Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kerax 8x8: Novinka pro Evropu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Renault Trucks pokračuje v rozšiřování své nabídky a paletu modelů pro evropské trhy doplňuje o Kerax ve verzi 8x8.

Renault Kerax s pohonem osmi kol doplňuje dosavadní nabídku plněpohonných nákladních vozidel své značky, kterou na evropských trzích doposud tvořily modely Kerax 6x6, Premium Lander OptiTrack a Midlum 4x4.

Novinka má nabídnout ještě lepší průchodnost terénem než klasický Kerax. Na tom mají mít vedle pohonu všech kol zásluhu i zvětšené nájezdové úhly (od 26° do 31° v závislosti na použitém typu pneumatik) a světlá výška 340 mm vpředu a 360 mm vzadu.

Vozidlo má prodloužený podvozek a po celé délce zdvojené podélné nosníky pro zvýšení tuhosti. Automobilka uvádí, že celková hmotnost Keraxu 8x8 s nákladem může být přes 50 tun.

K pohonu slouží šestiválcový vznětový motor DXi 11 s vysokotlakým elektronicky řízeným vstřikováním paliva sdruženými vstřikovači. K dispozici je výkonové rozpětí od 316 kW (430 k) při 1900 min-1 do 338 kW (460 k) při stejných otáčkách. Točivý moment může vrcholit hodnotou 2040 Nm nebo 2200 Nm od 950 do 1400 min-1.

Renault Kerax 8x8 byl doposud dostupný pouze mimo Evropu s výjimkou Polska. Nyní vstupuje i na evropské trhy, kde bude nabízen ve verzích splňujících emisní normu Euro 5 a na mimoevropských trzích bude i nadále k dispozici i v provedeních Euro 3.

Podle automobilky je Renault Kerax 8x8 určen především pro využití při ropném výzkumu, přepravu stavebních materiálů, pomocné práce v důlních provozech či při zemních pracích v nepřístupném terénu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)