Renault Kerax 8x8: Novinka pro Evropu
Renault Kerax s pohonem osmi kol doplňuje dosavadní nabídku plněpohonných nákladních vozidel své značky, kterou na evropských trzích doposud tvořily modely Kerax 6x6, Premium Lander OptiTrack a Midlum 4x4.
Novinka má nabídnout ještě lepší průchodnost terénem než klasický Kerax. Na tom mají mít vedle pohonu všech kol zásluhu i zvětšené nájezdové úhly (od 26° do 31° v závislosti na použitém typu pneumatik) a světlá výška 340 mm vpředu a 360 mm vzadu.
Vozidlo má prodloužený podvozek a po celé délce zdvojené podélné nosníky pro zvýšení tuhosti. Automobilka uvádí, že celková hmotnost Keraxu 8x8 s nákladem může být přes 50 tun.
K pohonu slouží šestiválcový vznětový motor DXi 11 s vysokotlakým elektronicky řízeným vstřikováním paliva sdruženými vstřikovači. K dispozici je výkonové rozpětí od 316 kW (430 k) při 1900 min-1 do 338 kW (460 k) při stejných otáčkách. Točivý moment může vrcholit hodnotou 2040 Nm nebo 2200 Nm od 950 do 1400 min-1.
Renault Kerax 8x8 byl doposud dostupný pouze mimo Evropu s výjimkou Polska. Nyní vstupuje i na evropské trhy, kde bude nabízen ve verzích splňujících emisní normu Euro 5 a na mimoevropských trzích bude i nadále k dispozici i v provedeních Euro 3.
Podle automobilky je Renault Kerax 8x8 určen především pro využití při ropném výzkumu, přepravu stavebních materiálů, pomocné práce v důlních provozech či při zemních pracích v nepřístupném terénu.