Škoda v Ženevě 2005
Yeti – zkoumání nových segmentů
Ten vyšel z frankfurtské studie Roomster (2003), která svého času vzbudila svým radikálním designem značný rozruch. Doba pokročila a po roce a půl se představil propracovaný koncept, dle nekonkrétních prohlášení z Boleslavi reprezentující podobu příštího modelu a obecně designového směrování.
Dvě významná jubilea – 110 let od založení firmy Laurin & Klement a rovných 100 let výroby automobilů automobilka připomíná výroční „Edicí 100“, týkající se všech modelových řad. Jedná se o limitovanou edici, patřící v rámci škodovek mezi ty nejexkluzivnější. Zahrnuje černý perleťový lak, minimálně 16“ litá kola, lakovaná stříbrnou barvou, prahové lišty a hlavice řadící páky s emblémem a interiér, čalouněný speciální světle modrou kůží a obložený lakovým černým dekorem Piano. Kromě toho pro jednotlivé řady i velkorysé seznamy luxusních prvků.
Drobným faceliftem, zahrnujícím i revizi výbav, prošel Superb; nově je v nabídce např. vyhřívané čelní sklo, sportovní paket a čalounění, kombinované s Alcantarou, revizi prodělal volant a paleta vnějších laků. Přední náprava v souvislosti s posílením předních brzd získala 6 mm rozchodu. Nová Octavia ve verzi liftback nově nabízí kromě opěradla i dělený sklopný sedák (standard od Ambiente) a obohacení ESP o systém DSR (Driver Steering Recommendation), v kritických situacích aktivně zasahující do řízení a HHC (Hill Hold Control), pomáhající s rozjezdy do prudkého kopce. Nové položky příplatkových výbav tvoří přídavné nezávislé topení pro benzínové i naftové motory, levnější navigační systém Cruise, bezdrátové hands-free s Bluetooth, nové pakety a metalické barevné odstíny.
Yeti
Nápaditě tvarovaný, výrazně hranatý Yeti se představil v podobě módního obrněného mini SUV, ke kterému bude mít v případné sériové výrobě daleko. I přesto však, kromě nápaditého designu, nabízí řadu originálních konstrukčních prvků, které by sériovému vozu při minimálních vícenákladech velmi slušely – například horizontálně dělené zadní víko, jehož spodní část je složena ze dvou vrstev, ze kterých je možné vyklopit podle přání jen vnější a použít ji jako nosič, např. na kola. Tabulka s SPZ je pro ten případ upevněna na výklopném držáku a stále viditelná. Druhým vtipným detailem je stěrač, vedený po takřka kolmém skle po vodorovné dráze. Zaujme také vyjímatelný modul GPS s navigačním systémem. Interiér nabízí mnoho odkládacích a fixačních míst a je celý potažen snadno umyvatelným plastem. Občerstvení posádky nabízí chlazená nádržka na nápoj s vyvedenými napájecími hadičkami přímo k ústům.
O použitém poháněcím či převodovém ústrojí nepadlo ani slovo, jisté je jen tolik, že koncept má poháněnou pouze jednu nápravu, ovšem přepínač s želvou a zajícem u voliče převodovky otevírá spoustu dalších dohadů.