Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Vectra Caravan 2.0 Turbo - Převlečený pohodář

Michal Fokt Michal Fokt 16. 6. 2008 • 17:29
34
Zobrazit náhledy (34)
Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra Opel Vectra
Může ještě něčím přesvědčit ke koupi Opel střední třídy, který za několik měsíců nahradí nová Insignia?

Současný zástupce opelu ve střední třídě se chystá na odpočinek a jeho nástupce s ním nechce mít společné dokonce ani jméno, stávající Vectra tedy bude nadlouho, ne-li navždy, posledním autem tohoto jména. Zda může ještě něčím přesvědčit ke koupi, jsme zjišťovali u verze s dvoulitrovým turbomotorem a sportovním paketem OPC Line.

Prostornost především

Současná generace Opelu Vectra svým tvůrcům mnoho radosti nepřinesla, naším cílem ale teď není analýza nepříliš oslnivého působení na trhu, potřebujeme zjistit, co může výběhový model ještě případným zájemcům nabídnout. Design auta byl vždy poměrně kontroverzní a nová příď, jíž auto dostalo v rámci faceliftu, se zbytkem karoserie nijak zvlášť neladí. Ovšem kombi si nedělá ambice účastnit se soutěže krásy a jeho proporce říkají jasně - u mě čekejte především obří kufr.

opel testy strednitrida opel testy strednitrida

 

Ovšem sada spoilerů a velká kola se rozhodně snaží s nenápadností vozu něco udělat. Současně s paketem OPC Line jsou v autě namontována i přední sedadla Recaro s vynikajícím bočním vedením a variabilní délkou sedáku, jinak ale interiér s nevzhlednou masou plastu palubní desky moc radosti nedělá. Masivní středový panel a tunel navíc trochu omezuje prostor pro řidičovu pravou nohu, ve všech ostatních směrech a místech je ho ale již nadbytek. A ten kufr... Objem 530 litrů patří stále k největším ve třídě a lze ho dále zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel, přičemž vznikne rovná ložná plocha.

Příjemný tahoun

Testovaný vůz byl vybaven dvoulitrovým přeplňovaným benzinovým motorem o výkonu 129 kW. Ten není kdovíjak sportovní, ale díky značnému točivému momentu je mu úplně jedno, jak moc je vůz zatížen, respektive obsazen. Vzhledem k tomu, že je turbo použito spíš k získání síly, nikoli výkonu, je nástup dynamiky plynulý a bez citelného turboefektu, navíc je jednotka velmi dobře odhlučněna. Po ale neznamená, že by snad Vectra byla nějaký valach určený k tahání těžkých břemen, dokáže nabídnout i pěkně rychlé svezení, jen k němu zbytek auta nějak moc nevybízí. Pokud se budete krotit, vejdete se s ním do devíti litrů, ovšem trochu svižnější jízdní styl znamená nárůst až o tři litry, a to stále mluvíme o spíše rodinném, než sportovním jízdním stylu. Při ustálené jízdě devadesátkou si řekne o 7,7 l benzinu, při dálniční stotřicítce požaduje o dva litry více. Šestistupňová manuální převodovka má poněkud kostrbaté a docela dlouhé dráhy, řazení je navíc dost tuhé a jednotlivé rychlosti jsou v kulise poskládány daleko od sebe, změna rychlostí nám tedy moc radosti nedělala, ještě že pružný motor moc toho „kvedlání“ nepotřebuje.

opel testy strednitrida opel testy strednitrida

 

Věk je znát

Při jízdě Vectra sází především na pohodlí. Je znát, že vůz patří ještě do staré školy - na silnici se lehce kolébá a pohupuje, přičemž velmi dobře překovává většinu nerovností. Při rychlejším jízdním stylu se ale v ostřejších zatáčkách projevuje poměrně výraznou nedotáčivostí a naléháváním na vnější přední kolo. Je třeba si také dávat pozor na záď, která má při změně zatížení v zatáčce občas chuť k přetáčivosti, to ale pohlídá systém jízdní stability. Na středovém tunelu je ale také tlačítko Sport systému IDS Plus, které citelně přitvrdí tlumiče. V tomto režimu se náklony v zatáčkách výrazně omezí, ale pohupování zůstává. Jízdní vlastnosti a stabilita auta se pochopitelně o trochu zlepší, nejde ale o žádnou radikální změnu. Kdovíjaké jistotě ale nepřidá nepřesné a nekomunikativní řízení.

Rodinný typ

Pokud hledáte prostorné a pohodlné rodinné auto, měli byste i s výběhovou Vectrou nadále počítat. Musíte se ale přenést přes poněkud kontroverzní vzhled karoserie i interiéru a s jízdními vlastnostmi, které už za dnešními standardy třídy trochu zaostávají.

První cena vozu*677 900,- Kč (1.8i 16V 103 kW, Essentia Caravan)
První cena vozu s testovanou motorizací*880 900,- Kč (2.0 Turbo 129 kW, Cosmo Caravan)
Základní cena testovaného vozu*880 900,- Kč (2.0 Turbo 129 kW, Cosmo Caravan)
Cena testovaného vozu vč. příplatků*1 072 200,- Kč (2.0 Turbo 129 kW, Cosmo Caravan)

* v současnosti se už výběhový Opel Vectra prodává podle akčních ceníků za úplně jiné ceny, než jsou ty uvedené. Pokud tedy na něj snad máte zálusk, nejpřesnější a nejaktuálnější údaje vám poskytnou autorizovaní prodejci Opel.

Plusy

  • prostorný interiér
  • objemný kufr
  • pohodlná sedadla s výborným bočním vedením
  • silný motor
  • jízdní komfort

Mínusy

  • nepřesné řízení
  • nepřesné řazení
  • citelná nedotáčivost podvozku
  • příliš masivní středový tunel
  • větší spotřeba paliva

Témata
Opel Vectra OPC
Cena základní sestavy 677 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS, airbagy přední a boční na místě řidiče a spolujezdce a airbagy hlavové pro přední a zadní sedadla, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, bederní opěrky obou předních sedadel, vyhřívaná a el. nastavitelná, kůží čalouněná přední sedadla, dešťový senzor, držák nápojů vpředu a vzadu, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken předních dveří, elektrické ovládání oken zadních dveří, ESP, kožená koncovka řadící páky a volant, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, imobilizér, klimatizace, kuřácká sada, mlhová halogenová světla – přední, palubní počítač, protiprokluzový systém Traction Control (TC), přední sedadla výškově nastavitelná, síť na uchycení zavazadel, středová přední a zadní konzole s ruční opěrkou a odkládacím prostorem, střešní lišty v barvě karoserie, tempomat, tónovaná skla, volant potažený kůží, Rádio s CD a MP3 přehrávačem, dojezdová rezerva, ráfky z lehkých slitin 16", chromované prahové lišty, pastelová barva Kč
Cena testované sestavy 1 072 200 Kč
Výbava testované sestavy Paket OPC (+21 000,-), elektronické klimatizace (+9400,-), reflexivní čelní sklo (+3300,-), sluneční clony v zadních dveřích (+4900,-), sedadla Recaro (+32 000,-), navigace s MP3 přehrávačem (+41 100,-), bixenonové světlomety (+29 100,-), aktivní podvozek IDS Plus (+29 500,-), litá kola 18“ (+28 000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 129 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 2500 - 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.8 / 6.6 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / 1850
Objem nádrže (l): 61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 555
Rozměr pneu: 215/55 R16
Opel Vectra OPC
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4839
b) šířka (mm): 1798
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku