Souboj luxusu: Po prvním čtvrtletí přeskočil Mercedes rivala BMW

Souboj na poli německých prémiových značek je letos zatím velice zajímavý. Dlouholetý šampion kategorie BMW se totiž v prvním čtvrtletí roku musel sklonit před Mercedesem. Trojku s odstupem uzavírá Audi, které zaznamenalo i nejmenší růst prodejů.
Mercedes-Benz má za první tři měsíce letošního roku na svém kontě už 483.487 prodaných aut, což je o výrazných 12,6 % více než před rokem. Právě mohutný nárůst prodejů je důvodem, proč je Mercedes první. BMW zákazníkům předalo 478.743 automobilů, což je „jen“ šestiprocentní růst. Audi pak hlásí čtyřprocentní nárůst prodejů, jehož výsledkem bylo 455.750 prodaných vozů. I to však bylo pro čtyři kruhy nejlepší první čtvrtletí roku v jeho historii.
Jenže pozor, BMW rozhodně nedá Mercedesu nic zadarmo a korunu největší luxusní automobilky světa si bude chtít vzít co nejrychleji zpátky. Mercedes si sice úspěšným lednem, kdy prodal o takřka 17.000 aut více než BMW, vybojoval výrazný náskok, za únor i březen ale byla už lepší modrobílá vrtulka.
V únoru BMW navíc vůbec poprvé ve své historii překonalo hranici 200.000 prodaných aut za jediný měsíc, finální výsledek znamenal 201.352 prodaných automobilů (+2,9 %). Této metě se ale přiblížil i Mercedes-Benz, který prodal 198.921 aut (+8,4 %). Audi také rostlo, o 4,6 %, muselo se však spokojit se 186.100 prodanými vozy, což na konkurenty rozhodně nestačilo.
Prodeje německého luxusního tria táhl hlavně zájem zákazníků z Evropy a Číny. Třeba trojcípá hvězda prodala na starém kontinentě za první čtvrtletí roku 210.586 aut, což je o 12,4 % více než před rokem. Naopak v USA Mercedes i BMW strádají. Prvnímu americké čtvrtletní prodeje klesly o 3,1 %, druhému dokonce o 10,8 %. Do tohoto čísla je ale zahrnut i výsledek Mini.
Naopak Audi, u něhož by se dal očekávat pád způsobený kauzou Dieselgate, si jako jediné v USA meziročně pomohlo, a to o 4,6 %. Stále ale za oceánem prodává výrazně méně aut než konkurence - zatímco Audi v USA během čtvrtletí prodalo 41.960 aut, Mercedes má za stejné období na svém kontě 75.769 vozů.
A jak se dařilo jednotlivým modelům? Mercedes i nadále hlásí úspěch v oblasti kompaktů. Vozy s platformou MFA za čtvrtletí hlásí nárůst prodejů o takřka 26 %! Třída E pak zůstává mezi nejprodávanějšími modely značky, a to navzdory tomu, že již tento měsíc vstupuje do prodeje její nová generace.
BMW zase zdůrazňuje úspěchy svých SUV a také řady 2, jejíž součástí je vedle kupé a kabrioletu také dvojice MPV. Audi zase tvrdí, že se hodně daří novým generacím modelů A4 a Q7.
Prodeje největších luxusních značek v prvním čtvrtletí 2016 | |||
Značka | Audi | BMW | Mercedes-Benz |
Prodeje celkem [ks] | 455.750 | 478.743 | 483.487 |
Meziroční rozdíl [%] | +4,0 | +6,0 | +12,6 |
Prodeje Čína [ks] | 139.540 | 127.105* | 106.641 |
Meziroční rozdíl [%] | +4,7 | +10,5* | +36,4 |
Prodeje Evropa [ks] | 222.350 | 256.973* | 210.586 |
Meziroční rozdíl [%] | +7,3 | +9,5* | +12,4 |
Prodeje USA [ks] | 41,960 | 81.452* | 75.769 |
Meziroční rozdíl [%] | +4,6 | -10,8* | -3,1 |
Prodeje ČR [ks] | 1483 | 1549 | 1460 |
Meziroční rozdíl [%] | +54,2 | +33,8 | +52,1 |
*Včetně značky Mini |