodobnější řešení tohoto problému tak Bloomberg očekává, že by Dacia mohla představit nové hybridní SUV. Šlo by totiž o nejelegantnější řešení, jak pro Bloomberg popsali lidé obeznámení se situací v automobilce. Na téma „elektrifikovaných vozů“ pak Olivier Murguet, šéf prodejů značky Renault, pro Bloomberg uvedl „Je těžké si představit, že by Dacia stála mimo“ (elektrifikaci).

Investice do Dacie by se přitom Renaultu měla vyplatit. Francouzská společnost sice nezveřejňuje ziskovost jednotlivých značek nebo modelů, Bloomberg však odhaduje, že Duster přináší zisk přes 10 % a nechává tak za sebou i podstatně luxusnější konkurenci v podobě BMW nebo Daimleru.  Prodeje Dacie dokonce za poslední rok vzrostly o 7 %, zatímco prodeje vozů s logem Renaultu se propadly cca o 5 %.

Dá se však očekávat, že snaha o elektrifikace Dacie a snížení jejich průměrných emisí nebude nic levného. Arnd Ellinghorst, analytik Evercore ISI, odhaduje, že splnění přísnějších emisních limitů bude stát Dacii v příštích letech okolo 671 milionů euro. Bavíme se tak zhruba o 1.269 euro (32.900 Kč) na jeden automobil. Není však příliš pravděpodobné, že by se investice příliš promítly do konečné ceny vozu, na kterou jsou tradiční zákazníci Dacie poměrně citliví.

Agentura Bloomberg samozřejmě oslovila s žádostí o vyjádření i Renault, jeho tisková mluvčí však měla odmítnout možný dopad přísnějších emisních regulací jakkoliv komentovat.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Beefcake
Re: Re: Zvýšení cena o 33 tis. by bylo OK
| 19. 8. 2019
Bla bla.
Re: Re: Re: Re: EU :-)
| 18. 8. 2019
Pokud se k nějaké komoditě váže nižší daň, o zvýhodnění se jedná, v tomto případě nafty.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: EU :-)
| 18. 8. 2019
Správně! Samozřejmě že ne dotace jako maj EV auta = naprosto nesrovnatelně VYŠŠÍ :-)

Bez dotací by se naftový osobní auta nerozšířily = vo tom to je. Popíránim = se to nezmění
Ani :no: to nezmění = tak to prostě bylo a je

Sranda že proti podpoře bezemisních aut = nejvíc řvou lidi jako ty vzývající multimiliardový dotace = na dieslový auta rsp. jejich provoz :yes: :-!

Rudolfa Diesla do toho netahej = naftový motory rozhodně měly a maj smysl = v autech ca od 3,5 tuny. Když přivřu oči možná u velkejch SUV = tam a jen tam nafta funguje i bez dotací

Ví každej ekonom a popravdě po Dieselgate i průměrnej čtenář automagazínů = ostatně padlo to i v https://www.ceskatelevize.cz/…80930-hyde-park/ popírat to to chce bejt fakt hodně hloupej
Re: Re: EU :-)
| 18. 8. 2019
A v Číně padají prodeje kvůli EU?
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: EU :-)
| 18. 8. 2019
nudíš wole se svými bláboly
diesel má jméno po panu Rudolfovi Dieselovi který k prosazení svého konceptu motoru nepotřeboval žádné dotace jako mají dnes elektromobily
musím napsat že jsi hloupý a není to urážka, je to jen konstatování faktu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku