Ricardo eAMT: lineární akutátor zlevní výrobu a zlepší funkci automatizovaných a dvouspojkových převodovek
Experimentální vozidlo s nově ovládanou převodovkou vychází z modelu Opel Corsa 1,2 Easytronic. Původní automatizovaná manuální převodovka Easytronic byla osazena aktuátorem Ricardo, který nahrazuje původní hydraulický systém. Elektromagnetický lineární aktuátor je určený pro ovládání automatizovaných manuálních převodovek a dvouspojkových převodovek.
Systém bude široce využitelný od malých městských automobilů po velká nákladní auta. Výhodou proti dnes používanému řešení je nižší počet součástí, menší hmotnost, nižší výrobní náklady, nižší ztráty a rychlejší reakce systému.
Konkrétní provedení použité v prototypu obsahuje jeden elektromagnetický lineární aktuátor, který ovládá spojku i řazení převodů. Převodovka eAMT má ložisko spojky stejné jako Easytronic. Při pokusných měřeních byl systém Ricardo osmkrát rychlejší než hydraulický ventil, který má Easytronic sériově.
Ricardo ústy ředitele oddělení převodovek Lee Sykese označuje elektromagnetický lineární aktuátor za řešení pro převodovky příští generace. Další vývoj se zaměří na chlazení suché spojky a konstrukci převodovky eDCT – dvouspojkové převodovky s dvěma elektromagnetickými aktuátory. Z počítačových simulací vyplývá, že toto řešení dosahuje o 5 % nižší spotřeby paliva než hydraulické aktuátory s mokrou spojkou. Vedle toho stojí nižší výrobní náklady. Dvouspojkové převodovky by díky tomu mohly být cenově dostupné i v nejmenších autech.