Reklama Va Va Voom na Renault Clio se líbí i marketingovým odborníkům
Reklamy vznikly ve dvou verzích, aby si přišli na své muži i ženy. V jedné variantě tak sedí za volantem červeného Clia příslušník silnějšího pohlaví, ve druhém zástupkyně toho slabšího a něžnějšího. Tomu odpovídají i spoře odění tanečníci, kteří se zde rovněž objeví. Vrátily se dokonce také postavy Nicole a jejího otce, které účinkovaly v reklamách na Clio už v devadesátých letech.
Oba díly Va Va Voom vznikly z popudu britského zastoupení Renaultu, zájemci o malý diamant jsou ovšem ve spotech přenesení z blíže neurčeného anglického města do Paříže. Stačí, když prodejce stiskne fiktivní tlačítko Va Va Voom. Oba řidiči jsou konsternováni tím, co se kolem nich děje. Je libo bagetku nebo snad vzdušný polibek? A co takhle trochu hudby? Dva krátké filmy, jejichž stopáž jen lehce přesahuje 2 minuty a 20 sekund, doprovází slogan „Nikdy nezapomenete na to, kdy jste se poprvé setkali s novým Cliem.“. K dispozici je rovněž interaktivní verze s otáčením kamery o 360 stupňů, která umožňuje zažít vskutku neobvyklou testovací jízdu z pohodlí domova.
Filmy získaly v Albionu ocenění za nejlepší marketingovou iniciativu roku (Best Manufacturer Marketing Initiative Of The Year), kterou uděluje specializovaný magazín Car Dealer. Slavnostní večer s vyhlášením vítězů Car Dealer Power se konal ve Spinnaker Tower v Portsmouthu 12. června 2013. Do ankety hlasují přímo samotní dealeři, a to i jiných značek. Bylo jich přes 2,5 tisíce a k vítězství reklamy na Clio se vyjádřili pro časopis v tomto smyslu: „Je to přesně ten typ propagace, na který jsme od Renaultu zvyklí. Reklama je chytrá, zábavná a nezapomenutelná. Proč by se neměla líbit?“
Redaktor časopisu Car Dealer James Bachelor řekl: „Renault může být s tímto hodnocením opravdu spokojený. Jejich kampaň Va Va Voom je ostrá a zábavná. Je jasným znamením, že francouzská automobilka se vrátila ke starým a osvědčeným způsobům, jak produkovat nezapomenutelné reklamy.“
Pan Bachelor pochopitelně nebyl daleko od pravdy, šéf oddělení digitální komunikace Renault UK Matt Lamprell jeho slova potvrdil vzletnými frázemi: Je mi ctí získat toto ocenění, zejména pokud pro něj hlasovalo tolik prodejců. Měli jsme zájem předvést nové Clio na internetu inovativním a vzrušujícím způsobem. S touto kampaní se nám toho rozhodně podařilo dosáhnout. Nové Clio je stylovým a atraktivním modelem, který apeluje na širokou veřejnost. Jsem rád, že tato videa dosáhla odborného uznání, které si zaslouží. Nastavila vysokou laťku a my teď musíme propříště vymyslet ještě něco působivějšího“.
Varianta pro muže s půvabnými tanečnicemi má za dva a půl měsíce již přes 3,4 milionu zhlédnutí. Ženská verze s dámou za volantem a tanečníky překročila 924 tisíc, dámy mají přece jen asi trochu jiné starosti. Obě byly zveřejněny na serveru Youtube 28. března 2013. Jen škoda, že tlačítko Va Va Voom na přístrojové desce testovacího Clia je skutečně pouze fikcí.