Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peterbilt: Ocenění ATD pro dvě modelové řady

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Organizace American Truck Dealers ocenila Peterbilty 587 a 210 titulem 2012 ATD Commercial Trucks of the Year.

Při příležitosti svého výročního sjezdu a výstavy ocenila organizace American Truck Dealers (Američtí dealeři nákladních vozidel - ATD) titulem 2012 ATD Commercial Trucks of the Year v kategorii těžkých nákladních vozidel Peterbilt model 587 vybavený motorem PACCAR MX a ve střední kategorii Peterbilt model 210. Je to poprvé, kdy obě kategorie vyhrál v tomtéž roce vůz od jednoho výrobce.

Peterbilt model 587 byl vybrán porotou novinářů z předních časopisů a nakladatelství v oboru nákladních vozidel. Své vítězství získal díky prostornému a komfortnímu pracovišti řidiče, vysokému výkonu v širokém spektru otáček a výraznému designu.

K pohonu Petebiltu model 587 je poháněn motorem PACCAR MX s výkony od 280 kW (380 k) do 357 kW (485 k). K dispozici jsou manuální i automatické převodovky s až osmnácti rychlostmi. Zákazníci mohou volit mezi denní nebo spací kabinou a model 587 tak může sloužit k regionální i dálkové dopravě.

Druhým oceněným je Peterbilt model 210 poháněný vznětovým řadovým šestiválcem PACCAR PX-6. Ten může mít výkon až 184 kW (250 k) a standardně je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou ZF. Na přání lze namontovat pětistupňovou automatickou převodovkou Allison. Peterbilt model 210 je odvozen z evropského modelu DAF LF.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - Hotwire
29. 2. 2012 16:45
Re: zajímalo ..
z europskych modelov ktore sa predavaju v europe snad jedine scania, presne model neviem, a inak este volvo VN ale to sa v europe nepredava, co je skoda lebo je to krasny stroj :'-(
Avatar - Barrichello
29. 2. 2012 15:12
Re: zajímalo ..
Těžko provnávat, evropa moc kapotovaných trucků (Conentional) nedělá. Jiný je i systém řazení, výbava a zejména spací prostory nemaj vůbec konkurenci. Na to evropa nemá.
29. 2. 2012 15:07
Re: zajímalo ..
Tak technicky jsou evropské vozy na špici.
Mercedes má nejsilnější 16l V8 587k a 2800Nm.
DAF používá motory Paccar 13l 510k a 2500Nm
Man má 16,2l V8 680k a 3000Nm
a na špici je Volvo s 16l 750k a 3550 Nm.
29. 2. 2012 12:50
Re: zajímalo ..
celosvětově jsou nejúspěšnější Mercedesy, tak je to jasný... :-)
29. 2. 2012 11:03
zajímalo ..
zajíma mě..jak by si stály tyhle americké trucky ve srovnání s evropskou špičkou...co se týče všech technických parametrů...jen ze zvědavosti.