Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart Crosstown: studie pro městskou džungli

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Smart žije! Problémy mladé značky koncernu DaimlerChrysler mají být na IAA zastíněny novou studií minivozítka do města. A nejde jen o design, je to totiž hybrid...

Překvapením na stánku Smartu je koncept Crosstown, který je svéráznou designérskou kombinací modelu ForTwo a terénních Jeepů. Vysvětlení přichází v zápětí. Jde totiž o automobil do velkoměstské džungle!

S rozvorem 1,9 m (ForTwo 1,81 m) a výškou 1,55 m (1,51 m) je jen o málo větší než současný základní model automobilky. Také extrémně krátké převisy zůstávají (40 cm vpředu a 39 cm vzadu), ale nové nápady jsou tu také. Vzezření crosstownu (neplést s crossblade) připomíná auta podstatně drsnější značky koncernu DaimlerChrysler, vozy Jeep. Nic na tom nemění ani tradiční rám Tridion, který je opět barevně odlišen od převažující zeleno-hnědé khaki metalízy. K drsnému stylu patří takřka rovné demontovatelné čelní sklo, nezakryté dveřní panty a elektricky otevíraná látková střecha.

Po konceptu hybridního pohonu pro ForTwo z roku 2001, prezentuje Smart kompletní hybridní studii crosstown. Elektromotor o výkonu 23 kW spolupracuje s přeplňovaným zážehovým spalovacím motorem o výkonu 45 kW a přináší 15procentní úsporu paliva (4,7 l/100 km). Nejvyšší rychlost je opět elektronicky omezena na 135 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h bude o 10 % lepší než u produkčního ForTwo (15,5 s), ačkoli studie je o 85 kg těžší. Zážehový motor se samočinně vypíná při nečinnosti, elektromotor pomáhá při akceleraci i při přerušení toku výkonu během řazení automatizované převodovky. Energetický koncept využívá také rekuperace kinetické energie na elektrickou, která je ukládána do palubních trakčních akumulátorů.


Jako vždy připravujeme i letos rozsáhlou přílohu z frankfurtského autosalonu čítající přes 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek a plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme nejen krásná auta, ale také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (7)