Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje aut s turbodmychadly do roku 2017 vzrostou o 80 %

David Bureš
Diskuze (77)
Použití turbodmychadel v posledních rocích významně roste, tento trend má pokračovat i v následujících pěti letech.

Do roku 2017 se na celém světě bude ročně prodávat 36 milionů osobních vozů s motory přeplňovanými turbodmychadly, což je o 80 % více než dnes. Tvrdí to studie firmy Honeywell Transportation Systems, která turbodmychadla vyrábí.

V loňském roce se přitom na světě prodalo asi 20 milionů aut s přeplňováním turbodmychadly, což byla čtvrtina všech prodaných vozů. V roce 2017 má mít podle této studie alespoň jedno turbo 40 % prodaných automobilů.

Podle Petera Hilla, viceprezidenta společnosti Honeywell pro marketing a management produktů, bude počet turbodmychadlem přeplňovaných motorů růst díky tomu, že splňují potřeby zákazníků z různých koutů světa a zájemců o vozy různých segmentů.

Výhodou turbodmychadel je dle Hilla i to, že nabízejí kombinaci nižší spotřeby paliva a výkonu za přijatelnou cenu.

Další nárůst prodejů vozů s turbodmychadlem můžeme očekávat v Evropě, a to především kvůli stále přísnějším emisním normám. Evropská unie volá po snížení emisí CO2 o 30 % do roku 2020.

Už nyní jsou turbodmychadla na starém kontinentu běžně rozšířena, a to především díky zdejší oblibě turbodieselů. Loni bylo v Evropě vybaveno turbem 67 % nových aut, což odpovídalo 12,9 milionu aut. Do roku 2017 má podle odhadu firmy Honeywell turbodmychadlem disponovat více než 85 % nových automobilů (17,4 milionu automobilů).

Turba ale začínají objevovat také ve Spojených státech. Například 80 % modelů z nabídky Fordu bude v blízké době k dispozici i s přeplňovaným motorem z řady EcoBoost.

Také v USA se chystají přísnější emisní pravidla, která snadněji splní právě auta s přeplňovanými agregáty. Do roku 2025 má průměrná spotřeba paliva osobních a lehkých užitkových vozů prodaných v USA činit pouze 4,3 litru na 100 kilometrů.

Honeywell předpokládá, že aut s turbem se bude v budoucnu prodávat více také v Číně a Indii. V nejlidnatější zemi světa má tento počet vzrůst z loňských 2,1 milionu na 6,7 milionu vozů v roce 2017, což má odpovídat čtvrtině prodaných vozů. V Indii se má tento počet více než ztrojnásobit z loňských 900.000 automobilů na tři miliony automobilů v roce 2017.

David Bureš
Diskuze (77)
9. 10. 2012 20:21
Re: Turbonesmysly a papírová ekologie
Bez turba z 1.5 l bych dnes odhadoval do 400k ze 6i válců.
S technologií F1.

Ale já nejsem fanoušek turba, obvzláště ne od VW.
Když turbo tak BMW, Subaru atd.

Dnes si každý myslí, že turbo je jasná volba.
Ale nezapomínejme že TSI jsou stále mnoho let za Japonci.
Stačí si vzpomenout co bylo před TSI - nic.
1.6 l 8V motor..
1.8 20V nepovedenej motor

A s TSI samozřejmě neudělali revoluci.
Podle mě příkladný motory jsou dnes v Mazdě 6.
Avatar - Barrichello
9. 10. 2012 15:31
Re: Atmosféra
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
9. 10. 2012 15:30
Re: Turbonesmysly a papírová ekologie
Ne já neporovnával dva motory audi.
Ta 4,2 kompresor kterou zminuju je motor Jaguar.
Moc dalšího výrobů kompresory nedělá a já byl línej hledat jiný údaje.

Turbo je velmi náchylný na zacházení, kvalitu výroby, u některých motorů je slavná trubodíra. A výkon jde nahnat i jinak a spotřeba je ošemetná věc, jak sme si předvedli výše.

Za mě turbo eeeee :no: :no:
Avatar - Barrichello
9. 10. 2012 15:26
Re: Turbonesmysly a papírová ekologie
Jde, ale jde to i bez turba, tedy je otázka k čemu turbo když to jde i jinak >:D
7. 10. 2012 21:21
Re: TurboEÚ ...
kedze sa bavime o vacsich motoroch, tak napriklad nedavno testovane 335 i, technicka specikacia je tu [odkaz]