Škoda bude oficiálním partnerem Tour de France až do roku 2018
„Třetí největší sportovní podnik na světě je pro nás skvělou příležitostí představit globální veřejnosti značku a její jednotlivé modely,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.
Součástí sponzoringu jsou vedle Tour de France, nejslavnějšího cyklistického závodu světa, také závod okolo Španělska La Vuelta, v níž se automobilka angažuje od roku 2011. Dohoda s A.S.O. navíc zahrnuje osm dalších mezinárodních cyklistických závodů.
Jenom na Tour de France 2013 povzbuzovalo závodníky kolem trati závodu zhruba dvanáct milionů fanoušků cyklistiky, k tomu je nutno přičíst také zhruba 1,4 miliardy televizních diváků na celém světě. Cyklistika tak bude spolu s ledním hokejem nadále důležitým pilířem sponzoringové strategie společnosti Škoda Auto.
Hlavní roli ve spolupráci Škoda Auto s Tour de France hrají od počátku poskytovaná vozidla. Každoročně ujede více než 200 Škodovek v rámci tohoto závodu zhruba 2,8 milionů kilometrů. Za posledních deset let tedy vozy ujely kolem 28 milionů kilometrů. Flotila vozů české značky je přitom maximálně spolehlivá, protože dosud se žádný z poskytnutých vozů nezastavil kvůli technické závadě.
Spojení značky Škoda s cyklistikou se projevuje i nad rámec čistě sponzorských činností. Již několik let jsou jízdní kola a příslušné doplňky součástí rozšířené nabídky produktů automobilky.